Welk pci slot is busmaster?

Pagina: 1
Acties:

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58
Ik wil een live 1024 en een pinnacle pctv pro installeren in mijn pc (zie sig), maar na wat zoeken kwam ik erachter dat die waarschijnlijk in een busmaster pci slotmoeten.

Wat houdt dat in (iets met irq's?) en hoe weet ik welke sloten op mijn epox 8kha+ busmastered zijn?

Is het een kwestie van proberen en als er conflicten zijn een ander slot kiezen?

Ik heb ze momenteel op 1 na allemaal vrij.

[ Voor 0% gewijzigd door Allardie op 02-09-2002 13:50 . Reden: type ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Elk zichzelf respecterend moederbordfabrikant heeft dit fenomeen zeker op de handleiding beschreven. Overigens is dat meestal de laatste en/of de één na de laatste PCI slotje :)

• Allardie
BalusC schreef op 02 september 2002 @ 13:54:
Elk zichzelf respecterend moederbordfabrikant heeft dit fenomeen zeker op de handleiding beschreven. Overigens is dat meestal de laatste en/of de één na de laatste PCI slotje :)
ik heb net mijn epox handleiding doorgelezen, maar ben het toch niet tegen gekomen. Kan zijn dat ik erover heen gelezen heb. Ik zal nog eens kijken.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48
1e pci slot onder agp is 19 van de 20 x geshared met de agp dus dat als geen busmastered wezen.
De 1e daaronder lijkt me wel een busmatered wezen. houd daaronder dan weer eentje leeg en pluur de andere kaart daaronder.

Taal fouten inbegrepen ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb net ook even daarin gekeken en het staat er idd niet vermeld. Vaag, op de manuals van mijn BP6/KG7/TUV4X staat wel duidelijk welke PCI slots de IRQ's delen en welke busmastered zijn :/

Probeer in ieder geval de (een na de) laatste PCI slot :)

• Allardie
ik zal die live in het op 1 na laaste stoppen, nr 5, en tv kaart in nr 2. realtek kaartje zit in 3 maar zal wel geen probleem geven. radeon in agp slot. Moet werken toch?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Busmastering heeft niets te maken met het sharen van IRQ's, maar met de volgorde waarin PCI sloten worden behandeld door de DMA controller ..
Busmastering wilde vroeger nog wel eens een probleem bij budget chipsets (Via, intel LX/EX), maar zal tegenwoordig geen probleem meer zijn.
De huidige chipsets ondersteunen vrijwel zonder uitzondering 6 busmasters en dus zijn alle PCI sloten gebusmastered.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Er van uitgaande dat je op interupt sharing doelt, dit kun je met een beetje geluk en goede ogen ook zélf zien. Bekijk je bord v.d. achterkant met de PCI sloten aan de bovenkant en zie of de INTA# pin/pin 6 (tweede rij van links, 3e van boven) een trace deelt met een pin 6 van een ander PCI slot. Er zijn vier interuptieleidingen te verdelen die dus door de mobofabrikanten verschillend over de PCI sloten en AGP poort worden verdeeld. Lastiger is het als je allemaal onboard stuff hebt, dan kan een multimeter wel eens handig zijn. Misschien is het gewoon proberen van de diverse PCI sloten dan ook wel zo makkelijk :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1