conflikt gf4-winxp

Pagina: 1
Acties:

• you
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 17:41
Aopen gf4 ti4200 128DDR is niet te installeren in win.xp,xp zegt als ge de kaart installeerd hebt ge een onstabiel systeem,werkt perfect onder win98 en millennium is dit normaal?
Ik heb horen zeggen dat gf4 nooit getest is geweest door microsoft is dit waar?
Wat moet ik doen de kaart terug doen en bv. de radeon 8500 nemen of is er een manier om de kaart te installeren zodat winxp toch stabiel is?

• pagani
  • Niet online
Eerst eventuele oude drivers de-installeren, kaart erin, standaard windows drivers laten installeren, vervolgens naar www.nvidia.com gaan en nvidia detonator installeren. De geforce 4 wordt wel degelijk ondersteund door windows xp hoor...

Verwijderd

Elke geforce 4 ti draait perfect onder win xp, heb je wel de goede drivers?

• you
Met de originele kaart is ze niet te installeren,Ik heb het gedaan zoals Johnny het zegt maar dan heb ik een onstabiel systeem regelmatig een blauw scherm.
Waar moet ik deze drivers downloaden?
Kan het zijn dat de xp win de chipset niet herkend?

Verwijderd

Het kan zijn dat de kaart te heet word, laat eens een kamer ventilator in de pc blazen.

• you
De cpu is pas opgestart en voor te installeren, dan kan het niet warm zijn

• pagani
  • Niet online
Doet de koeler van je gef. 4 het wel? Zo nee: klein tikje erop wil nog weleens helpen...

• you
Ja, het is een nieuw systeem en als de kaart wordt geinstalleerd met de drivers ( daarna windows setup geeft windows veel fouten aan ! ) want het is een verschil als men de kaart installeerd op een bestaande configuratie, maar het geeft achteraf ook een onstabiele werking.
Weet er niemand de juiste oplossing en hoe komt het dat de kaart gemakkelijk te installeren is in millennium?

• you
Ik vraag het nogeens : kan gf4 zuiver geinstalleerd worden in win xp zoals in de millennium?Op de cpu staat nog niets op!!!!
Indien ja, hoe?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja dat kan wel hoor...
via 4in1 drivers geinstalleerd? www.via.com.tw
en de nvidia drivers? www.nvidia.com

Tweakers Discord

• you
Ik ben er nog altijd niet uit ,naar de cpu winkel geweest, ik had 2reepjes van 256ddr333 en tijdens het testen gaf deze fouten aan, bij een reepje van 512ddr 333 geen fouten en het lukt nog niet.Daarna hardwaere uitgeschakeld,een andere grafische kaart,een andere harde shijf,dvd-rom uitgeshakeld geen enkel resultaat, nochtans mill. werkt perfect,zou het moederbord kunnen zijn ook werkt win mil. er perfect mee?
IEmand een idee wat het kan zijn?

Verwijderd

pff.. ik begrijp dat je onderhand radeloos bent.
KHeb dezelfde AOpen gf4 ti4200.. Kheb een oud MSI k7 turbo moedrplankje..
Thevens een cleane Xp.

Je kan proberen (als het al niet gedaan is)
:? Bios grafische kaart opdaten
:? Bios moederplank updaten.
:? kijken of er niet een foute bios instelling kan zijn.. (volgens mij niet, maar goed)
:? Schone Xp installeren..

Die laatste lost bij mij meestal alle problemen op. :)

succes

• you
We vertrekken altijd na format c , hij zet de hardware in het geheugen en als hij wil installeren op de harde schijf geeft telkens een andere fout aan.
Pagina: 1