Toon posts:

Dual Port Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een dual 100mbit netwerkkaart maar als ik deze zoek dan kom ik alleen bij de 64bits kaarten, maar deze wil ik juist niet.

En hij moet ook FreeBSD compatible zijn :)

Greetz Jbalk

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
64 bit kaarten kan je in principe gewoon in n 32 bit slot zetten. Bij sommige moederborden zitten er chips in de weg waardoor n 64 bit kaart niet in elk 32 bit slot past.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op 02 september 2002 @ 15:08:
64 bit kaarten kan je in principe gewoon in n 32 bit slot zetten. Bij sommige moederborden zitten er chips in de weg waardoor n 64 bit kaart niet in elk 32 bit slot past.
Ohh, ok thnx

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

FatalError schreef op 02 september 2002 @ 15:08:
Weet je dat wel zeker? Volgens mij werken sommige 64 bit kaarten namelijk op 3,3 V en 32 bit allemaal op 5 V!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

http://www.dlink.com/products/adapters/dfe580tx/ :)
is wel 4-port en of in Freebsd ondersteund wordt weet ik niet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Als die 3,3V PCI-kaarten passen niet in 5V slots en vice versa. Die slots zijn namelijk ten opzichte van elkaar omgedraaid.

Dato DUO synth voor twee

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
PCI 64 bit is toch gewoon downward compatible ? In principe dan. een vriend van me had een keer een gigabit 3com kaartje, en die paste ook in zn pci32.
Dlink heeft inderdaad leuke kaartjes met twee porten, die je met behulp van hun software kunt trunken. alleen de vraag is natuurlijk of zij dat ding ondersteunen. gewoon ff checken.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

PCI 2.2 specificaties schrijven voor dat je in principe alle 64-bit 66MHz kaarten in een gewoon 32-bit 33Mhz slot kan steken. Je zult wel een kwart van de bandbreedte hebben, maar het moet wel werken. Hetzelfde geld de andere kant op... een 32-bit 33Mhz kaart kan makkelijk in een 64-bit 66Mhz.

Wat dit inhoudt is dat als je moederboord redelijk modern is, en daardoor waarschijnlijk PCI 2.2 compliant is, je makkelijk een 64 bit kaart in je systeem kunt stoppen. Het enige waar je inderdaad rekening mee moet houden is de mogelijkheid dat er connectors e.d. in de weg zouden kunnen zitten, daar je moederboord fabrikant er zeer waarschijnlijk niet rekening mee heeft gehouden dat je 64 bit kaarten erin zou steken.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik run van alles aan 64-bits PCI-netwerk-kaarten in 32-bits PCI-slots :
- Gigabit Ethernet (3Com, Intel, SMC)
- dual Fast Ethernet met Gigabit module (Compaq)
- Fibre Channel (Emulex)
en binnenkort
- ServerNet II (Compaq)
Alleen had ik in sommige test-systemen 32-bits PCI-slots waarbij de "achterwand" te dik is om te passen in het sleufje in de 64-bits connector op de kaart. Enig subtiel schaafwerk met een mesje of een scherpe beitel loste dat ook weer in 5 minuten op.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 02 september 2002 @ 15:18:
PNS -> NT

http://www.dlink.com/products/adapters/dfe580tx/ :)
is wel 4-port en of in Freebsd ondersteund wordt weet ik niet.
Thnx DuDe, ik heb ff een mailtje naar hen gestuurd om zeker te weten of hij word ondersteund, als ik antwoord heb, dan post ik dat hier wel ff
Pagina: 1