• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
met wat is nadenken bedoel ik, je weet bijvoorbeeld ff iets niet, je gaat nadenken, en ineens FLOEP, weet je het, maar soms ook niet,

maar hoe moet je nadenken, waarom weet je het ineens,

Verwijderd

Door na te denken haal je gegevens op die ergens in een hoekje van je memory zaten of fuseer je gegevens zodat je tot een conclusie / antwoord komt...

Verwijderd

Leuk antwoord Cyber-D, maar dat is ongeveer wat je in een woordenboek zult vinden en niet in een wetenschappelijk boek

Verwijderd

Nadenken is niets meer dan een search enginnetje opstarten om je gegevens bij elkaar te scharrelen.

Vaak is het zo dat als je te lang nadenkt over iets je in een cirkeltje terechtkomt, of als je de gaten tussen 2 gegevensbanken zelf (creativiteit) gaat opvullen.

Je kan je geheugen opfrissen door iets na te lezen (defrag).

Het woord zegt het al NA denken, dus volgens mij heb je het dan al wel in je databankie opgenomen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 11:51 schreef cronus het volgende:
Leuk antwoord Cyber-D, maar dat is ongeveer wat je in een woordenboek zult vinden en niet in een wetenschappelijk boek[/quote]Meen je dat nou?

Verwijderd

Ik vind het best wel lache om jullie antwoorden op deze stelling te lezen, dus ik heb besloten om aftewachten wat er verder word gepost en zelf hier niet op in te gaan.

Tip: zoek eerst iets op voordat je onzin post(of doe dit niet en ik kan nog wat lachen)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 16:10 schreef cronus het volgende:
Ik vind het best wel lache om jullie antwoorden op deze stelling te lezen, dus ik heb besloten om aftewachten wat er verder word gepost en zelf hier niet op in te gaan.

Tip: zoek eerst iets op voordat je onzin post(of doe dit niet en ik kan nog wat lachen)[/quote]Hmm...als jij dit onzin vind dan neem ik aan dat jij het beter weet?

Verwijderd

Je hersenen hebben tijd nodig om neruonverbindingen aan te leggen enzo.

Daarom is het vaak zo dat als je een tijdje aan je wiskunde zit en je begrijpt er geen ruk van, dat een kwartiertje pauze je tot geheel nieuwe inzichten kan brengen.

Verwijderd

je hebt gewoon een aantal neuronen die een bepaald iets onthouden,
als je gaat denken, vlammen er een boel neuronen op, maar schreeuwen die die wat weten over dat onderwerp van jou wat harder op en die gaan met elkaar babbelen en zo denk je na.
(denk ik)
kewl!
bewust van mijn eigen gedachtenprocessen
die is goed :)
kan dat eigenlijk wel :?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je je bewust bent van je eigen gedachtenprocessen, en je bent je ervan bewust dat je je ervan bewust bent, en je bent je ervan bewust dat je je ervan bewust ben dat je je bewust bent van je eigen gedachtenprocessen... Dan ga je volgens mij vastlopen :).

Bloed, zweet & koffie

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ok, hier komt mijn idee hierover.

Het zal wel ongeveer een samenvatting worden van wat er al gepost is, maar misschien werpt het een ander licht op de zaak.

Je zit met een probleem en weet de oplossing er niet voor. Hoe harder je er over na gaat denken, hoe meer energie je verbruikt. Oftewel, het denken gaat steeds moeilijker en je komt niet dichter in de buurt van een oplossing.
Dan ga je eten. :9
Met het eten krijg je nieuwe energie, en die nieuwe energie, kun je gebruiken om andere resources in je hersenen te gebruiken of om al gebruikte resources te combineren. Dan, door het combineren van al gebruikte of nieuw gebruikte resource, vallen ineens alle stukjes van de puzzel op z'n plaats, werk je na de pauze het idee uit, en ben je klaar binnen 1 uur.

Dit was mij vanmiddag voor de zoveelste keer overkomen, dus ik weet waar ik over spreek.
Of het wetenschappelijk gezien klopt betwijfel ik ten zeerste, maar het lukt, dus is wat mij betrefd een wetenschappelijke verklaring al niet meer nodig. :)

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ja, maar wat ik zo vaag vind, je doet helemaal niks, je denkt na zoals wij dat zeggen en ineens FLOEP het is er, waarom doen mijn hersenen het pas als ik "nadenk" en waarom herrinner ik me dingen bijvoorbeeld te laat, als ik om 3 uur bv een afspraak heb, herrinner ik het me ineens pas om 4 uur, dmv soort flashback, ineens flitst door je harses dat je om 3 uur een afspraak had, gewoon uit het NIETS :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De meesten schijnen hier te denken dat je geheugen een soort harde schijf is, waarin, al dan niet geordend, alle data is opgeslagen. Het enige wat je hoeft te doen om te herinneren is het even opzoeken, net als je met je harde schijf doet.
Onderzoek naar het geheugen van de laatste jaren lijkt echter steeds meer aan te tonen dat het op deze manier niet te vergelijken is. Data opvragen uit je geheugen blijkt op een heel vreemde manier te werken en blijkt ook opvallende overeenkomsten te hebben met quantum fysische systemen, vooral het onzekerheidsbeginsel speelt hier een grote rol. Ik heb nog wel een leuk voorbeeldje (bekende proefresultaten) hier liggen, maar ik heb even geen tijd om dat uit te leggen. Hoogst interessant, dat wel...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb nog wel een leuk voorbeeldje (bekende proefresultaten) hier liggen, maar ik heb even geen tijd om dat uit te leggen[/quote]Pff, je lijkt Fermat wel :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• tomato
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Pff, je lijkt Fermat wel :)[/quote]Ok, zal het morgen wel even plaatsen. Heb het ook zoooo druk de laatste dagen (klinkt wel interessant zeker?)...

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Pure tijdverspilling als je het mij vraagt.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• tomato
  • Niet online
Dan maar niet :?

Verwijderd

Erm... daar moet ik even over nadenken ! :)

Verwijderd

Nadenken is een kwestie van neuronen verleggen en er bepaalde spanning op zetten(zeer simpel zoals alles in de natuur)

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hersenen nemen informatie op om bij benadering een bepaalde gedachte te hergenereren. De rest verzin je er letterlijk bij.

Ook gebeurt het wel dat de ene gedachte wordt gebruikt om de andere aan te vullen. Daardoor krijg je dan dingen die je je herinnnerd, maar eigenlijk niet (helemaal) waar zijn. Hoe langer de informatie opgeslagen ligt, hoe meer deze verwaterd.

Denken is dan volgens mij een verzameling electrische 'stroompjes' die je hersenen teruggeven als je een 'query' geeft. Van wat er terug komt, wordt geprobeert een gedachte te herproduceren. Hoe die query precies tot stand komt, ben ik nog niet achter. Misschien door triggering van het een of ander dat je op dat moment ziet/hoort/voelt.

Iemand daar nog een idee over?
Pagina: 1