Ik startte gisteren mijn PC en opeens start windows niet meer door, allerlei foutmeldingen volgen:
kan xxx niet laden,
scandisk vindt beschadigde bestanden en kruislings gekoppelde bestanden
blauwe schermen met fout in module xxx
fout in register
kan gdi.exe niet lade
himem.sys vindt onbetrouwbaar geheugen in module xxx en kan niet laden
windows sluit zelf af
etc
Windows opnieuwe geinstalleerd, en tijdens installatie al hetzelfde verhaal:
general protection fault in module 0001:aa3g
installeren lukt niet
Vervolgens (ik heb geen vervangend geheugen) een oud moederbord met oud geheugen gepakt en toen liep alles prima.
Deze installatie weer met het kapotte? geheugen getest en alles ging weer mis (zie boven).
Nu denk ik, gezien de meldingen, dat het geheugen stuk is, maar omdat ik niet alleen het geheugen heb getest maar ook een oud moederbord heb moeten inzetten om te checken of het niet de HDD was, weet ik dat niet zeker.
mobo asus a7v333
mem samsung/samsung 512 mb PC2700
HDD ibm deskstar 60 gxp
kan iemand mij zeggen of dit nagenoeg zeker het geheugen is of dat het mobo ook nog kan en hoe ik dat evt kan testen?
alvast bedankt
kan xxx niet laden,
scandisk vindt beschadigde bestanden en kruislings gekoppelde bestanden
blauwe schermen met fout in module xxx
fout in register
kan gdi.exe niet lade
himem.sys vindt onbetrouwbaar geheugen in module xxx en kan niet laden
windows sluit zelf af
etc
Windows opnieuwe geinstalleerd, en tijdens installatie al hetzelfde verhaal:
general protection fault in module 0001:aa3g
installeren lukt niet
Vervolgens (ik heb geen vervangend geheugen) een oud moederbord met oud geheugen gepakt en toen liep alles prima.
Deze installatie weer met het kapotte? geheugen getest en alles ging weer mis (zie boven).
Nu denk ik, gezien de meldingen, dat het geheugen stuk is, maar omdat ik niet alleen het geheugen heb getest maar ook een oud moederbord heb moeten inzetten om te checken of het niet de HDD was, weet ik dat niet zeker.
mobo asus a7v333
mem samsung/samsung 512 mb PC2700
HDD ibm deskstar 60 gxp
kan iemand mij zeggen of dit nagenoeg zeker het geheugen is of dat het mobo ook nog kan en hoe ik dat evt kan testen?
alvast bedankt