A life lived in fear is a life half lived
... hoe bedoel je raakt datum en tijd kwijt? Wordt gereset?
Ik ken (digitale) olympuscamera's niet, maar tijd en datuminstellingen worden bij de analoge versies apart van voeding voorzien. Door een knoopcelaccu dus. Is die niet een beetje leeg?
Ik ken (digitale) olympuscamera's niet, maar tijd en datuminstellingen worden bij de analoge versies apart van voeding voorzien. Door een knoopcelaccu dus. Is die niet een beetje leeg?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Als ik de camera aanzet dan krijg ik een klokje te zien in het scherm. Hierna staan datum en tijd weer op 01-01-02 00:00. De olympus bevat geen knoopcel maar maakt gebruik van een interne opslag welke volgens Olympus de instellingen gedurende 1 uur moet onthouden zonder dat er batterijen in het toestel zitten.
Nu zijn bij mij de batterijen er ook niet uitgeweest. Het gebeurt soms. Ik zie de foutmelding (klokje) als ik hem aanzet.
Nu zijn bij mij de batterijen er ook niet uitgeweest. Het gebeurt soms. Ik zie de foutmelding (klokje) als ik hem aanzet.
Verwijderd
hoi,
ik heb echt nooit problemen met de c200, dus ook geen datum problemen.....gewoon opsturen naar Olympus ...is garantiewerk...
ik heb echt nooit problemen met de c200, dus ook geen datum problemen.....gewoon opsturen naar Olympus ...is garantiewerk...
Hee, dat had ik laatst ook!
Ik heb de camera nu 2 maanden ofzo, maar dit is pas 1 keer bij me gebeurd.
Ik heb de camera nu 2 maanden ofzo, maar dit is pas 1 keer bij me gebeurd.
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Is inderdaad vervelend. De olympussen kunnen niet zonder batterijen, anders gaat de tijd en de datum verloren. Dit "probleem" is bekend. Wat jij hebt lijkt mij niet normaal, dus inderdaad terug naar olympus!!
Polydipsia,
Je zegt dat dit "probleem" bekend is. Kun je er misschien uitleg over geven? Waar vind ik meer informatie?
Je zegt dat dit "probleem" bekend is. Kun je er misschien uitleg over geven? Waar vind ik meer informatie?
Ik heb een Olympus C-720 en als ik de batterijen eruit haal heb ik hetzelfde probleem. Ik heb de camera nu nog geen eens een week dus als er een knoopcel ofzo in zit lijkt me het vaag als die nou al leeg is.
Het lijkt of er twee (en misschien wel gerelateerde) problemen zijn.
1. Datum en tijd reset na verwijderen batterij
2. Datum en tijd reset terwijl batterij er in zit en niet uitgehaald is
De Olympus C220 heeft geen knoopcel maar slaat energie op voor een uur in een condensator. Langere tijd zonder batterij is voor de C220 geen optie. Ik weet niet of dit ook voor de C-720 geldt.
1. Datum en tijd reset na verwijderen batterij
2. Datum en tijd reset terwijl batterij er in zit en niet uitgehaald is
De Olympus C220 heeft geen knoopcel maar slaat energie op voor een uur in een condensator. Langere tijd zonder batterij is voor de C220 geen optie. Ik weet niet of dit ook voor de C-720 geldt.
Verwijderd
Sorry voor de schop.
Ik heb vorige week ook een 220 gekocht. Zelfde probleem. Als ik de GP1800 batterijen eruit haal en er andere instop, meteen achter elkaar, dan staat de tijd en datum weer op de fabrieksinstelling. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?!
Ik heb vorige week ook een 220 gekocht. Zelfde probleem. Als ik de GP1800 batterijen eruit haal en er andere instop, meteen achter elkaar, dan staat de tijd en datum weer op de fabrieksinstelling. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?!
heb hetzelfde met een hp 318
I’m not like the OTTERS
offtopic:
Als ik dit nu lees ben ik blij dat ik een Canon Powershot A40 heb gekocht, twijfelde nog over een Olympus (die kon ik goedkoper krijgen via een relatie)
Als ik dit nu lees ben ik blij dat ik een Canon Powershot A40 heb gekocht, twijfelde nog over een Olympus (die kon ik goedkoper krijgen via een relatie)
Als je het probleem blijft houden en het na een (garantie) reparatie nog niet voldoende is verholpen zou ik het toestel terugbrengen. Het voldoet dan niet aan de verwachtingen die jij er als koper er van mag hebben.
Pagina: 1