Ik ben als een ware newbie aan de slag gegaan met 3d max en mijn toekomstige woonkamer. De muren staan nu, het plafond ook, maar die heb ik even weggehaald voor de screenshot.

Met de userreference heb ik de default light keys ontdekt, maar dan zie ik niets veranderen in mijn viewport. Als ik de values wil aanpassen veranderd er nog niets. Ik kan de Multiplier zo hoog zetten als ik wil, maar er veranderd niets.
Op de screenshot hieronder zie je een muur en een stuk van het plafond.

Deze heb ik allebei wit gemaakt. De materialeditor zie je ernaast. Dit is het resultaat. Erg donker dus. Ik wil graag het algemene licht veel mooier hebben.
Wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen? Moet ik verschillende omni's plaatsen?
Ook zie je op deze screenshot dat de vloermaterial niet symetrisch loopt. Ik had de tip gekregen om te spelen met UVW Maps, maar daar kom ik niet uit. De manual zegt dit:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met de userreference heb ik de default light keys ontdekt, maar dan zie ik niets veranderen in mijn viewport. Als ik de values wil aanpassen veranderd er nog niets. Ik kan de Multiplier zo hoog zetten als ik wil, maar er veranderd niets.
Op de screenshot hieronder zie je een muur en een stuk van het plafond.

Deze heb ik allebei wit gemaakt. De materialeditor zie je ernaast. Dit is het resultaat. Erg donker dus. Ik wil graag het algemene licht veel mooier hebben.
Wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen? Moet ik verschillende omni's plaatsen?
Ook zie je op deze screenshot dat de vloermaterial niet symetrisch loopt. Ik had de tip gekregen om te spelen met UVW Maps, maar daar kom ik niet uit. De manual zegt dit:
Alles wat daar onder staat maakt het allemaal niet duidelijker. Moet ik nu bij de UVW map de Parameter Box kiezen en dit om mijn vloer heentrekken?Primitive objects, like spheres and boxes, can generate their own mapping coordinates, as can loft objects and NURBS surfaces. Scanned, imported, or hand-constructed polygonal or patch models do not have mapping coordinates until a UVW Map modifier is applied.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.