• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 19:01
Graag zou ik willen weten welke camera mij ieder aanraad en vooral waarom?
De Fuji is ongeveer 40 euro duurder als de Canon. De Fuji heeft hiervoor echter een 6 x optische zoom in tegenstelling tot de 3 x op de Canon. Echter de Canon heeft weer handmatige instellingen.
Welke camera is raadzaam in welke situatie? En welke heeft een betere lens, deze bepaald immers in grote mate de uiteindelijke kwaliteit. Is er veel verschil tussen 3 x en 6 x ? (misschien pics). En hoe zit het met het stroomverbruik van beide?

Ik open deze topic, omdat er nog geen vergelijk tussen deze twee is...

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:49

mr_petit

opperprutser

Met 6x zoom zou ik voor de fuji gaan. (een collega van mij heeft 'm en is er tevreden over)

ok, beetje krom, want ik heb net voor m'n werk de a40 besteld, maar alleen omdat
  • 1. m'n leverancier alleen die heeft 2. compactflash heeft ('k wil dattie geheugencompatible is met de andere camera's)
Voor een particulier dus eigenlijk bull argumenten :P

Als ie voor mezelf was had ik de fuji genomen

"man is not truly one, but truly two,"

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

beeldkwaliteit: A40 (scheelt maar iets)
zoom: 2800
compatibiliteit: A40 (CF is meer in te zetten dan SM)
snelheid: A40
uiterlijk: 2800 (je maakt meer indruk met een 6x zoom lens :))
prijs: A40 (scheelt niet veel, maar toch...)

overall: A40 (komt ook omdat ik Canon fan ben....heb al een Ixus300 versleten en heb nu een S30)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ben persoonlijk erg blij met mijn 2800z

voordeel is idd de 6x zoom.. erg handig in sommige situaties
de plaatjes zijn van een erg goed kwaliteit
de optische zoeker bestaat bij deze camera uit een klein LCD kleurenschermpje dus je ziet precies wat je fotografeerd, handig bij bijv. marco opnames, of als je in fel zonlicht staat en het andere lcd scherm moeilijk zichtbaar is..

batterijverbruik is goed te noemen, werk zelf met 4 van die 1800Mah GP batterijtjes en die gaan best lang mee in deze camera

uiterlijk is beter dan de canon vind ik persoonlijk :)

nadelen: weinig zelf in te stellen, max sluitertijd is laag (1/2 sec.) bij weinig licht dus bijna niet te doen, resolutie van het LCD is wat aan de lage kant (62.000 pixels, bij de canon 110.000 dacht ik)

kijk ook eens op www.dpreview.com

hieronder wat (kleine) plaatjes van deze cam

Afbeeldingslocatie: http://ihage.servicez.org/gplanet/image/digicam/beest2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ihage.servicez.org/gplanet/image/digicam/spin4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ihage.servicez.org/gplanet/image/digicam/vlieg1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ihage.servicez.org/gplanet/image/digicam/vlieg2.jpg

• sjares
Hmm moeilijk moeilijk eigenlijk dus. Ik weet niet of je in de praktijk erg veel gebruik van een 6 x zoom zal maken. Ik ben geen natuur liefhebber of vliegtuig shooter. Erg groot voordeel van die Canon zijn dus die handmatige opties... Verder: is een grotere lens ook niet kwetsbaarder? En hoe zit het met het batterijverbruik van de Canon? Zijn er eventueel mensen die met de zoom (3 x & 6 x ) foto's kunnen maken of hebben gemaakt?

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 08:42

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik zelf stond voor dezelfde keuze en ben uiteindelijk voor de A40 gegaan omdat deze het volgende extra heeft:
1) manueele modus A40, sluitertijden tot 15sec
2) TV-out, niet iedereen heeft een PC of een laptop met TV-out of een DVD-speler (zoals m'n ouders die 850km verderop wonen)
3) CompactFlash
4) Uitbreidbaar met filters/teleconverters/wideconverters

De 6x zoom van de 2800 vond ik hier niet tegenop wegen. Heb ondertussen ook al de LA-DC52B en de TC-DC52 aangeschaft om een 7,2x zoombereik te hebben met m'n A40.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Luuk
  • Niet online
sjares schreef op 02 september 2002 @ 11:03:
Hmm moeilijk moeilijk eigenlijk dus. Ik weet niet of je in de praktijk erg veel gebruik van een 6 x zoom zal maken. Ik ben geen natuur liefhebber of vliegtuig shooter. Erg groot voordeel van die Canon zijn dus die handmatige opties... Verder: is een grotere lens ook niet kwetsbaarder? En hoe zit het met het batterijverbruik van de Canon? Zijn er eventueel mensen die met de zoom (3 x & 6 x ) foto's kunnen maken of hebben gemaakt?
in de paktijk maar je er meer gebruik van dan je denkt.. tenminste, dat geldt voor mij persoonlijk.. ik zou nu niet meer een cam willen hebben met minder zoom ..

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik had mijn FujiFinePix2800Z uit Duitsland besteld en ongeveer een maand gebruikt om fotos maken. Ik moet zeggen dat FujiFinePix maakt ontzettend mooie digitale fotos en uiteraard die 6x optisch zoom. Maar ik heb mijne Fuji vorige week verkocht en toch maar Canon A40 gehaald. Waarom?

Eerst FujiFinepix is zeer geschikt voor novice en die geen nightshots willen maken. Want persoonlijk vind ik bediening van Fuji heel makkelijk te gebruiken maar geen verdere instelling mogelijk. Nightshots kun je echt vergeten.

Sinds dat ik CanonA40 heb... maak ik ontzettend veel nightshots en over algemeen vind ik Fuji maakt net iets mooiere fotos maar CanonA40 heeft ontzettend veel mogelijkheden... zoals ISO 50,100,200,400 en sluitertijd.

Dus als je niet erg vind om geen nigtshots te kunnen maken, zou ik voor Fuji gaan maar als je echt wat met je fotos wilt doen... koop CanonA40!

Lucky Goldstar

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

leuk...... de a40 is momenteel zeer slecht verkrijgbaar...... (tot 3 maanden verwachtte wachttijd :( )

na ja.... maar weer op zoek naar een andere.....

• Luuk
  • Niet online
mr_petit schreef op 02 september 2002 @ 16:22:
leuk...... de a40 is momenteel zeer slecht verkrijgbaar...... (tot 3 maanden verwachtte wachttijd :( )

na ja.... maar weer op zoek naar een andere.....
of effe geduld hebben :z :)

• sjares
Volgens mij hebben ze hem waar ik hem eventueel wil bestellen wel of voorraad, heb ze net gemaild nog geen reactie.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

G-PHREAK schreef op 02 september 2002 @ 16:44:
[...]

of effe geduld hebben :z :)
mijn leverancier heeft er al een aantal in backorder sinds april!

En rekeningen openen bij andere bedrijven is me ff wat teveel werk :z

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
hoevaak zal je de 6x zoom gebruiken? De meeste gewone camera's hebben er ook niet zo'n vette zoom op zitten. Je moet je gewoon goed af vragen als je echt wel zo'n zoom nodig bent.

• Gorefest
  • Laatst online: 05-03 09:07

Gorefest

serial killer.

Nog een voordeel van de A40 is is dat hij in je binnenzak past.
Hij is veel dunner, ik vind de 2800 maar een raar dik ding, hij is bijna vierkant.

• Luuk
  • Niet online
Gorefest schreef op 02 september 2002 @ 18:17:
Nog een voordeel van de A40 is is dat hij in je binnenzak past.
Hij is veel dunner, ik vind de 2800 maar een raar dik ding, hij is bijna vierkant.
dat is zo idd.. de 2800 is net iets te groot om "zomaar" effe in je zak mee te nemen ..

maar wat die zoom betreft..als je het eenmaal hebt zal je het echt vaak gebruiken en wil je daarna niet meer zonder .. maarja dat is natuurlijk ook een persoonlijke kwestie

origineel
Afbeeldingslocatie: http://ihage.servicez.org/gplanet/image/digicam/zoom1.JPG
6x optical zoom
Afbeeldingslocatie: http://ihage.servicez.org/gplanet/image/digicam/zoom2.JPG
6x optical zoom + 2,5x digital zoom
Afbeeldingslocatie: http://ihage.servicez.org/gplanet/image/digicam/zoom3.JPG

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

G-PHREAK schreef op 02 september 2002 @ 18:54:
[...]

dat is zo idd.. de 2800 is net iets te groot om "zomaar" effe in je zak mee te nemen ..

maar wat die zoom betreft..als je het eenmaal hebt zal je het echt vaak gebruiken en wil je daarna niet meer zonder .. maarja dat is natuurlijk ook een persoonlijke kwestie

origineel
[afbeelding]
6x optical zoom
[afbeelding]
6x optical zoom + 2,5x digital zoom
[afbeelding]

Klopt op zich wel, maar zie m'n pbase gallery van de TC-DC52 teleconverter.

Mestreechs volksleed:

• Luuk
  • Niet online
Ralph Smeets schreef op 02 september 2002 @ 19:54:

[...]

Klopt op zich wel, maar zie m'n pbase gallery van de TC-DC52 teleconverter.
ok zo'n opzetlens is leuk.. maar niet als je telkens je lens eraf moet halen omdat je anders dit soort pics krijgt :?

Afbeeldingslocatie: http://jjj.image.pbase.com/u9/smeetsr/large/4205771.1151501_IMG.jpg

• sjares
Die Fuji 2800 Zoom is nl. op dit moment bijna nergens meer te krijgen.... de opvolger de Fuji 3800 Zoom (in Amerika) of de S304 (Europa) is nl. weer eens 120 euro duurder... Daar krijg je wel weer een 3,2 megapixel camera voor terug, maar de vraag is of je dat nodig hebt als je gewoon op max een half A4-tje af laat drukken. Tevens raakt je geheugenkaart dan ook weer sneller vol, je gaat immers niet op half de capaciteit van de camera foto's schieten.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mooi topic! precies wat ik wilde :)

ik dacht dus ook aan een van deze cams, aangezien de fuji geen nachtpics kan nemen valt die direct af. Met die canon, kan je daarmee ook bijv pics maken op feesten (discotheken ed.) en dan scherpe pics krijgen zodat je lichten enzo goed ziet?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=12355 is met een A40 gedaan. Sluiter op 1 sec, vandaar bewogen. Kan je wel meer sturen als je wil.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2002 23:42 . Reden: resize ]

• Cartman!
  • Niet online
en als je hem een kortere sluittijd geeft (dat kan toch met de A40?) ?

• Cartman!
  • Niet online
en welke is bijv. beter? de S30 of de A40 ? ik snap het nit helemaal welke nou beter is, 30 of 40 ofzo. Helemaal niet met de bijbehorende prijzen :?

edit : hoeveel MB aan geheugen zit er in die Canon als je hem koopt? dat kan ik niet vinden op de site van Canon. En ik wil er bijv. 32 of 64MB bijkopen meteen. Kan ik dat andere flah kaartje er dan ook inlaten? of neemt dat geheugen wat er standaart in zit al het slot in?

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik stond voor dezelfde keuze...
Uiteindelijk is het de Fuji 2800 geworden.
Want die stond op 2dehands voor maar 250 euro. Helemaal compleet met
doos en garantiekaart......

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-03 09:52

Barca

In Search Of Sunrise

g00fy schreef op 03 september 2002 @ 10:03:
en welke is bijv. beter? de S30 of de A40 ? ik snap het nit helemaal welke nou beter is, 30 of 40 ofzo. Helemaal niet met de bijbehorende prijzen :?

edit : hoeveel MB aan geheugen zit er in die Canon als je hem koopt? dat kan ik niet vinden op de site van Canon. En ik wil er bijv. 32 of 64MB bijkopen meteen. Kan ik dat andere flah kaartje er dan ook inlaten? of neemt dat geheugen wat er standaart in zit al het slot in?
Bij de Canon A40 zit 8MB en bij de S30 zit 16MB en dat staat wel op hun siteS, kijk ook eens op powershot.com Er kan natuurlijk maar één flashkaart in de camera, je doet gewoon de 32 of 64MB die je koopt in de camera en de 8/16 MB kan je eventueel in je zak meenemen. Maar ik raad aan gewoon eenmalig een goede investering te doen (neem gewoon 128MB) en dan heb je nooit "memory full" gezeur. De A40 is hier op dit forum zeer gewaardeerd en staat goed aangeschreven in de tests, heb je alle topics over de A40 m.b.v. de Search al gelezen?

Kijk ook eens op kieskeurig.nl, daar kan je de camera's o.a. simpel naast elkaar zetten. En dan zie je ook dat de prijs wel degelijk van elkaar af ligt!!! De A40 is een stuk goedkoper!!! Geen wonder natuurlijk, daar de S30 3,34 megapixel is en de A40 2 megapixel... kijk eens rond, good luck.

• Cartman!
  • Niet online
ik bedoel niet perse het verschil tussen S en A, maar gewoon het verschil tussen de 10,20,30,40 en dat de 10 bijv duurder is dan de 40 maar de 20 weer goedkoper is ofzo

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Zet ze eens naast elkaar op kieskeurig.nl misschien dat je dan de verschillen wat makkelijker kunt onderscheiden.

• Cartman!
  • Niet online
ik denk dat ik ga voor e A40, maar ik wilde wachten tot de HCCdagen met kopen van een digicam, is dat dom ivm met het verdwijnen van modellen ed. ? Ik heb nu misschien net genoeg geld om hem te kopen zonder extra flash, maar dan heb ik verder niks meer, dus dat wilde ik niet doen.

edit :dat kieskeurig.nl is echt handig! kende ik nog niet :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/mk-f25.html issie op voorraad :) Niet duur ook volgens mij, ik heb er in Juli 449 voor betaalt. Ik vind het hem cker waard, ik heb ook zitten twijfelen tussen deze twee en vond de zoom toch erg belangrijk. Ik mis wel een beetje het instellen enzo, maar je kan niet alles hebben... Is vooral erg belangrijk wat je ermee wil doen, heb je die zoom echt nodig? Zoja, 2800 en anders die A40 :)

• sjares
J0YR1D3R schreef op 03 september 2002 @ 16:19:
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/mk-f25.html issie op voorraad :) Niet duur ook volgens mij, ik heb er in Juli 449 voor betaalt. Ik vind het hem cker waard, ik heb ook zitten twijfelen tussen deze twee en vond de zoom toch erg belangrijk. Ik mis wel een beetje het instellen enzo, maar je kan niet alles hebben... Is vooral erg belangrijk wat je ermee wil doen, heb je die zoom echt nodig? Zoja, 2800 en anders die A40 :)
Hmm, vaag, had gemaild, maar ze zeiden tegen mij dat ze de camera niet meer kregen... is het echt niet mogelijk om 's avonds foto's te nemen met deze camera?

• Cartman!
  • Niet online
heel slecht iig. van wat ik hier op GoT heb gelezen. Voor mij valt ie af, omdat ie dat niet kan.

iemand nog reactie op mijn eerdere vraag over nu of later kopen....

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

g00fy schreef op 03 september 2002 @ 10:58:
ik bedoel niet perse het verschil tussen S en A, maar gewoon het verschil tussen de 10,20,30,40 en dat de 10 bijv duurder is dan de 40 maar de 20 weer goedkoper is ofzo

De A10 en de A20 zijn respectievelijk 1,3Mpixel en 2Mpixel camera's. De A30 en A40 zijn hier de respectievelijke opvolgers van die een aantal functies meer hebben, waaronder een manuele mode. De A30 is dus net als de A10 een 1,3Mpixel en de A40, net als de A20 een 2Mpixel.

Mestreechs volksleed:

• Cartman!
  • Niet online
Ralph Smeets schreef op 03 september 2002 @ 19:05:

[...]

De A10 en de A20 zijn respectievelijk 1,3Mpixel en 2Mpixel camera's. De A30 en A40 zijn hier de respectievelijke opvolgers van die een aantal functies meer hebben, waaronder een manuele mode. De A30 is dus net als de A10 een 1,3Mpixel en de A40, net als de A20 een 2Mpixel.
dat wilde ik weten :) tnx, tis me nu al iets duidelijker allemaal

• sjares
g00fy schreef op 03 september 2002 @ 19:01:
heel slecht iig. van wat ik hier op GoT heb gelezen. Voor mij valt ie af, omdat ie dat niet kan.

iemand nog reactie op mijn eerdere vraag over nu of later kopen....
Ben bang dat het weinig zin heeft hem veel later te kopen, want de camera zal niet echt goedkoper worden en op de HCC-dagen zal ie ook wel niet goedkoper zijn denk ik.. Misschien als er een Duits bedrijf staat dan wel, maar ja garantie hé!
Je kunt met de geheugenkaartjes nog wel ff wachten, want die zijn op het moment niet echt goedkoop.

• Luuk
  • Niet online
sjares schreef op 03 september 2002 @ 18:25:
[...]

Hmm, vaag, had gemaild, maar ze zeiden tegen mij dat ze de camera niet meer kregen... is het echt niet mogelijk om 's avonds foto's te nemen met deze camera?
s'avonds fotograferen kun je idd vergeten ja.. de fuji heeft een max sluitertijd van 1/2 sec. die je ook niet handmatig kunt instellen

de A40 heeft max. 15 sec. die naar mijn weten wél handmatig is in te stellen..

maar bij voldoende licht (hoeft niet persee daglicht te zijn oid.) maakt ie mooiere plaatjes dan de A40.. vind ik (vriend van me heeft de A40, ik de 2800z)

• DJkim

DJkim

G-PHREAK schreef op 03 september 2002 @ 23:25:
[...]

s'avonds fotograferen kun je idd vergeten ja.. de fuji heeft een max sluitertijd van 1/2 sec. die je ook niet handmatig kunt instellen

de A40 heeft max. 15 sec. die naar mijn weten wél handmatig is in te stellen..

maar bij voldoende licht (hoeft niet persee dachtlicht te zijn oid.) maakt ie mooiere plaatjes dan de A40.. vind ik (vriend van me heeft de A40, ik de 2800z)
Hehehe zelfde mening. Ik heb beide cameras gehad dus als je wat meer met je camera wilt doen... ga voor CanonA40... en check regelmatig Vraag&Aanbod sectie.

Lucky Goldstar

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Bij Megapool is de A40 overigens volop verkrijgbaar... hij kost daar euro 429,-.

• sjares
Heb ff rondgemaild, op dit moment krijgen ze hem waarschijnlijk bij digitalecamera.nu over 5 werkdagen, tenminste als je hem daar nu besteld.

• Cartman!
  • Niet online
Barca schreef op 04 september 2002 @ 08:35:
Bij Megapool is de A40 overigens volop verkrijgbaar... hij kost daar euro 429,-.
en daarmee ongeveer ruim duurder dan elke andere winkel die hem verkoopt....

ik denk dat ik hem over een paar weken (als me nieuwe salaris er is ;) ) koop, en op de hccdagen een 128Mb kaartje koop.

en hoe zit het met die batterijen ? ik las iets of NimH ofzo, maar wat kost dat? en waarom die gebruiken ?

• sjares
Even een reactie van Canon die voor de huidige gebruikers ook nuttig kan zijn:

Vraag van mij:

Ik wil binnenkort de Canon Powershot A40 bestellen, maar ik las dat er een soort van bug in de lens zat. Als ie op de een na uiterste stand staat gezoomd zou dit onscherpe foto's opleveren (gezien via gathering.tweakers.net). Is dit probleem in de nieuwste versies inmiddels opgelost?

Antwoord Canon:

Geachte lezer,

Ik ga hier wel van uit.
U kunt via Bebit dit zelf controleren!
(via Canon, technische ondersteuning, digitale fotocamera's , klik hier, Bebit, adjustment programma A40 , doorbladeren naar de pagina waar u het serienummer van de camera kunt intikken).
Moet de camera alsnog worden ge update doen wij dat graag en gratis voo u bij Canon in Roosendaal.

Canon CCI Hoofddorp

• Cartman!
  • Niet online
en als ik hejm wil kopen, maakt het dan uit of ik die in duitsland koop (wat ik niet zie zitten, liever bij een nederlandse zaak, maar duitsland is goedkoper :p ) ?

en als ik hem gewoon bij een winkel bestel (a40 dus), zou het dan 3 maanden duren ? (zoiets las ik).

ja, ik vraag veel

• Luuk
  • Niet online
g00fy schreef op 04 september 2002 @ 15:37:
en als ik hejm wil kopen, maakt het dan uit of ik die in duitsland koop (wat ik niet zie zitten, liever bij een nederlandse zaak, maar duitsland is goedkoper :p ) ?

en als ik hem gewoon bij een winkel bestel (a40 dus), zou het dan 3 maanden duren ? (zoiets las ik).

ja, ik vraag veel
beter veel vragen dan een miskoop doen toch.. :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

g00fy schreef op 04 september 2002 @ 15:37:

ja, ik vraag veel
ja dat maakt uit. Een camera die uit Nederland komt, gaat naar een reperatiecentrum in Nederland (in het geval van Canon en Fuji is dat allebei Fodor in Etten-Leur).

Een camera die uit Duitsland komt, moet opgestuurd worden naar Duitsland. Meestal moet de zaak waar je hem vandaan hebt dit voor je doen.

Nou wil het probleem wel, dat sommige winkels in Nederland ook een Duitse camera leveren. Dit kun je zien aan het garantiebewijs, en meestal zit er dan ook alleen maar een Duitse handleiding bij.
Deze moeten dus ook naar Duitsland gestuurd worden bij defect.

Dus vraag voordat je hem koopt altijd waar die vandaan komt, en als ze het niet weten of willen zeggen zorg dan dat je hem kan retourneren. :)

Ik was mijn eigen camera eerst 3 weken kwijt aan Fodor Nederland, toen kreeg ik em terug met mededeling dat het een Duits garantiebewijs was, daarna ben ik hem nog eens 5 weken kwijt geweest (naar Duitsland gestuurd via de winkel waar ik hem had gekocht).
Fuji Finepix 40i in dit geval.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cartman!
  • Niet online
G-PHREAK schreef op 04 september 2002 @ 15:38:
[...]

beter veel vragen dan een miskoop doen toch.. :)
daarom, tis veel geld vind ik.

Maar dan koop ik hejm gewoon bij een nl winkel en vraag ik van te voren via mail of ht NL cams zijn of niet. Zoja, dan bestel ik hem.

En hoe zit dat met die batterijen?

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Over batterijen is echt *heel* veel informatie te vinden op GOT, probeer de search eens :) Toevallig heb ik de hele middag vanalles gelezen op GOT over de verschillende batterijtypes en het verbruik etc.

• Cartman!
  • Niet online
ok, een GP Powerbank III met 4 NiMH 1800mAh batterijen, is dat voldoende wel neem ik aan :)

• DJkim

DJkim

Oh trouwens... CanonA40 heeft Panorama functie en Fuji niet

Lucky Goldstar

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Barca schreef op 03 september 2002 @ 11:27:
Zet ze eens naast elkaar op kieskeurig.nl misschien dat je dan de verschillen wat makkelijker kunt onderscheiden.
Een vergelijkbare maar uitgebreidere site:

http://www.dpreview.com

De maker van die site heeft ze echt allemaal (digitale camera's) getest.
Pagina: 1