Toon posts:

outlook gegevens synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag begonnen bij mijn nieuwe werkgever.

Nieuwe laptop met Windows XP en Office XP. Ik werk veel met outlook voor relatiebeheer, afspraken, takenlijst etc.

Op kantoor log ik in op het netwerk, waar ook mijn inlogprofiel en mijn outlook.pst bestand op staat. Indien ik nu thuis wil werken moet ik middels een lokaal profiel inloggen, en er dus ook een lokaal profiel van outlook gebruikt wordt. Nu moet het volgens mij mogelijk zijn om dat lokale profiel en het netwerkprofiel te synchroniseren, zodat wanneer ik thuis een afspraak invoer deze ook op kantoor in mijn agenda staat.

Ik krijg dit niet voor elkaar 8)7

Wie kan helpen.

Verwijderd

Aangeven in outlook dat je je laptop mee op reis neemt, dit kan je aangeven onder extra opties emailservices. Daar geef je aan offline toegang inschakelen. Vervolgens onder extra, synchroniseren, offline map instellingen welke mappen je wilt synchroniseren.

Het synchroniseren zelf doe je daarna met F9. Succes.

Tenminste: zo werkt het bij mij met een exchange server. Hoop dat je er iest aan hebt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je op kantoor je pst op een netwerkschijf hebt staan, kan je die selecteren en ervoor kiezen om hem offline beschikbaar te maken. Voordat je je laptop mee naar huis neemt laat je dan die map offline beschikbaar maken. Thuis kan je dan ook werken met diezelfde pst op dezelfde locatie (schijfletter blijft gewoon bestaan). Daarna weer laptop inpluggen op kantoor en dan wordt de boel weer teruggekopieerd.

Dit gaat helaas op bestandsniveau, dus de hele pst file in 1x. Als je zowel op kantoor als op je laptop dingen gaat veranderen en dan syncen loopt het fout.

edit:
ai, de_prutser was me <1 min voor :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 02 september 2002 @ 13:53:
Als je op kantoor je pst op een netwerkschijf hebt staan, kan je die selecteren en ervoor kiezen om hem offline beschikbaar te maken. Voordat je je laptop mee naar huis neemt laat je dan die map offline beschikbaar maken. Thuis kan je dan ook werken met diezelfde pst op dezelfde locatie (schijfletter blijft gewoon bestaan). Daarna weer laptop inpluggen op kantoor en dan wordt de boel weer teruggekopieerd.

Dit gaat helaas op bestandsniveau, dus de hele pst file in 1x. Als je zowel op kantoor als op je laptop dingen gaat veranderen en dan syncen loopt het fout.

edit:
ai, de_prutser was me <1 min voor :)
We zijn inderdaad al een aardig end gevorderd. We hebben zowel in het lokale als in het netwerk profiel laten verwijzen naar hetzelfde outlook.pst bestand op de server. Alleen wanneer we nu proberen om het bestand en/of de gehele map off-line beschikbaar te maken geeft outlook de melding dat dit type bestand niet off-line beschikbaar gemaakt kan worden (???).
Het PAB (persoonlijk adresboek bestand) doet dit wel en synchroniseerd ook netjes bij aan en afmelden.

Nog ideeen :?

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 22:47

tim-w

TiPisch...

But Seriously...

Dit topic is gesloten.