Toon posts:

Probleem s3 trio 3d/2x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een oude videokaart, te weten een s3 trio 3d/2x op een windows 95 machine. Ik krijg hem wel gewoon geïnstelleerd (met de standaard windows drivers) maar ik krijg de resolutie niet hoger dan 800 * 600 pixels...

De kaart heeft vroeger nooit problemen gegeven met windows 95. Kan ik hem beter weggooien nu, of is er nog ergens een bios-update te halen ofzo? Ik heb net al zitten zoeken, maar ik kan hem nergens meer vinden. Iemand toevallig al een keer hetzelfde probleem gehad?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik denk dat het probleem zit in de drivers, misschien is het wijs om te kijken of je de goede drivers voor deze kaart kunt vinden. Misschien is www.driversguide.com een optie.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Grote kans dat je monitor fout staat. Zet die eens op Plug and play ding of anders op "default monitor"?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon de standaard drivers op de windows 95 cdrom... waar die kaart altijd mee gewerkt heeft. Daar kan toch niets mis aan zijn? De monitor staat op Plug & Play, en dat stond ie vroeger ook. Die heeft tot ik hem opnieuw geïnstalleerd heb (2 weken geleden) altijd prima gelopen, dat is het rare aan dit hele verhaal.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Dat hele Windows 95 & monitoren gedoe is nogal vaag... Het kan namelijk gebeuren dat je 'em van PnP naar default moet zetten en dan weer terug... probeer eens wat, of zet 'em anders op 1600x1200 monitortje. (reboot wel!)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
s3 trio3d/2x heeft een driver nodig van https://archive:archive@ranger.s3graphics.com, anders zal ie het niet doen.
Pagina: 1