Toon posts:

2 problemen met Mandrake Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 problemen met Mandrake Linux.

1: Ik kan geen tar.gz files openen. Welk progje heb ik daar voor nodig?
2: GoT laad de hele tijd heel sloom. Dit heb ik in Windows niet

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

tar -xvf example.tar Extract the contents of example.tar and display the files as they are extracted.
tar -cf backup.tar /home/ftp/pub Create a tar file named backup.tar from the contents of the directory /home/ftp/pub
tar -tvf example.tar list contents of example.tar to the screen

Verwijderd

tar.gz files zijn gecomprimeerde tar bestanden. Deze kan je uitpakken zoals mijn collega hierboven al beschreef :)

Welke browser gebruik je? de ene browser is ook sneller als de andere...

(bij mij loopt got in IE totaal niet, en in mozilla en galeon fantastisch)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Als je antwoordt op een makkelijke inkopvraag met een quote, doe het dan goed, en geef de vraagsteller zijn HELE antwoord: tar -xzvf bestand.tar. Anders gebeurt er nog niets. Vragen over de unpacker van een bepaald gecomprimeerd bestand hoef je in principe, als het aan mij ligt, door de mand genomen niet op GoT te komen stellen. Die hebben nl. een te hoog RTFM gehalte, waardoor je het risico loop dat mensen je ook dat soort teksten naar het hoofd beginnen te slingeren (als in: RTFM n00b!). Dat komt de sfeer hier niet ten goede.

Voor je tweede vraag: welke browser?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:12
1. Zoek zelf!
2. GoT was gisteren erg traag door problemen (ik geloof met fileserver, zal wel komen door servermigratie etc.). Kun je, als het nu nog steeds enorm traag lijkt te zijn, het volgende eens uitproberen:

- Scroll helemaal naar beneden op een pagina die erg traag lijkt te laden.
- Daar staat 'Powered by React - a Parse product / version 1.6.5:1.7.1'
- Selecteer vanaf die regels tot helemaal onderaan de pagina

Je moet nu de mooie hidden feature zien: de profiler van GoT :)

Bij mij staat er nu zoiets:
code:
1
Total: 0.2 | Incl: 0.079, Init: 0.055, Action: 0.071 | DB: 0.019, Tpl: 0.049 | SV: achelois.webmagix.net

Als er bij jou zoiets staat als 'Total: 12.6' dan ligt het dus aan GoT zelf dat het traag is. Staat daar een getal onder de 1.0 en het is nog enorm traag, dan ligt het ws. aan je browser.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Dat bedoel ik dus.

Verwijderd

Maar jij hebt ook wel een lekkere verhulde manier gebruikt om het nieuwe beleid betreffende slechte replies te ontduiken ... :)

Verwijderd

umm mensen.
denk aan de wijze woorden van iemand uit het verleden. (ofzo)
geef een man een vis en hij heeft eten, leer een persoon *nix gebruiken en hij verveelt zich nooit meer.

umm als je de volgende keer weer iets tegenkomt kwa bestanden ofzo wat je niet weet.
(zoals .tar.gz .rpm .gzip .bzip etc. etc.)
doe dan eerst file <naam_file>
dan krijg je (met een beetje geluk) te zien wat voor soort bestand het is.
b.v. (weet niet 100% zeker, geen *nix bak bij de hand)

>$file blaat.tar.gz
A tar compressed file.

dan wil je weten wat tar is :D
doe dan

man tar
of
info tar
en grote kans dat er wel wat over beschreven staat.
nou zijn man en info docs nou niet het lekkerste leesvoer. maar er staat wel in wat je moet weten. (IMHO zijn de info's meestal wat beter. )
Pagina: 1