Toon posts:

Geheugen stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik startte gisteren mijn PC en opeens start windows niet meer door, allerlei foutmeldingen volgen:

kan xxx niet laden,
scandisk vindt beschadigde bestanden en kruislings gekoppelde bestanden
blauwe schermen met fout in module xxx
fout in register
kan gdi.exe niet lade
himem.sys vindt onbetrouwbaar geheugen in module xxx en kan niet laden
windows sluit zelf af
etc

Windows opnieuwe geinstalleerd, en tijdens installatie al hetzelfde verhaal:
general protection fault in module 0001:aa3g
installeren lukt niet

Vervolgens (ik heb geen vervangend geheugen) een oud moederbord met oud geheugen gepakt en toen liep alles prima.

Deze installatie weer met het kapotte? geheugen getest en alles ging weer mis (zie boven).

Nu denk ik, gezien de meldingen, dat het geheugen stuk is, maar omdat ik niet alleen het geheugen heb getest maar ook een oud moederbord heb moeten inzetten om te checken of het niet de HDD was, weet ik dat niet zeker.

mobo asus a7v333
mem samsung/samsung 512 mb PC2700
HDD ibm deskstar 60 gxp

kan iemand mij zeggen of dit nagenoeg zeker het geheugen is of dat het mobo ook nog kan en hoe ik dat evt kan testen?

alvast bedankt

Verwijderd

Zo te zien is de kans idd groot dat het je geheugen is. Ik zou alleen nog even 1 ding proberen: in je BIOS de fail-safe defaults laden, en opnieuw proberen. Dan weet je zeker dat het daar niet aan kan liggen..
Als het dan weer misgaat is het bijna zeker dat het je geheugen is. Probeer eens een memtest te draaien. ( www.memtest86.com ) Anders zou ik gewoon naar je computerboer lopen, en even vragen of hij je geheugen kan/wil testen..

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ik doen, op dit moment kan ik er effe niet achter, maar ga vanmiddag dan maar eens bij computer boer langs, heb nog garantie!!!