aansluiten scsi externe cd-rewriter

Pagina: 1
Acties:

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
Ik heb een externe HP cd-rewriter die via scsi moet worden aangesloten. Ik heb geen scsi kaart oid, maar wat heb ik dan precies nodig? En wat kosten die ongeveer?

[edit]
wat zijn de prestaties van zo'n externe cd-rewriter op een scsi-aansluiting? werkt dit een beetje in vergelijking met een ingebouwde rewriter?

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

hoeveel pins is die scsi writer :?

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:19:
hoeveel pins is die scsi writer :?
oeh, ff geen idee... het is een hp-rewriter...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is tijd voor een lesje! SCSI School. Success! ;)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Ik zou met de brander even naar een putter-zaak lopen en daar vragen welke SCSI controller jij modig hebt, want er bestaan verschillende soorten SCSI-aansluitingen (en verloop kabels!)
Je hebt iig een SCSI controller kaart nodig. de meesten zij van Adaptec, maar je hebt ze ook van Bus-Logic, en die zijn net zo goed (maar wel twee keer zo goed koop en niet overal verkrijgbaar).
Het zal niet echt goedkoop worden, maar dan heb je ook weer wat.
Kijk ook even op jouw brander of hij een ingebouwde "Terminator" heefd, anders moet je die er ook bij kopen.

suc6

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
okee...hmmm... ja als ik dan zie dat ik een lite-on 40x voor 70 eurotjes heb, en deze rewriter is 8x...dan kan ik net zo goed een lite-on erin mikken denk ik? (die externe writer was gratiz btw)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13

OgWok

U.N.C.L.E.

Kijk in de pricewatch daar heb je zat scsi controllers. Ik denk dat je met een controller van € 35/40 wel klaar bent.
Kan je een pic posten van de HP aansluiting, da's wel makkelijk. Kan ik het je zo vertellen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Topicstarter
OgWok schreef op 02 september 2002 @ 10:37:
Kijk in de pricewatch daar heb je zat scsi controllers. Ik denk dat je met een controller van € 35/40 wel klaar bent.
Kan je een pic posten van de HP aansluiting, da's wel makkelijk. Kan ik het je zo vertellen.
nee, die ligt bij mn vriendin thuis ;) maarja... 40 euro voor een scsi controller. Voor 30 euro meer heb ik dan een 5x zo snelle brander, plus het gemak van een interne writer en niet al dat lastige met drivers ed voor die externe... of vergeet ik nu iets?

Verwijderd

Gully schreef op 02 september 2002 @ 10:51:
[...]

nee, die ligt bij mn vriendin thuis ;) maarja... 40 euro voor een scsi controller. Voor 30 euro meer heb ik dan een 5x zo snelle brander, plus het gemak van een interne writer en niet al dat lastige met drivers ed voor die externe... of vergeet ik nu iets?
nope je vergeet niks, gewoon een lite-on halen dus :P
Pagina: 1