Hitteprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:58
Ik heb net m'n nieuwe systeem in elkaar gezet (KT7-raid, K7-850Mhz, Chrome Orb)

In het bios zag ik dat de temperatuur snel tot boven de 70 graden oplopen en heb m'n compu snel weer uitgezet. Weet iemand of dit normaal is en hoe warm de Thunderbird 850 mag worden?

Heb ik iets verkeerds gedaan?

(Oh my god, I think I may have fried something)

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Dit is niet normaal. Kijk ff of je koeler er wel goed opzit, want als ie niet goed contact heeft is de koeling heel slecht. en doe anders wat extra koelpasta eronder.

• Allard
Ik was ook bang dat die koeler d'r niet goed op zat. Ik heb de koeler d'r weer van afgesloopt (een hele opgave bij die Orb). in de pasta stond wel een afdruk van de processor, dus er was wel contact, maar ik weet niet of dit voldoende was. Ik zal het nog 's proberen, maar ik wil die Orb er niet te vaak vanaf hoeven te slopen, de socket vind dat namelijk niet erg fijn.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 06:37
Mijn Thunderbird 800 is ongeveer 60 graden met een standaard coolermaster erop.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 00:40 schreef argi het volgende:
Mijn Thunderbird 800 is ongeveer 60 graden met een standaard coolermaster erop.[/quote]Welk type nummer?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Dat zijn toch echt wel foute temparaturen mensen.. toch even goed kijken of de core wel stevig contact maakt met de onderkant van de heatsink.. en zet er anders een grotere standaart cooler op bv. de coolermaster t/m 1,2ghz.. uit eigen ervaring heb ik gezien dat sommige processoren (tbirds) overdreven heet kunnen worden met een normale cooler..

Verwijderd

Soms zit er op de koeler nog een plastic laagje over de pasta heb je die verwijdert.

• Allard
Dat stukje plastic heb ik toch echt niet laten zitten. Ik heb weleens gelezen dat je kan controleren of die koeler er goed op zit door er met een zaklantaarn achter te schijnen. Als je een spleetje licht ziet zit het zaakje nog niet goed op elkaar. Helaas werkt dit bij die ChromOrb niet vanwege die ronde uitsparing aan de onderkant.

Pagina: 1