Kortsluiting: mobo of processor

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Het prutsen met PC's gaat al jaren goed, tot dit weekend.
Mijn servertje kreeg een kleine upgrade:
tapestreamer
memory
36 Gb scsi schijf

Alles ingebouwd, beetje lopen prutsen met de voedingskabels en toen aan: knipperende lampjes, vreemd geurtje en rook. Zo snel mogelijk de voedingskabel eruit, maar de schade was al geschied. Voedingsdraadje naar de floppy verkeerd aangesloten: twee draadjes aan elkaar gebrand en dus kortsluiting.

Om een lang verhaal kort te sluiten, hier de problemen en wat ik eraan gedaan heb:
computer doet het 5 sec en vervolgens zwart scherm
volgende onderdelen vervangen c.q. getest:
voeding
geheugen
videokaart
Hier ligt het niet aan: verder alles eraf gehaald.
Blijft over mobo of processor: wat kan het zijn??? Processor wordt nog geen 25 graden, voordat de computer hangt.
Iemand enig idee? Is dit te repareren (als het het mobo is)????
Mobo is een MSI 6347 U160, deze wil ik graag terug.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Dit lijkt mij het moederbord, waarom, een CPU kan dit minder snel veroorzaken, en omdat de voeding hier onder geleden zal hebben (kan het daar niet aan liggen??) zal het mobo ook wel wat beschadigd zijn

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is bijna zeker de mobo. Maar dit soort problemen zijn helaas niet zo makkelijk te repareren. Probeer in ieder geval achter te komen of je nog garantie hebt, zodat je een poging kan wagen om garantie te claimen (mobo inruilen voor nieuw exemplaar) :)

• wezep
Heb mobo van een particulier. Maar MSI geeft toch 3 jaar garantie en dit mobo is nog geen 3 jaar oud. Hoe moet ik dit regelen???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mailtje sturen naar MSI (market@msi-computer.nl) en vragen wat je precies moet doen :)

• wezep
Heb net een mailtje gestuurd. Is MSI een beetje snel met afhandeling van emailtjes??

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Dit is zeker het MOBO. De gene die de klap opvangt is het mobo en dan klapt er een condensatortje uit en dan heb je het gedonder. Maar CPU lijkt mij onwaarschijnlijk.
PS: Met MSI en garantie hebben wij nooit problemen gehad.

Verwijderd

Zelf een mobo repareren lijkt mij een hels karwei..

Die onderdelen zijn zo klein, en hoe weet je welke je moet hebben en waar haal je ff een nieuwe vandaan..

• wezep
Ben al bij een paar winkels hier in Apeldoorn geweest, maar die zijn niet echt behulpzaam in het opsturen naar MSI.
Volgens eentje kan ik een RMA nummer aanvragen bij MSI, klopt dat???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
msi zuigt qua garantie, mijn mobo is 2 x teruggestuurd en daarna nog steeds niet gemaakt, toen ik hem voor de derde keer opstuurde bedacht msi, laten we deze meneer maar een dagwaarde teruggeven............ 25euro voor een moederbord van minder dan een jaar oud....

voor mij geen msi meer... de winkel vond het ook lullig en gaf me direct een nieuw moederbord van een ander merk, ik helemaal :) maar goed, intussen waren er wel 3 maanden om, zonder moederbord voor m'n server :(

• wezep
Heb vanmorgen MSI gesproken: mag het moederbord naar hun opsturen.
Zit wel 1 probleempje aan: ze hebben dit moederbord niet mee, zal me benieuwen met welke oplossing ze komen.

• wezep
Heb net die TB 1400 in mijn eigen systeempje getest: helemaal niets. 4 rode ledjes.
Morgen er maar even mee terug naar Funprice.

• wezep
Eigenlijk wel vreemd he: op het ene mobo draait de processor voor in totaal 5 sec. en op het andere bord helemaal niet.

• wezep
Met proc is helemaal niet mis: Funprice heeft hem getest.
Blijft het mobo over: deze week maar eens opsturen naar MSI.
Pagina: 1