Alles werkt goed. Kan geen divx op tv kijken!

Pagina: 1
Acties:

• HQK22
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05-2005
Eindelijk heb ik de tv-out functie van de ati kaart aan de praat gekregen!
Maar ik heb nu 2 problemen die ik niet kan oplossen:

Het project van de bureaublad op het tvscherm is niet helemaal vlekkeloos, wel kwa kwaliteit maar het past niet helemaal op het scherm. Ik heb wat zitten veranderen aan de resolutie en bureablad uitbreiden naar het tv scherm, maar niet met het gewenste resultaat :( Ik wil gewoon de resolutie op de monitor behouden en de volledige bureaublad op het tv scherm zien als dat mogelijk is.

Een tweede probleem en nog veel vreemder:
Op het tvscherm worden er geen divx-jes getoond. Ik heb wmp opgezet in een klein venster. Op het tv scherm is het beeld bijna identiek, maar binnen het wmp scherm komt geen beeld alleen zwart, terwijl op mijn laptop het film wel wordt gedraaid! :?

Overigens worden deze problemen niet in de tv-ot FAQ behandeld.
Ik heb een ATI Mobility Radeon 32 MB

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En fullscreen ook niet?

[edit]
Probeer anders een andere player (divx player 2.0, of koala, of zelfs mplayer2 (de oude mplayer, zit nog steeds in windows))...

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik had dat ook laatst met de nieuwe drivers van nvidia :@ dus weer terug naar wat oudere drivers! Dat van de resolutie is gewoon zo. dus als je clone doet (nvidia) dan moet je de resolutie 800x600 (of 1024x768) zijn! Je kloont een scherm dus niet zo raar.
Tip probeer ook andere drivers... suc6

Verwijderd

Dat probleem dat je beeldscherm niet volledig is te zien, heb ik ook daar is niet zoveel aan te doen (met mijn kaart)
Dat zwarte beeld kan komen doordat overlay uitstaat

Verwijderd

niet met clone werken maar gewoon overswitchen naar je tv (monitor op flaptop word zwart)

en evt "overlays gebruiken" uitvinken bij je opties

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Om je DIVX films op het tv scherm te zien moet je het TV scherm de primary output maken...

Veni, vidi et cervesiam

Verwijderd

HQK schreef op 02 september 2002 @ 16:45:
Een tweede probleem en nog veel vreemder:
Op het tvscherm worden er geen divx-jes getoond. Ik heb wmp opgezet in een klein venster. Op het tv scherm is het beeld bijna identiek, maar binnen het wmp scherm komt geen beeld alleen zwart, terwijl op mijn laptop het film wel wordt gedraaid! :?
Dit kan je gemakkelijk verhelpen, ik zal het uitgebreid uitleggen en als het niet duidelijk is zal ik wat meer moeite doen en screenshots maken.
Display Propeties / Advanced / Displays

Je monitor kan je aan en uit zetten en de TV kan je aan en uit zetten.
Je ziet bij monitor en TV een plaatje staan, de resolutie, en de refreshrate en twee blauwe buttons. Zorg dat allebei de linker blauwe buttons zijn ingedrukt, dan word je monitor beeld beetje vaag, tenminste hier, maar dan is het beeld gelijk gesteld. Dan zullen de movies in WMP wel tonen en kan je ze ook op de TV zien.

Misschien lost dit ook je problemen op met beeldformaat, probeer maar even. Als het dan nog niet lukt dan moet je me eventjes contacten :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
bij die displays in geavanceerd kun je dus je tv aan zetten, daar moet je ook zorgen dat je tv dan als primary is (dat rondje moet in zijn) en je tv als secundary(die 2 vierkantjes achter elkaar moeten ingedrukt zijn), dan zou je video beeld op je tv moeten hebben en niet meer op je monitor (later kun je dit weer terug zetten.

mijn probleem is dat ik alleen maar op mn tv filmpjes kan kijken en niet meer op mn monitor.

Verwijderd

Ruthger schreef op 02 september 2002 @ 16:53:
Om je DIVX films op het tv scherm te zien moet je het TV scherm de primary output maken...
Idd :)
Dat probeer ik ook uit te leggen alleen uitgebreid for rookie's :)

• HQK22
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05-2005
Bedankt allemaal!_/-\o_
Ik zal het proberen.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
haha Wapzer, ik had helemaal niet geziend at er al meerdere (oa jij) ook al wat neer haddne gezet, ik was vandaag eens te laat, zal wel door school komen, dat is ook vandaag weer begonnen).
Pagina: 1