Coax kabelstekkertje enzo..

Pagina: 1
Acties:

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De coaxkabel van je TV-signaal bestaat uit een koperen draadje in het midden met een plastic-achtige huls erom heen, en om die huls zitten weer allemaal hele dunne draadjes. Waar zijn die voor?
Hebben die nut, of hoef je alleen die middelste draad in je stekker aan te sluiten?
Ik heb namelijk wat gekut met mijn kabelmodem en vraag me af of ik de stekkers verkeerd heb aangesloten ofzow..

Verwijderd

die gevlochten draad aan de buitenzijde, is voor de afscherming. Deze moet je aan de huls van je stekker vastmaken, om de afscherming de modem in te voeren. De dunne draad in het midden, zorgt voor de data toe/afvoer.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

En zorg ervoor dat de buitenkern, NIET de binnen kern aanraakt.
Ook niet wanneer je de kabel hebt bevestigd in de stekker.
Krijg je namelijk slecht beeld, sneeuw vorming.

And The Only One

• B.A. Baracus
  • Niet online
Wat bedoel je met de buiten- en de binnenkern? De koperen draadjes of de plastic hulsjes?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ja, het koperen binnen werk wordt er bedoeld.
Ze zijn soms ook van ijzer (grijs), die folie mag de binnen kern ook niet raken

And The Only One

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23
dat buitenste ijzerdraad (die dunne, wat erom heen is gevlogten (ofzo :)) (weet niet of het buitenkern heet) mag in geen geval het binnenste koperdraadje aanraken, want dat is idd het gedeelte waardoor de data verstuurd word, dat buitenste is alleen maar afscherming, zodat je geen ruis krijgt als je de draad bij electromagnetische bronnen oid houd.
dus alleen de binnenste draad moet je aansluiten, niet de buitenste (omhulsel)

• B.A. Baracus
  • Niet online
Oke, duidelijk. Heb net alle stekkers en verdeelblokken gecheckt, en het is goed :)
Was alleen lastig, want ik was de TV/internet bekabeling opnieuw aan het leggen, en mijn provider lag eruit. Ik wist dus niet of dat aan mijn coax-kunsten lag of aan de provider. Nu loopt alles weer goed. Thanx ;)
Pagina: 1