Toon posts:

Scrollen binnen Access uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik binnen een access applicatie scrol, wordt er automatisch door records heen gescrold. Als ik bij het laaste record ben en ik scroll, wordt er dus een nieuwe aangemaakt.

Weet iemand doe deze scroll functie (van de muis) kan worden uitgeschakeld?

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Als je nadien op esc drukt of gewoon in een andere record gaat staan zonder iets in te tikken verdwijnt deze record ook weer gewoon

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat neemt niet weg dat wanneer een gebruiker een bepaalde record aan het vullen is dat hij deze kan verlaten door te scrollen. Systeem geeft foutmelding bij incomplete data invoer. En als er op een knop gedrukt wordt kan ik deze foutmelding opvangen. Maar bij de scrollfuntie niet. Tenzij deze functie ergens binnen access gedefineerd is. Dan kan ik die foutmelding ook opvangen.

Verwijderd

je kan de scroll bar weghalen of je kan checken in BeforeUpdate of de invoer goed is

Verwijderd

Topicstarter
ik scroll niet dmv scrollbar maar scrol met m'n week door de records heen. (dit gebeurd automatisch wanneer ik met m'n muis scroll. Ik heb dus geen scrollbars geplaatst. Het gaat erom van waaruit de foutmelding wordt aangeroepen als ik bijvoorbeeld de primaire sleutel niet gevuld heb.

Verwijderd

Dan zou ik de "before update" gebruiken, checken of een record geldig is, zoniet dan zorg je ervoor dat het record weer ongedaan gemaakt wordt. Zo ja, dan doe je niks

Verwijderd

Werkt het niet als je de allowAdditions property op false zet? Dan blijft de scroll functionaliteit wel gehandhaafd maar kun je geen nieuwe records toevoegen...

Verwijderd

Topicstarter
maar de knop opslaan en nieuw recory moet natuurlijk wel blijven werken .. :S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:52:
Dan zou ik de "before update" gebruiken, checken of een record geldig is, zoniet dan zorg je ervoor dat het record weer ongedaan gemaakt wordt. Zo ja, dan doe je niks
ook al zeg ik DoCmd.Cancelevent bij de before update dan krijg ik nog steeds de foutmelding dat de primaire sleutel niet gevuld is.

Verwijderd

Ik zou de form.undo functie gebruiken die werkt bij mij erg goed.

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Ik weet niet hoe goed je kunt programmeren, maar als je een recordset definieerd en daarmee je velden handmatig vult heb je deze problemen niet, misschien gemakkelijker

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Voor de mensen die nog steeds deze probleem hebben :
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;278379
Pagina: 1