Dell P1110 ineens met blauwe waas

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 21:51
Afgelopen weekend kreeg mijn monitor van het ene op het andere moment een blauwe waas over het beeld.

Connector zit wel goed, kleuren verder goed ingesteld. Hij sprong echt van het ene op het andere moment naar de blauwe waas. Maar als de monitor een tijdje uit heeft gestaan, dan duurt het weer even voordat de waas terugkomt.

Ik heb wel het idee dat het steeds erger wordt.

Is er voor dit ding nog hoop? Of moet ie naar de schroothoop?

Ik geef graag nog meer info als dat nodig is.

--omschrijving monitor:--
Monitor: Dell P1110 21" monitor
Leeftijd: bijna 2 jaar

heb de search gebruikt, alleen niet echt een oplossing gevonden.

Verwijderd

Hmz, ben niet bekend met dit probleem, heb precies dezelfde monitor, binnenwerk is een sony beeldbuis die zijn vrij robuust. Zou het op enigerlij wijze een softwarematig probleem kunnen zijn?

probeer de monitor eens op een andere computer of houd eens in de gaten wanneer de blauwe waas komt, als ie heet is bijvoorbeeld.

• El_BingO
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 19:13:
probeer de monitor eens op een andere computer of houd eens in de gaten wanneer de blauwe waas komt, als ie heet is bijvoorbeeld.
Al geprobeerd, bij een andere pc ook een blauwe waas, ook op de andere monitor aansluiting (2). Ik heb wel het idee dat als ie warmer is, dat hij dan blauwer wordt. Hij is nu net aan, en ik heb nu nog geen waas.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29
Als de monitor bij een Dell PC gekocht is kun je Dell bellen.
Als de monitor niet bij een Dell PC gekocht is moet je een lokaal reparatie centrum opzoeken.

(Btw: Het heeft geen zin om Dell te bellen voor elektrische schema's... hebben ze niet :( )

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Probeer eens een andere kabel tussen je beeldscherm en je PC.
Probleem had ik op het werk een tijdje geleden.
Bleek dat mijn kabel te lang geknikt tussen het bureau had gezeten.
Was vervolgens kracht op gekomen ---> kabelbreuk?
Echter na een nieuwe kabel was het probleem verholpen

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan ook de monitor openschroeven en bij de plaatselijke electronica-boer een busje "freeze" (weet niet meer precies hoe het heet, maar het is een spuitbus met heel koud spul) kopen. Met dit busje ga je gewoon systematisch de electronica onderdelen bij langs. OP het moment dat de blauwe waas verdwijnt weet je precies dat het een warmteprobleem is en welk onderdeel aan vervanging toe is.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• El_BingO
eLeCtRaBeLg schreef op 03 september 2002 @ 09:19:
Probeer eens een andere kabel tussen je beeldscherm en je PC.
Probleem had ik op het werk een tijdje geleden.
Bleek dat mijn kabel te lang geknikt tussen het bureau had gezeten.
Was vervolgens kracht op gekomen ---> kabelbreuk?
Echter na een nieuwe kabel was het probleem verholpen
Andere kabel helpt niet, ik heb er standaard al 2 verschillende kabels inzitten, en hij doet het bij allebei :(

Verwijderd

Ik weet wat je bedoelt, heb precies hetzelfde probleem en bij dat K**bedrijf van een Dell krijg ik na drie keer een uur in de wacht te hebben gehangen gewoon te horen dat ik pech had. Hij kon ook niet meer gerepareerd worden, volgens het reparatie centrum waar ik hem had gebracht. Dus kortgezegd een monitior v met een nieuwwaarde van 800 euro kan je na 2 jaar weggooien.

Voor mij nooit meer een DEll :(

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Nee, mischien is op 1 of andere manier de kleur temperatuur op 9300 gekomen ofzo, dan krijg je een vage blauw achtig scherm, msichien is dat het ???

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MGroovy: Erg nutteloze manier om een topic te kicken. Zelfde reden dicht als dat je andere topic dicht zit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.