17" TFT, ik snap er niks meer van.....

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Topicstarter
Ik ben van plan om een 17" TFT te kopen en wil daar zo'n 800 - 1000 euro voor uittrekken. Nou heb ik t wel op LG, maar de 782LE heeft een response time van 40ms en dat vind ik net te hoog. Ik heb t liefst <30ms.
Ik ben ff verder gaan kijken en kwam bij de Samsung SyncMaster 171S uit. Staat er op hun site dat ie een resonse time heeft van 25ms, dus ik dacht das wel okee. Download ik de pdf, staat daar 40ms in. Nouja, vreemd. Toch maar even verder zoeken.
Ik ook hier op GoT wat gezocht (zo kwam ik ook bij de Samsung uit) en vond op T.net een 17" TFT shoot-out. Nou die Eizo maar even bekijken dan. Nou, die leek ook wel okee, ik de pdf weer even downloaden en daar staat in "Rise Time: 15 ms, Fall Time: 15 ms". Ik denk nou dat is wel weer okee. Wil ik net dat scherm aan een maat laten zien, ga ik naar de internationale site van Eizo (was vanmiddag op de NL-site), staat daar "Rise Time: 20 ms, Fall Time: 20 ms". En das dus totaal 40ms, ipv de 30ms die in de pdf staat.
Nou weet ik t echt niet meer. Overal staat iets anders. Hoe weet ik welke gegevens waar zijn? En is het echt zo dat als je filmpjes o.i.d. wil kijken op een scherm met 40ms response time, dat dat er vaag uit ziet en als je gaat scrollen dat je hele beeld vaag wordt? Maarja, aan de andere kant denk ik, als ik zoveel geld ga uitgeven, dan wil ik eigenlijk wel gelijk iets goeds, dus eigenlijk wil ik gewoon wel 30ms (of minder). Weet iemand schermen die hier wel aan voeldoen? Want ik kom er echt niet meer uit..... :?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ff bellen mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01

Paladin

Play Ball!

Ik weet dat je voor die LG wilt gaan maar kijk voor de gein ook is naar de samsung 171p ik heb deze nu voor me neus staan werkelijk een subliem beeld waar een crt niet aan kan tippen.

Wit is echt Wit en zwart is echt zwart en responsetijd van < 25 ms en dat voor 998 euro
design is trouwens ook errug goed.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Paladin schreef op 02 september 2002 @ 08:19:
Ik weet dat je voor die LG wilt gaan maar kijk voor de gein ook is naar de samsung 171p ik heb deze nu voor me neus staan werkelijk een subliem beeld waar een crt niet aan kan tippen.

Wit is echt Wit en zwart is echt zwart en responsetijd van < 25 ms en dat voor 998 euro
Die 171P ziet er inderdaad wel erg goed uit :)

Bij Powerline (hier in de buurt) kost ie alleen E 1280,- .....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Even een open deur intrappen: Eigenlijk moet je gewoon in een winkel een aantal LCD schermen 'live' bekijken. Dat is veruit het verstandigste, want dan weet je zeker of het beeld je bevalt...

Als je dan weet welke monitor goed (genoeg) beeld geeft, dan kan je alsnog online het ding aanschaffen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al een gekeken naar de IIyama AS4332UT? Die kwam goed uit de test die hardware.info heeft gedaan.

Design is misschien niet alles (wit, voor de rest wel mooi). De Samsung 171P is mooier maar de meeste zaken ook behoorlijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
JumpStart schreef op 02 september 2002 @ 10:26:
Even een open deur intrappen: Eigenlijk moet je gewoon in een winkel een aantal LCD schermen 'live' bekijken. Dat is veruit het verstandigste, want dan weet je zeker of het beeld je bevalt...

Als je dan weet welke monitor goed (genoeg) beeld geeft, dan kan je alsnog online het ding aanschaffen.
Nou, ik las in een ander topic dat je TFT's beter niet online kunt bestellen, ivm het vervoer. Dat zou dooie pixels in de hand werken.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

171S heeft 40ms.

Zelf ook lang naar gezocht 17" TFT :)

Heb nu de 171B die heeft 25ms.

Is vergelijkbaar met de P, maar dan iets goedkoper en geen DVI en wat minder design natuurlijk. Maar heb de zilvere versie is mooi moet ik zeggen.

Plaatje

[ Voor 0% gewijzigd door Klippy op 02-09-2002 10:31 . Reden: Plaatje gefixed ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van een hansol 710H 25ms Refreshtime voor 549€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:31:
Wat dacht je van een hansol 710H 25ms Refreshtime voor 549€
Nee :)

Als er 1 ding is waar je niet op moet bezuinigen is 't een TFT, koop dan een CRT.
Anders krijg je spijt ;)

ff edit, lees nu pas hele vraag ;)

Response time is vaag.
Vooral bij goedkopere TFT's zie je dat 40ms response time erg wazig wordt, er zijn zelfs exemplaren (goedkoopste 17" Iiyama, weet type ff niet meer) met 25ms, maar toch klote beeld.

Maar bijv. Philips en Sony hebben bijna niet lager dan 40, maar hebben veel mooier beeld dan bijv. die Iiyama.
In desktop applicaties dan, voor games zou ik idd voor <30ms. gaan, hoewel bij een goede TFT 40ms ook te spelen is, maar er toch wel een beetje verschil is.

Maar het probleem is dat kleine schermen sneller reageren, die hebben ook bijna allemaal 25, terwijl voor een 18" 25 bijna niet te vinden is, of iig toen ik zocht naar een TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een toevoeging op mijn post hierboven, de Samsung 171P verschilt niet zoveel meer in prijs met de IIyama AS4332UT.

Ook is de Samsung mooier en komt beter uit de test. Dussss ga voor de Samsung zou logisch zijn. Echter ik wil mijn TFT ook als tv gebruiken, en dat kan met die IIyama wel en met de Samsung niet, heel erg jammer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Volgens mij gebruiken ze niet elke keer dezelde panels en verschillen daardoor de specs. Ooit een tft scherm gezien waarbij dat ook in de manual stond (hangt af van gebruikt panel). Vaak geven die specs dan ook aan waar het in elk geval aan voldoet. Als er staat dat rise en fall allebei onder de 25ms zitten dan kopen ze alleen panels die daaraan voldoen. maar of die er dan net onder zitten of ruim onder zitten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:37:
Nog even een toevoeging op mijn post hierboven, de Samsung 171P verschilt niet zoveel meer in prijs met de IIyama AS4332UT.

Ook is de Samsung mooier en komt beter uit de test. Dussss ga voor de Samsung zou logisch zijn. Echter ik wil mijn TFT ook als tv gebruiken, en dat kan met die IIyama wel en met de Samsung niet, heel erg jammer......
Hmm zie net in pricewatch dat P nu goedkoper is dan wat ik voor B had betaald toen, irri :P

Maarja dan zou ik idd die P pakken, echt top scherm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 17:51

AleXtc

Wannabe Pirat

Kijk naar mijn sig.

Ik heb ook lang gezocht en ik moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 02 september 2002 @ 10:46:
[...]

Hmm zie net in pricewatch dat P nu goedkoper is dan wat ik voor B had betaald toen, irri :P

Maarja dan zou ik idd die P pakken, echt top scherm!!
Hmmm, ik weet dat ie beter en mooier is, maar dan moet ik nog een tv er los bij kopen. Dat kost ook weer € 250,-. Dat bedrag kan ik weer aftrekken van die IIyama.

Echter er zijn natuurlijk wel weer nadelen aan tv kijken op TFT, aantal branduren gaat omhoog en daarmee de leeftijd naar beneden.

Door wie gaat de garantie van Samsung? Toch niet door Teleplan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 10:37:

Ik zit net ff naar die specs te kijken, maar de reaction time is 35ms. Das dus net geen 30fps. Merk je dat echt? Verder ziet ie er wel okee uit inderdaad en is ook in zwart leverbaar zag ik. Das wel mooi vind ik :) (maar niet noodzakelijk).

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 02 september 2002 @ 10:30:
171S heeft 40ms.

Zelf ook lang naar gezocht 17" TFT :)

Heb nu de 171B die heeft 25ms.

Is vergelijkbaar met de P, maar dan iets goedkoper en geen DVI en wat minder design natuurlijk. Maar heb de zilvere versie is mooi moet ik zeggen.

Plaatje
Die is inderdaad erg mooi. En die 25ms spreek mij ook erg aan, en de prijs is ook nog eens goed :)

Merk je nou echt verschil tussen een gewone analoge VGA aansluiting en een DVI? En hoe zit dat trouwens met DVI-I en DVI-D, is dat compatible, of verloopstukjes ofzo?

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nose schreef op 02 september 2002 @ 01:27:
Ik ben van plan om een 17" TFT te kopen en wil daar zo'n 800 - 1000 euro voor uittrekken. Nou heb ik t wel op LG, maar de 782LE heeft een response time van 40ms en dat vind ik net te hoog. Ik heb t liefst <30ms.
Volgens Tom's Hardware Guide kun je in elk geval deze LG beter links laten liggen. Hier vind je deel 2 van hun test en dit is deel 1. Een stukje uit Tom's conclusie:
Out of the six monitors, only two disappointed us.

The Flatron 782LE darkens colors considerably, so it can only be recommended for use in an office context (word processing, spreadsheets, etc.). The other monitor in question, for completely different reasons, is the ViewSonic VX700. It claims record specifications, in particular a contrast ratio of 550:1, whereas in fact the manufacturer seemingly just decided to change the product's initial specs (400:1 for contrast) to make it look better than the competition. This act is by no means justified by the color rendering. Could MVA technology, which suffers a lot in comparison with the sometimes better TN + Film screens, have reached the end of the line?
Nu moet je natuurlijk nooit afgaan op één test, maar het geeft in elk geval weer wat meer achtergrondinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

nose schreef op 02 september 2002 @ 23:48:
[...]

Die is inderdaad erg mooi. En die 25ms spreek mij ook erg aan, en de prijs is ook nog eens goed :)

Merk je nou echt verschil tussen een gewone analoge VGA aansluiting en een DVI? En hoe zit dat trouwens met DVI-I en DVI-D, is dat compatible, of verloopstukjes ofzo?
Gewoon is al zoooo scherp, verschil met DVI zie je echt nauwelijks hoor.

Sommige mensen beweren het te zien, ik zie 't iig niet :)

http://www.futurelooks.com/display.asp?i=92&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Die reaction time van de LG beviel me ook al niet, dus die wordt t zowieso niet. Maar dit ondersteund die beslissing nog meer. tnx :)

Dit is dus een reactie op MORA, maar wist ff niet wat ik nou moest quoten....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidSilver schreef op 03 september 2002 @ 00:44:
Gewoon is al zoooo scherp, verschil met DVI zie je echt nauwelijks hoor.

Sommige mensen beweren het te zien, ik zie 't iig niet :)
Verschil zie je wel degelijk.
Op m'n Dell 1702 scherm (Samsung binnenwerk) zit een GF4 Ti4200 op de DVI-ingang, en een Matrox Mystique 220 op de analoge poort.
Nu is die Matrox al een ouwetje, maar staat (stond) toch wel bekend om z'n goede 2D beeldkwaliteit. Maar in scherpte kan 'ie verreweg niet tippen aan die GF4!

Sluit ik die GF4 aan op de analoge poort van 't scherm, dan moet 'ie qua scherpte, contrast en kleurweergave duidelijk z'n meerdere erkennen in die oude Matrox, dus DVI maakt echt wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17
Klopt.

Ik heb een GF4 Ti4200 via DVI aan een 19" Belinea 101910 TFT hangen en het beeld is alsof het gedrukt staat op papier zo scherp en strak. Via de analoge poort was het ook wel behoorlijk goed omdat de GF4 een enorm goede output heeft, net zo goed als toen met mijn oude vertrouwde Matrox G400. De eerdere GF kaarten waren 2d allemaal bagger. Gelukkig heeft nVidia blijkbaar goed geluisterd naar hun gebruikers en is de analoge output met de GF4 radicaal verbeterd!
Maar om nog even terug te komen op DVI: Ja, het is nog beter door de volkomen afwezigheid van schaduwranden, ghosting van letters en andere artifacten. Iedere pixel wordt met DVI pas echt 100% onafhankelijk aangestuurd en dat zie je. Heb je dit eenmaal gezien, dan wil je niet meer terug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nose schreef op 02 september 2002 @ 23:41:
[...]

Ik zit net ff naar die specs te kijken, maar de reaction time is 35ms. Das dus net geen 30fps. Merk je dat echt? Verder ziet ie er wel okee uit inderdaad en is ook in zwart leverbaar zag ik. Das wel mooi vind ik :) (maar niet noodzakelijk).
De Samsung is wel mooier en beter dan de IIyama. Jammer genoeg zit er geen s-video-ingang oid in die Samsung.

Met de IIyama kun je wel tv kijken (composiet en s-video-ingang). Ik heb nog geen normale tv :)

De vraag is echter of het verstandig is om tv te gaan kijken op een TFT. Je dan namelijk meer branduren, waardoor back-lights eerder aan hun eind zijn, en dan kun je je TFT wel weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 13:10:
[...]

De Samsung is wel mooier en beter dan de IIyama. Jammer genoeg zit er geen s-video-ingang oid in die Samsung.

Met de IIyama kun je wel tv kijken (composiet en s-video-ingang). Ik heb nog geen normale tv :)

De vraag is echter of het verstandig is om tv te gaan kijken op een TFT. Je dan namelijk meer branduren, waardoor back-lights eerder aan hun eind zijn, en dan kun je je TFT wel weggooien.
Uuhm ja, mijn backlights gaan volgens de specs 50.000 uur mee, als je 'm 12 uur per dag aanzet heb je nog langer dan 11 jaar ervan, lijkt me zat ;)

Er zijn er ook met TV tuners btw als je toch geen Tv hebt, Samsung 171MP uit 't hoofd. Ook leuk ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft die dezelfde specs/kwaliteit als de 171P?

Edit; voor zover ik aan de gegevens op de site van Samsung kan zien, zit er eenzelfde panel in :)

De backlights gaan natuurlijk niet langzaam aan stuk, maar worden steeds minder goed/sterk, dus dan kun je je brightniss steeds hoger gaan instellen.

Ik weet zo ook niet wat de levensduur vd back-lights van die IIyama zijn, 50.000 uur is veel voor een TFT.

LiquidSilver; heb jij de IIyama AS4332UT wel eens in werking gezien, ik heb hem ik geen enkele winkel kunnen vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Ik ga deze week even in een winkel kijken (onder andere Powerline, Z'meer), maar die Samsung 171B bevalt me tot nu toe qua specs het beste.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 13:33:
Heeft die dezelfde specs/kwaliteit als de 171P?

Edit; voor zover ik aan de gegevens op de site van Samsung kan zien, zit er eenzelfde panel in :)

De backlights gaan natuurlijk niet langzaam aan stuk, maar worden steeds minder goed/sterk, dus dan kun je je brightniss steeds hoger gaan instellen.

Ik weet zo ook niet wat de levensduur vd back-lights van die IIyama zijn, 50.000 uur is veel voor een TFT.

LiquidSilver; heb jij de IIyama AS4332UT wel eens in werking gezien, ik heb hem ik geen enkele winkel kunnen vinden :'(
Valt wel mee de levensduur, heb bij die van mij trouwens nu brightness op 60% oid, zit nu op stage, maar kan iig nog stuk hoger hoor.

Denk dat je toch niet langer dan 8 jaar dat scherm als primaire monitor gebruikt en dat haal je makkelijk.

Iiyama nooit gezien nee, maar zijn moelijk te vinden, had de 171B ook nog nooit gezien in 'n winkel.
nose schreef op 03 september 2002 @ 14:08:
Ik ga deze week even in een winkel kijken (onder andere Powerline, Z'meer), maar die Samsung 171B bevalt me tot nu toe qua specs het beste.
Mooi, kijken is goed :)

Let er wel op dat je daar ook niet echt 'n goed beeld krijgt. Andere belichting daar en misschien staat de brightness superlaag etc, dus kijk daar gewoon zelf naar en zet 't goed.
Scherpte is ook ff wennen, maar na 3 dagen wil je niet anders.

171B ben ik 100% tevreden over, al zou ik nu de P kopen is goedkoper dan wat de B toen gekost heeft maar goed. Ik wil niet meer zonder :P

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 03 september 2002 @ 15:14:
[...]

Mooi, kijken is goed :)

Let er wel op dat je daar ook niet echt 'n goed beeld krijgt. Andere belichting daar en misschien staat de brightness superlaag etc, dus kijk daar gewoon zelf naar en zet 't goed.
Scherpte is ook ff wennen, maar na 3 dagen wil je niet anders.

171B ben ik 100% tevreden over, al zou ik nu de P kopen is goedkoper dan wat de B toen gekost heeft maar goed. Ik wil niet meer zonder :P

Suc6 :)
De 171B zie ik bij Powerline niet staan, maar zal daar wel ff vragen of ze m kunnen leveren (vast wel) en wat ie dan moet kosten. De 171P staat er wel, maar die kost E 1280. Beetje veel. D'r zijn wel zaken waar ie goedkoper is (Pricewatch), maar die zijn zo ver weg, en ga zo'n ding liever zelf kopen dan dat ik m op laat sturen.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norrod heeft de 171P te koop voor € 999,-. Je kunt hem dan in de winkel kopen en dus zelf meenemen.

Die 171P is echt veel in prijs gezakt zeg, hoop dat die IIyama dat ook nog eens doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb zelfs sinds kort een Hercules Prophetview. (Samsung scherm inside)
Tot nu toe kan ik absoluut geen merkbare storende effecten vinden.
Response time is volgens Hercules < 25ms
In Games heb ik nog geen problemen ondervonden (maar ben dan ook geen echte gamer)
Films speel ik regelmatig af, en tot nu toe gaat dat echt prima.

enne je krijgt er toch een plaatje van een scherm voor terug.

Oja alleen met websites die een leuk strepen effect op de page gebruiken zie bijv. Tweakers.net, dan wil dat nog wel eens minder fijn scrollen dan mijn normale CRT schermpje.
nose schreef op 02 september 2002 @ 01:27:
dan wil ik eigenlijk wel gelijk iets goeds, dus eigenlijk wil ik gewoon wel 30ms (of minder). Weet iemand schermen die hier wel aan voeldoen? Want ik kom er echt niet meer uit..... :?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
OkselFris schreef op 03 september 2002 @ 18:46:
Ik heb zelfs sinds kort een Hercules Prophetview. (Samsung scherm inside)
Tot nu toe kan ik absoluut geen merkbare storende effecten vinden.
Response time is volgens Hercules < 25ms
In Games heb ik nog geen problemen ondervonden (maar ben dan ook geen echte gamer)
Films speel ik regelmatig af, en tot nu toe gaat dat echt prima.

enne je krijgt er toch een plaatje van een scherm voor terug.

Oja alleen met websites die een leuk strepen effect op de page gebruiken zie bijv. Tweakers.net, dan wil dat nog wel eens minder fijn scrollen dan mijn normale CRT schermpje.

[...]
Ik neem aan dat je de Prophetview 920DVI bedoeld? Die ziet er op zich wel okee uit ja. Ik zal es gaan kijken, volgens mij heeft die zaak naast mn werk m ook. Morgen maar es binnenlopen.....

He das gek, hier staat "<30ms" en bij die andere URL staat "<25ms". Lekker weer. Nouja, op zich allebei wel goed natuurlijk, maar toch.....

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 17:12:
Norrod heeft de 171P te koop voor € 999,-. Je kunt hem dan in de winkel kopen en dus zelf meenemen.

Die 171P is echt veel in prijs gezakt zeg, hoop dat die IIyama dat ook nog eens doet :)
Hmmm ja tis wel een erg mooi ding he :*) Misschien moet ik dan toch maar es naar Groningen rijden. Bel ik eerst wel ff of ze dr een hebben, zal je altijd zien dat ik voor niks ga (zal niet voor t eerst zijn).
Maar ik ga eerst wel ff bij Powerline kijken, en als ie me daar bevalt, koop ik m wel bij Norrod ;)

P R N D

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Nou ik ben vandaag even bij Powerline geweest om te kijken, maar de Samsung 171P viel me een beetje tegen. Heel wazig beeld. Maar nou denk ik omdat ie tussen allemaal 15"-en stond, dat het plaatje wat erop stond is uitgerekt en daardoor een mindere kwaliteit had. Maar ik had niet zoveel tijd en het personeel was allemaal bezig, dus ik kon er niks over vragen, maar als ik volgende week weer zin Zoetermeer ben, dan ga ik wel weer even langs en dan vraag ik t wel even.
Overigens stond er daar ook een Samsung 181T, die was wel heel strak. Maar ook erg duur.....
Ik wacht volgende week nog even af als ik terug ga om wat aan die verkopers te vragen en anders w8 ik nog wel even met een TFT. Op zich draait mn LG 795FT+ ook nog lekker. Ik kijk wel ff. Ik houd jullie op de hoogte!

P R N D

Verwijderd

Dan stond die Samsung 171P iig niet op zijn native resolution (1280*1024) maar net als die 15" TFT's op 1024*768.

Verwijderd

AGNeovo f-17. megagoed scherm, een responsetijd van 15-20 ms. kijk maares op www.agneovo.com.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:13:
AGNeovo f-17. megagoed scherm, een responsetijd van 15-20 ms. kijk maares op www.neovo.com.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Heb hier de Eizo en een Acer 17 inch TFT. De Eizo is perfect !. Er is inderdaad wat verwarring over de response time maar in een duitse test stond dat dat ca 23 m/s was (meten is nog steeds weten).
De Acer is langzamer en dat merk je ook met gamen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Ik heb de Hercules 920 (17") en ben d'r zeer tevreden mee, z11 claimen ze <25ms.

http://europe.hercules.co...e.php?p=50&b=1&show=2&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Bart-01 schreef op 05 september 2002 @ 21:26:
Heb hier de Eizo en een Acer 17 inch TFT. De Eizo is perfect !. Er is inderdaad wat verwarring over de response time maar in een duitse test stond dat dat ca 23 m/s was (meten is nog steeds weten).
De Acer is langzamer en dat merk je ook met gamen.
Is dat de Eizo FlexScan L565?
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:39:
Ik heb de Hercules 920 (17") en ben d'r zeer tevreden mee, z11 claimen ze <25ms.

http://europe.hercules.co...e.php?p=50&b=1&show=2&f=1
Ja die zag ik inderdaad ook staan. Ook maar es ff wat info over inwinnen :)

En toch ga ik volgende week terug naar Powerline voor info over die 171P. Kan me niet voorstellen dat ie echt zo'n verrot beeld gaf als ik vanmiddag zag. Die 171S stond ernaast en gaf wel wel een perfect beeld....
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 21:13:
AGNeovo f-17. megagoed scherm, een responsetijd van 15-20 ms. kijk maares op www.agneovo.com.
Op die site zie ik toch echt 15-35ms staan :?

[ Voor 0% gewijzigd door nose op 06-09-2002 01:03 . Reden: 2e (en 3e) quote ]

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

nose schreef op 06 september 2002 @ 01:00:
[...]

Is dat de Eizo FlexScan L565?

[...]

Ja die zag ik inderdaad ook staan. Ook maar es ff wat info over inwinnen :)

En toch ga ik volgende week terug naar Powerline voor info over die 171P. Kan me niet voorstellen dat ie echt zo'n verrot beeld gaf als ik vanmiddag zag. Die 171S stond ernaast en gaf wel wel een perfect beeld....

[...]

Op die site zie ik toch echt 15-35ms staan :?
Geloof me die 171P heeft strak beeld :P

Zal wel op 1024x768 hebben gestaan ipv 1280x1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 06 september 2002 @ 08:55:
[...]

Geloof me die 171P heeft strak beeld :P

Zal wel op 1024x768 hebben gestaan ipv 1280x1024.
Ja daar dacht ik ook al aan inderdaad.

P R N D

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Ik zit nu te twijfelen tussen de 171P en de 181T. Wat kijkt nou lekkerder? Want die 18" is ook 1280x1024. Dan heb je toch grotere pixels of wat?

P R N D

• Klippy

Klippy

Still Game

nose schreef op 11 september 2002 @ 13:23:
Ik zit nu te twijfelen tussen de 171P en de 181T. Wat kijkt nou lekkerder? Want die 18" is ook 1280x1024. Dan heb je toch grotere pixels of wat?
Idd, dus 17 lijkt me lekkerder, bovendien heben 18" schermen over het algemeen een hogere response time, zal wel 40ms zijn of niet :?

Maarja groot beeld is ook leuk. Wel stuk duurder denk ik. Hoewel de design P ook relatief duur is door de Porshe naam natuurlijk..

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb al een hele tijd deze De IIYAMA AS4311U staan..
Deze werkt voor mij perfect. Verder geen last van vage beelden. Ook geschikt voor spellen en films en weet ik veel wat ;)

rise 30msec
fall 15 msec

http://www.iiyama.nl/800x600/files/AS4311UTN.pdf

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik heb ook de Hercules Prophetview 920 en het is echt een perfect scherm (Beeld is van Samsung btw)

Scherm is overigens niet zo duur, check de PriceWatch maar.

Absoluut geen ghosting in FPS en het plaatje is werkelijk prachtig

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nose, even off-topic (sorry), maar had je toevallig bij Powerline ook gekeken hoe de 15" van Samsung het doet in vergelijking met de andere 15"-en? Ik voor mij net te ver om naar toe te rijden...
edit:
(je mag je reactie ook in dit topic posten...)

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• nose

nose

size matters

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 11 september 2002 @ 13:26:
[...]

Idd, dus 17 lijkt me lekkerder, bovendien heben 18" schermen over het algemeen een hogere response time, zal wel 40ms zijn of niet :?

Maarja groot beeld is ook leuk. Wel stuk duurder denk ik. Hoewel de design P ook relatief duur is door de Porshe naam natuurlijk..
Ja groot scherm is inderdaad wel okee. Maar de responsetime is 25ms, dat vond ik dus wel erg goed voor zo'n groot scherm :)
Gullie007 schreef op 11 september 2002 @ 13:41:
Nose, even off-topic (sorry), maar had je toevallig bij Powerline ook gekeken hoe de 15" van Samsung het doet in vergelijking met de andere 15"-en? Ik voor mij net te ver om naar toe te rijden...
edit:
(je mag je reactie ook in dit topic posten...)
Nou, welke 15" had je van Samsung in gedachten dan? Ik moet donderdag weer in Zoetermeer zijn en dan ga ik ook nog even bij Powerline langs, dus ik wil wel even voor je kijken.....
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 13:40:
Ik heb ook de Hercules Prophetview 920 en het is echt een perfect scherm (Beeld is van Samsung btw)

Scherm is overigens niet zo duur, check de PriceWatch maar.

Absoluut geen ghosting in FPS en het plaatje is werkelijk prachtig
Ik zie dat die ook 25ms is. Hmmm.... ook maar eens naar kijken dan.

P R N D

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
De Eizo die op 23m/s getest is is inderdaad de L 565. Heb hem zelf en ben er zeer tevreden over.
Ik zoek de test wel even op.

Ben ik weer, het staat in de Duitse PC-Professionell van Juli 2002.
De response time van de Eizo is het snelst te weten 25,3m/s (ja ik zat er iets naast).
De op een na snelste is de Fujitsu Siemens CTM 7010 met 28,5m/s. De rest zit allemaal boven de 30m/s.
Langzaamste is de Hitachi CML 171 SXW Plus met 52m/s.
Er worden ook 4 schermen met een Samsung Panel getest 45,3 , 45,4 , 44,1 en 45,7m/s.....

De site van het blad is www.pcpro.de
Test verslag:
http://www.vnunet.de/pc-p...icleID=3560&List=Hardware

[ Voor 0% gewijzigd door Bart-01 op 11-09-2002 18:02 . Reden: aanvulling (layout) ]

Do as I say, don't do as I do.

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Bart-01 schreef op 11 september 2002 @ 17:06:
De Eizo die op 23m/s getest is is inderdaad de L 565. Heb hem zelf en ben er zeer tevreden over.
Ik zoek de test wel even op.

Ben ik weer, het staat in de Duitse PC-Professionell van Juli 2002.
De response time van de Eizo is het snelst te weten 25,3m/s (ja ik zat er iets naast).
De op een na snelste is de Fujitsu Siemens CTM 7010 met 28,5m/s. De rest zit allemaal boven de 30m/s.
Langzaamste is de Hitachi CML 171 SXW Plus met 52m/s.
Er worden ook 4 schermen met een Samsung Panel getest 45,3 , 45,4 , 44,1 en 45,7m/s.....

De site van het blad is www.pcpro.de
Test verslag:
http://www.vnunet.de/pc-p...icleID=3560&List=Hardware
Heee dat ziet er interessant uit. Als ik zo uit werk kom zal ik t ff lezen. Die Eizo is inderdaad een gaaf ding, maar weinig zaken verkopen m helaas :(

P R N D

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 07:04

hefaistos

feestelijk gehandicapt

* hefaistos heeft sinds vanmiddag een Dell 1700FP

hij is moooooi :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Gullie007
  • Niet online
nose schreef op 11 september 2002 @ 16:58:
Nou, welke 15" had je van Samsung in gedachten dan? Ik moet donderdag weer in Zoetermeer zijn en dan ga ik ook nog even bij Powerline langs, dus ik wil wel even voor je kijken.....
In principe gewoon de 151S, ik denk namelijk niet dat het veel wat beeldkwaliteit verschilt met de 151P. Als je die zou kunnen vergelijken met monitors van andere merken, dan zou ik zeer gelukkig mee zijn! :) Alvast bedankt!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Gullie007 schreef op 11 september 2002 @ 20:55:
[...]

In principe gewoon de 151S, ik denk namelijk niet dat het veel wat beeldkwaliteit verschilt met de 151P. Als je die zou kunnen vergelijken met monitors van andere merken, dan zou ik zeer gelukkig mee zijn! :) Alvast bedankt!
Okee, ik ga morgen ff voor je kijken! (ehm... is al vandaag zie ik... moet toch maar es wat vroeger thuis komen ;) )

P R N D

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik wil dus ook een TFT scherm kopen. Dus ik heb al een rondgekeken en nu zie je dat er nogal een groot prijsverschil zit tussen een model zonder DVI en een model met DVI.
Is het het prijsverschil waard om voor DVI te gaan? Zie je er veel verschil tussen?

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Goed ondertussen heb ik nu een tijdje mijn 171p aan het werk gezien en het beeld is echt fenomenaal scherp. ik ben zo blij met dit ding.

Het enige jammere is dat er 1 pixeld effect is waardoor ik van samsung nu een nieuw scherm opgestuurd krijg. komt volgende week hier aan.

oftewel de garantie van samsung is prima inorde even telefoontje naar gratis nummer en alles wordt geregeld.

wat betreft rise en fall ik heb games gespeeld race games en FPS en alles werkelijk superb beeld zonder enig sins een vorm van ghosting. ook al meerdere malen dvd en divx gekeken en ook dat ziet er prima uit.

De prijs van deze monitor ligt nu rond de 950 euro en ik ben ervoor naar rdam gereden. om hem gewoon op te halen bij een winkel die hem voor 998 aanbood.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Waar zat die dode pixel van jou? Het is wel goed geregeld bij Samsung iig, beter dan hoe ik in de volgende link lees: http://www.hardware.info/reviews.php?id=292&page=16

Ben zelf van plan een IIyama AS4332UT aan te schaffen, echter de kans op dode (sub)pixels blijft me tegenhouden. Ik gebruik mijn pc namelijk veel voor CAD-tekenen, en ik moet er niet aan denken; een irri oplichtende (sub)pixel in mijn zwarte tekencherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

het is bij mij een dode pixel oftewel geheel zwart zit in de bovenhoek 5 cm van boven en 10 cm vanuit de linkerhoek. De medewerker van samsung wist mij te vertellen dat een dode pixel gelijk staat aan 3 dode pixels oftewel onder de garantie voorwaatde valt om een totaal nieuwe monitor te krijgen.

oftewel ik was heel blij want ik dacht dat je echt 3 dode pixels moest hebben voordat je pas recht op garantie hebt. Maargoed al doende leert men gewoon als je de pech hebt gaan flippen aan de foon die monitoren kosten best wat.

maar meestal blijven ze het goed doen. monitor van me laptop doet het na 2 jaar ook nog supers zonder pixel defect en die heeft toch aardig wat te voorduren zeg maar.

het kijkt wel erg lekker zo'n tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Even voor Gullie007: Ik was vandaag bij Powerline (heel eventjes maar helaas, want door de files in Leiden was ik veel later en had ik maar weinig tijd over om bij Powerline langs te gaan....) en daar stond de Samsung 151S. Ik moet zeggen dat ik het een heel mooi schermpje vind. Er strak en scherp beeld. Ernaast stond een LG L1510S, maar de 151S van Samsung gaf een beter beeld vond ik en zo op het oog leek het scherm ook sneller. Aan de andere kant naast de 151S stond _nog_ een 151S, maar dan in het zwart. Heel erg mooi moet ik zeggen. Staat veel chiquer dan de witte uitvoering. Helaas stonden er niet zoveel schermen aan en omdat ik zo weinig tijd had, kon ik ook niet even snel een verkoper aanschieten, maar ik ga er zeker nog wel vaker langs om te kijken, de bonus van m'n werk is nog niet binnen, dus tot die tijd blijf ik zeker nog even rondkijken! :)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Tussen de P en de S zit wel degelijk veel verschil zie de specificaties maar is en overal waar de 171p mee doet komt ie als winnaar uit de test zelfs nog voor eizo die toch heel goed bekend staat.

de s is meer de budget de B al een stuk beter en de P is de top van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
nose schreef op 13 september 2002 @ 01:45:
Even voor Gullie007: Ik was vandaag bij Powerline (heel eventjes maar helaas, want door de files in Leiden was ik veel later en had ik maar weinig tijd over om bij Powerline langs te gaan....) en daar stond de Samsung 151S. Ik moet zeggen dat ik het een heel mooi schermpje vind. Er strak en scherp beeld. Ernaast stond een LG L1510S, maar de 151S van Samsung gaf een beter beeld vond ik en zo op het oog leek het scherm ook sneller. Aan de andere kant naast de 151S stond _nog_ een 151S, maar dan in het zwart. Heel erg mooi moet ik zeggen. Staat veel chiquer dan de witte uitvoering. Helaas stonden er niet zoveel schermen aan en omdat ik zo weinig tijd had, kon ik ook niet even snel een verkoper aanschieten, maar ik ga er zeker nog wel vaker langs om te kijken, de bonus van m'n werk is nog niet binnen, dus tot die tijd blijf ik zeker nog even rondkijken! :)
Super joh! Bedankt voor de moeite en dat je aan me gedacht hebt! (m'n oma zou zeggen dat het heel attent is, dus dat doe ik ook maar ;) ) Fijn dat de Samsung er in vergelijking zo goed uitkwam, 't versterkt m'n vermoeden en m'n gevoel dat dit de juiste keuze is. Als je eventueel wat meer ziet dan hoor ik het graag, maar mijn bedoeling is om m'n oma een keer mee te nemen, zodat ze het zelf ook eens kan zien.
Wellicht wel naar Powerline (ondanks bijna 45 min reistijd), dankzij jouw bezoek weet ik in ieder geval zeker dat ik niet voor niets ga. Ik heb daar toentertijd m'n PC gekocht en ben toen prima behandeld. Bovendien hebben ze nu een actie, zag ik op de site: Ding kost nog maar €425 incl. milieusubsidie-aftrek. Maar da's toch nog mooi 25 eurootjes die we in de zak kunnen steken in vergelijking met bijvoorbeeld De Block of Dixons!

• nose

nose

size matters

Topicstarter
Gullie007 schreef op 13 september 2002 @ 23:26:
[...]

Super joh! Bedankt voor de moeite en dat je aan me gedacht hebt! (m'n oma zou zeggen dat het heel attent is, dus dat doe ik ook maar ;) ) Fijn dat de Samsung er in vergelijking zo goed uitkwam, 't versterkt m'n vermoeden en m'n gevoel dat dit de juiste keuze is. Als je eventueel wat meer ziet dan hoor ik het graag, maar mijn bedoeling is om m'n oma een keer mee te nemen, zodat ze het zelf ook eens kan zien.
Wellicht wel naar Powerline (ondanks bijna 45 min reistijd), dankzij jouw bezoek weet ik in ieder geval zeker dat ik niet voor niets ga. Ik heb daar toentertijd m'n PC gekocht en ben toen prima behandeld. Bovendien hebben ze nu een actie, zag ik op de site: Ding kost nog maar €425 incl. milieusubsidie-aftrek. Maar da's toch nog mooi 25 eurootjes die we in de zak kunnen steken in vergelijking met bijvoorbeeld De Block of Dixons!
Ja joh, graag gedaan. Maar je kan me d'r niet aan ophangen hoor. Dat je straks niet voor m'n deur staat als t niet goed is :+

Ik zie trouwens op http://www.norrod.nl/site/nieuws.html dat ie bij Norrod E 379,= (na energiepremie aftrek) is. Maarja, dat zit wel in Groningen en daar komen dan verzendkosten bij. Ik zou als ik een TFT zou kopen 'm leiver zelf gaan halen, omdat je nooit weet wat er bij de post mee gebeurd, en het zijn best kwetsbare dingen volgens mij. Ik ben er zelf nog steeds niet uit welk type ik ga kopen (ik twijfel tussen de 171P en de 181T), maar dan ga ik m liever ook zelf ophalen.

P R N D

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Paladin schreef op 02 september 2002 @ 08:19:

Ben ik het niet mee eens. de 171p is wel veel mooier dan de 171s, maar beeld is nog steeds lang niet goed genoeg om ook maar in de buurt te komen van CRT :)

Dat was voor mij ook (3/4e jaar geleden) reden om maar voor een 22inch CRT te gaan ipv relatief grote TFT.

• Paladin

Paladin

Play Ball!

heb jij het beeld van die 171p gezien?

anders ben je echt blind ik heb thuis die 171p en een philips briliance 17" en op me werk in iiyama 19" met echte platte beeldbuis. en als ik mocht kiezen is het dus echt die tft monitor.

oftewel het gezegde dat een crt veel mooier beeld geeft dan een tft vind ik echte pure bull

heb gister nu ook volledig q3 en UT gespeeld op die tft en je merkt totaal geen verschil met een crt.

• Gullie007
  • Niet online
nose schreef op 14 september 2002 @ 01:51:

[...] Ik ben er zelf nog steeds niet uit welk type ik ga kopen (ik twijfel tussen de 171P en de 181T), maar dan ga ik m liever ook zelf ophalen.
Ik ben vandaag naar Powerline geweest om 'm te kopen, en het is inderdaad de Samsung geworden! Erg tevreden over, kon 'm daar even zien om te checken of er geen dode pixels in zaten, helemaal goed. Kreeg 'm zelfs nog voor de aanbiedingsprijs (€475,-) mee, terwijl die afgelopen is (tegenstaande wat nog steeds op hun site staat). Kost nu niet minder dan €518,- zijnde ERG duur... Had gelukkig gereserveerd... :)

Maar ter zake: Ik heb ook even naar die grotere zitten kijken, en ik moet zeggen dat ik die 181T veel mooier vind dan de 171P. Voor die €80,- meer zou ik er zeker voor gaan: Beeld lijkt helderder, 't lijkt meer te "sprankelen", lijkt door de super-smalle rand groter en 't oogt allemaal veel chique'er. Maar goed, da's dus hoe ik erover denk. Ben benieuwd wat je gaat kopen! Ik ben iig zeer tevreden over Samsung! (en de service bij Powerline, ondanks die vreemde prijsverhoging)

Pagina: 1