Toon posts:

Een portable hd die je meteen kunt gebruiken (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus een portable harddisk, bijvoorbeeld een pen-drive o.e.d van minimaal 8gb, die als je 'm aansluit meteen door windows (98) wordt herkend en dus meteen te gebruiken is, zonder dat je eerst besturingsprogramma's moet installeren.

weet iemand of dat kan?

...en vraag me niet waarom ;)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 17:38
Nee, kan niet. in iedergeval niet via USB. Windows98 heeft simpelweg de drivers hiervoor niet bij het OS zitten. Je hebt een USB-case voor een laptop harddisk. Dit is de meest betaalbare oplossing volgens mij. Maar dit vereist wel een drivertje dat ie heel makkelijk van diskette laat installeren.

Verwijderd

Ik weet niet of je het over het gebruik icm een laptop hebt, want dan is het wel mogelijk. :) Er zijn nl PCMCIA hdd's op de markt en volgens mij ook wel met grootte van 8gb of meer.

Ik kan je er helaas niet echt veel meer informatie over geven; ik ken geen merken en/of leveranciers. Ff googlen dus hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Nee gaat niet over een laptop.

Om heel eerlijk te zijn gaat het me erom om die megasnelle verbinding met het internet bij ons op school te kunnen gebruiken (voor het downen van spellendemo's enzo natuurlijk >:) ).
Er staat geloof ik win98 geinstalleerd en d.m.v winzip kun je heel makkelijk programma's openen of installeren. Maar of je zo ook een driver kunt installeren betwijfel ik dus vandaar de vraag.....

iemand suggesties? :?

..kan trouwens wel dingen installeren met winzip...

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Zeker geen firewire op school?
Firewire behuizinkje op de kop tikken en hd erin proppen...