Toon posts:

[Cisco] ISDN PPP Multilink op Shiva D56

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer met onderstaande config in te bellen op een Shiva D56 met een ISDN PRI (ISDN-30).

Het inbel account op de D56 heeft als enige optie dialin access. Als er bij de dialer het ppp multilink commando word toegevoegd dan wordt er volgens logging console een virtueel dialup account aangemaakt. Echter worden de verbinding continu verbroken en krijg dan geen reply's meer op ping requests.

Weet iemand een oplossing ? Search leverde niets op.

Dit is de config.

version 11.3
service timestamps debug uptime
service timestamps log uptime
service password-encryption
!
hostname xxxxx
!
enable password xxxxxxx
!
ip subnet-zero
ip nat inside source list 1 interface Dialer1 overload
no ip domain-lookup
isdn switch-type basic-net3
!
!
interface Ethernet0
description connected to xxxxx
ip address 192.168.252.1 255.255.255.0
ip nat inside
!
interface BRI0
description connected to connected to D56
no ip address
ip nat outside
encapsulation ppp
dialer rotary-group 1
no cdp enable
!
interface Dialer1
description connected to connected to D56
ip address negotiated
ip nat outside
encapsulation ppp
no ip split-horizon
dialer in-band
dialer idle-timeout 3600
dialer string xxxxxxxxxx
dialer hold-queue 10
dialer-group 1
no cdp enable
ppp authentication chap pap callin
ppp chap hostname mpnw
ppp chap password xxxxxxxx
ppp pap sent-username mpnw password xxxxxxx
!
ip classless
ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 Dialer1
ip route 192.168.252.0 255.255.255.0 Ethernet0
!
no logging console
access-list 1 permit 192.168.252.0 0.0.0.255
dialer-list 1 protocol ip permit
snmp-server community public RO
!
line con 0
exec-timeout 0 0
password xxxxxxxx
login
line vty 0 4
password xxxxxxxx
login
!
end

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Het is niet wenselijk om in PNS je config neer te zetten en dan van ons te verwachten dat wij de fouten eruit halen. Als je aangeeft wat je zelf al hebt gedaan kunnen we je iig mogelijk beter helpen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Dus als je zonder ppp multilink inbeld gaat het goed?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je uberhaupt al het e.e.a. proberen te wijzigen aan je settings :?
Zie ook de reply van traag ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 02 september 2002 @ 11:06:
Heb je uberhaupt al het e.e.a. proberen te wijzigen aan je settings :?
Zie ook de reply van traag ...
Ik had toch geen config gepost als ik zelf niets had geprobeerd ? :?

Enigste optie die ik ken om met dubbele lijnen (128K) in te bellen is PPP multilink.
De config heb ik gepost omdat ik dacht dat misschien iemand direct een fout zou constateren. Het kan best zijn dat het aan de SHIVA D56 ligt. Dit is echter al lang een end-of-life product. Kan hier ook weining over vinden op google

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
fetcher schreef op 02 september 2002 @ 11:00:
Dus als je zonder ppp multilink inbeld gaat het goed?
beantwoord dan even mijn vraag... :p

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10

Predator

Suffers from split brain

Heb je http://www.cisco.com/warp...access/793_multilink.html doorgenomen ?

Vermeld aub de volgende keer wat je al zelf gepobeerd hebt en de links op cisco die je gelezen hebt.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Je kunt in in ieder geval de tweede route (192.168.252.0) weglaten. Dit is een netwerk dat direct aan de interface gekoppeld is, dus de router kent die uit zichzelf wel.
Verder kun je proberen om alles direct op de bri-interface te configureren. Ook kun je configmaker gebruiken om te kijken of het dan wel wil.

Het valt me trouwens wel weer op dat de mods er alles aan doen om Cisco-topics in PNS dicht te krijgen. Komt de laatste tijd vaker voor, terwijl Cisco-topics gewoon thuishoren in PNS.
Modbreak
Predator@tweakers.net voor uitleg & discussie.
Wat je zegt klopt ook nog es 2x niet :z
Maar dat soort commentaar moet je niet in een topic plaatsen

[ Voor 0% gewijzigd door Predator op 03-09-2002 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd ben ik het helemaal met sniper eens ! i.p.v. dat men oplossingen probeert aan te dragen word er (sorry voor mijn taalgebruik) gezeken of je zelf al genoeg geprobeerd hebt. Ik zou hier toch geen vraag stellen als ik er zelf uit kon komen. Ik heb ook op de Cisco site gezocht. Sterker nog ik heb zelfs een Cisco Troubleshooting Handbook. Ook hier werd ik niet veel wijzer uit.
Modbreak
WAT HEB IK NET GEZEGD ???
Niet over de policy zagen in een techtopic.
Lees btw voor de gein eens: dit
Stuk over topicstart en zo :z
Wie hier nog over door blijft gaan mag een OW verwachten + slot op topic

Ik zal eens kijken of ik het op de BRI interface wel werkt (waarom configureer je dan eigenlijk dialers ??) Ook zal ik kijken of configmaker een optie kent voor multilink

[ Voor 0% gewijzigd door Predator op 04-09-2002 09:39 ]

Verwijderd

Mag ik aannemen dat de multilink geactiveerd is op de Shiva??? En kun je ook een "show version" doen op de router. Hiermee kun je de software versie zien en welk het platform is. Indien ik iets vind met mijn account van Cisco, laat ik het wel weten.

Groeten Skweezy (Checkpoint CCSE / Cisco CCNP)

Verwijderd

Sorry nog vergeten te vragen: waarom ga je nat gebruiken???

Verwijderd

Het is niet slecht om dialer interfaces te gebruiken. Hierdoor heb je geen problemen als je een volgende connectie wil maken naar een ander netwerk.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10

Predator

Suffers from split brain

skweezy gelieve Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif te gebruiken ipv 3x na elkaar te posten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 08:42:
Sorry nog vergeten te vragen: waarom ga je nat gebruiken???
Is dat niet nodig dan ?? kreeg het zonder niet aan de praat. heb helaas nog nooit een cisco cursus gedaan weet alleen wet wat van het "tweaken" van een configmaker installatie.

ppp multilink kan ik nergens aan zetten bij shiva-attributes bij de user. dus staat ook niks ingesteld.

Verwijderd

je hebt alleen maar nat nodig als je bijvoorbeeld, je private netwerk wil laten connecteren op een publiek netwerk. anders heb je dit niet nodig. je zal wel op de ene of andere manier moeten zorgen dat je ppp multilink aan staat op de shiva. Werkt de shiva misschien met groups??? Misschien kan je dat daar instellen. Indien je de multilink niet werkende krijgt op de shiva, stel ik voor dat je het moet doen met 64k en niet met 128k aan verbindingssnelheid.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:02:
Probeer met onderstaande config in te bellen op een Shiva D56 met een ISDN PRI (ISDN-30).

Het inbel account op de D56 heeft als enige optie dialin access. Als er bij de dialer het ppp multilink commando word toegevoegd dan wordt er volgens logging console een virtueel dialup account aangemaakt. Echter worden de verbinding continu verbroken en krijg dan geen reply's meer op ping requests.

Weet iemand een oplossing ? Search leverde niets op.
debug isdn events
debug ppp lcp (deze weet ik niet helemaal zeker)

Je wil iig lcp zien, dat regelt de connectie en de paramaters (oa ook multilink). Vaak zie je dan snel genoeg wat d'r mis gaat.
Pagina: 1