Waarom gebruiken de casemodders allemaal ccfl's in hun case? Ik heb nog een tl-buisje liggen, kan ik dat ook gebruiken?
houd maar eens 10 minuten een TL-balk vast
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
CCFL = Cold Cathode Fluor Lamp (die F weet ik nie zeker)
TL = Teheete Lamp
denk hier maar aan.
TL = Teheete Lamp
denk hier maar aan.
Yuistem, 't gaat om:
1 De Warmte
2 De hitte
3 Zo'n ding gloeit er waarom vrij heet
en 4 Ok, hij is misschien iets kleiner en (soms/vaak) ook iets goedkoper
I see dead pixels...
Yumtiedum, 2e post in 5 mins op 'tzelfde topic... 't is weer maandagVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 09:11:
CCFL = Cold Cathode Fluor Lamp (die F weet ik nie zeker)
TL = Teheete Lamp
denk hier maar aan.
't Was Cold Cathode Fluorescent Light (Light weet ik dan weer niet zeker maar ok
Bijna
I see dead pixels...
Verwijderd
ok, ff om t goed te maken, ccfl staat voor Cold Cathode FLuorescent Light (ik heb geen id of ik t goed schrijf, maja, boeie:) )
edit:
ik geloof idd niet dat een ccfl bliksemt
ik geloof idd niet dat een ccfl bliksemt
Zo, mijn CCFLetje bliksemt anders toch echt niet hoor... (lightning = bliksem)Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:19:
ok, ff om t goed te maken, ccfl staat voor Cold Cathode FLuorescent Lightning (ik heb geen id of ik t goed schrijf, maja, boeie:) )
't Is dus gewoon Cold Cathode Fluorescent Light...
dat is niet et probleem hoor... een ccfl blijft ook niet koud... een tl lamp, als ie een dag gebrand heeft, kan je met je handen nog vastpakken (heb een keer een halve school aan tl`s vervangen
) een ccfl wordt even warm denkik, ze zijnalleen beter te krijgen in kleine maten, en hebben mooier licht
Verwijderd
een ccfl wordt misschien wel warm, maar lang niet zo warm als een tl buis. Waarom zouden ze het anders COLD cathode fluorescent light noemen?
Omdat een TL buis 2 gloeidraden heeft die de electrodes eerst voorverwarmenVerwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:56:
een ccfl wordt misschien wel warm, maar lang niet zo warm als een tl buis. Waarom zouden ze het anders COLD cathode fluorescent light noemen?
een ccfl niet (daarom heeft een TL ook 4 aansluitingen ipv 2)
Een TL-buis kun je zonder problemen op een CCFL-inverter aansluiten en dan zal íe nog helder branden ook. Die gloeidraden zijn alleen nodig als de TL op de lage netfrequentie moet branden. Een inverter zorgt voor een hoogfrequent-hoogspanning.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Volgens mij is het Cold Cathode Fluorescent Lamp hoor
Volgens Sunbeam tech trouwens ook
tl word even warm in verhouding met het vermogen , enigste verschil is dat een ccfl op hogere frequentie werkt en niet moet voor verwarmen ...
Verwijderd
wat is er mis met Tl licht dan? Heb je The Fast And The furious gezien? Die groene TL dingen onder die cars zijn egt
Yep maar CCFL wordt NIET zo warm als TL, wordt wel 'n Btje warm maar alleen aan de buitenkanten, omdat hier "opgewarmd" (ofzoPetzl schreef op 02 september 2002 @ 20:13:
tl word even warm in verhouding met het vermogen , enigste verschil is dat een ccfl op hogere frequentie werkt en niet moet voor verwarmen ...
In 'n TL buis moet die "warm" worden gehouden door constante stroomflitsjes zegmaar om 't gas op te laten lichten (leg 't misschien niet helemaal goed uit, maar daar komt 't op neer) en dat gas zit in de hele buis dus de hele buis wordt warm van 't licht
Zoiets was 't
I see dead pixels...
een TL lijkt warmer omdat deze ook een veel grotere licht opbrengst heeftjotheman schreef op 02 september 2002 @ 22:55:
[...]
Yep maar CCFL wordt NIET zo warm als TL, wordt wel 'n Btje warm maar alleen aan de buitenkanten, omdat hier "opgewarmd" (ofzo) moet worden, voel maar, in 't midden issie kamertemperatuur...
In 'n TL buis moet die "warm" worden gehouden door constante stroomflitsjes zegmaar om 't gas op te laten lichten (leg 't misschien niet helemaal goed uit, maar daar komt 't op neer) en dat gas zit in de hele buis dus de hele buis wordt warm van 't licht
Zoiets was 't
ma wat ik wil zeggen is dat de verhouding licht / warmte voor beide gelijk zijn
bij een TL worden enkel bij ontsteken de gloeidraden gebuikt
mja waarom dus geen tl en wel CCFL ?
- dunner
- korter
- werken op 12V
- veiliger
Verwijderd
Een CCFL werkt helemaal niet op 12 volt, daarom moet er een invertor aan.
Je hebt ook kleine dunne Tl's, en het is helemaal niet veiliger, net zo veilig als een TL.
De ENIGSTE reden is omdat een TL verekkes heet wordt, en je hebt ook TL's die niet zo helder zijn en die worden ook heet, en je het ook vrij felle CCFL's.
Je hebt ook kleine dunne Tl's, en het is helemaal niet veiliger, net zo veilig als een TL.
De ENIGSTE reden is omdat een TL verekkes heet wordt, en je hebt ook TL's die niet zo helder zijn en die worden ook heet, en je het ook vrij felle CCFL's.
Pagina: 1