Toon posts:

[Rhino] Lelijke randen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :D

Ik ben gister begonnen met het leren renderen in Rhino. Ik ben nog een extreme n00b hier dus in, vandaar deze n00b vraag:

Als ik van twee cylinders één maak, blijf ik zo'n lelijke rand zien. Alsof ze toch nog los van elkaar staan. Wat is hier aan te doen?!

Gracias! :>

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

les 1: je rendert niet in rhino, tenzij je even een snelle preview wilt om te kijken of alle faces wel goed staan. rhino zuigt voor renderwerk; exporteer je bestand - dit kan naar 3ds max (.3ds), lightwave, en vele anderen.

op welke manier maak je van die 2 cylinders 1? stapel je ze op elkaar, doe je ze naast elkaar zetten, of zet je ze in een plus-vorm? als je dat alvast kan uitleggen (en misschien een screenshotje hebt) zou dat erg veel helpen.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op 02 september 2002 @ 17:01:
les 1: je rendert niet in rhino, tenzij je even een snelle preview wilt om te kijken of alle faces wel goed staan. rhino zuigt voor renderwerk; exporteer je bestand - dit kan naar 3ds max (.3ds), lightwave, en vele anderen.

op welke manier maak je van die 2 cylinders 1? stapel je ze op elkaar, doe je ze naast elkaar zetten, of zet je ze in een plus-vorm? als je dat alvast kan uitleggen (en misschien een screenshotje hebt) zou dat erg veel helpen.
hmm, begin ik net Rhino onder de knie te krijgen, krijgen we dit ;)

anyway, ik stapel twee cylinders van exact dezelfde doorsnede op elkaar, en zeg daarna: 'Union'

Maar als ik het dan render (ook final render) blijf je die rand zien, maar ligt misschien aan Rhino dan, als het zo'n zuig programma is....

Verwijderd

bullshit, rhino is even precies, zoniet preciezer dan andere 3d programmas, ik denk niet dat ze er marineschepen mee zouden ontwerpen als je spleten in het design krijgt ;) het is bij dit programma vrij makkelijk om de basics onder de knie te krijgen, maar als je eenmaal echt verder wilt wordt het lastig. Om te renderen gebruik je flamingo (www.flamingo3d.com) het is vrij beperkt maar een hele goeie raytracer.

Afbeeldingslocatie: http://www.flamingo3d.com/gallery/images/5609.jpg

gemaakt in rhino, gerendered in flamingo, zonder texture maps, vrij netjes dacht ik (niet mijn werk)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:04:
bullshit, rhino is even precies, zoniet preciezer dan andere 3d programmas, ik denk niet dat ze er marineschepen mee zouden ontwerpen als je spleten in het design krijgt ;) het is bij dit programma vrij makkelijk om de basics onder de knie te krijgen, maar als je eenmaal echt verder wilt wordt het lastig. Om te renderen gebruik je flamingo (www.flamingo3d.com) het is vrij beperkt maar een hele goeie raytracer.

[afbeelding]

gemaakt in rhino, gerendered in flamingo, zonder texture maps, vrij netjes dacht ik (niet mijn werk)
jeeej ik heb weer vertrouwen in Rhino :D

Verwijderd

flamingo is trouwens een plugin voor rhino, dat je het ff weet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 20:58:
flamingo is trouwens een plugin voor rhino, dat je het ff weet
Jah, kep em al geinstalleerd, hij is nu een animatie aan het renderen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:07:
[...]

Jah, kep em al geinstalleerd, hij is nu een animatie aan het renderen
Nou, dat is niet helemaal gelukt, maar een normaal plaatje lukt wel

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

lol, een animatie renderen met flamingo :D

Heb je een paar weken?

Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe en wat, maar flamingo is niet echt een snelle renderer om het maar voorzichtig te zeggen.

Je kunt ook de Cinema4D demo downloaden: prima pakket en ook erg goeie renderer mocht je em alleen daar voor willen gebruiken.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 17:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dat komt omdat ie de meshes bij de optie union ook helemaal niet aan elkaarbakt. zoom maar eens in om de wireframe, zit nog gewoon los. dus idd, die rand blijft gewoon.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:26:
[...]
hmm, begin ik net Rhino onder de knie te krijgen, krijgen we dit ;)

anyway, ik stapel twee cylinders van exact dezelfde doorsnede op elkaar, en zeg daarna: 'Union'

Maar als ik het dan render (ook final render) blijf je die rand zien, maar ligt misschien aan Rhino dan, als het zo'n zuig programma is....
je stapelt 2 cylinders van exact dezelfde doorsnede op elkaar.

waarom kun je er niet gewoon 1 lange van maken? je kunt de lengte boven in de command line invullen.. :)

en rhino knalt max helemaal de atmosfeer uit wat betreft precisie. het is niet voor niets cad-gebaseerd.

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op 02 september 2002 @ 22:08:
[...]

je stapelt 2 cylinders van exact dezelfde doorsnede op elkaar.

waarom kun je er niet gewoon 1 lange van maken? je kunt de lengte boven in de command line invullen.. :)

en rhino knalt max helemaal de atmosfeer uit wat betreft precisie. het is niet voor niets cad-gebaseerd.
Hehehe, lekkere discussie heb ik op gang gebracht :D

Anyway, ik had een cillinder van een bepaalde lengte gemaakt, maar bij nader inzien vond ik em toch te kort, dus toen wilde ik er een stukje aan maken.
Ik weet namelijk niet hoe je een bestaande cylinder langer kan maken, omdat je em niet met F10 kunt vervormen omdat het een polysurface is ofzo :?

• Yoozer

Yoozer

minimoog

oh, zo :)

selecteer cylinder. je moet 'm wel van de kant zien waar je de lengte ervan kan zien (dus niet het cirkelvormige bovenaanzicht). typ "scale1d" in de command line. kies het laagste punt van de cylinder, en geeft de schaalfactor in of de uiteindelijke lengte. het helpt als je snap to grid aan hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op 03 september 2002 @ 10:36:
oh, zo :)

selecteer cylinder. je moet 'm wel van de kant zien waar je de lengte ervan kan zien (dus niet het cirkelvormige bovenaanzicht). typ "scale1d" in de command line. kies het laagste punt van de cylinder, en geeft de schaalfactor in of de uiteindelijke lengte. het helpt als je snap to grid aan hebt staan.
ok, tnx
Pagina: 1