Toon posts:

wanneer is celeron is gelijk aan een pentium???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik niks gevonden op de search dus hier komt mijn vraag..

wanneer is een celeron ongeveer gelijk aan een pentium qua snelheid/kracht??

Stel je hebt een celeron 1.1mhz erg normaal nu in een laptop, met wat voor een pentium kan ik die vergelijken, een pentium 3 650mhz 800mhz ofzo??

Zal wel weer erg dom zijn maar ik vraag het lekker toch want ik moet kiezen tussen dit soort processoren, ik neem aan dat het elkaar overlapt op den duur, bedankt.

Verwijderd

een celleron is nooit gelijk aan een pentium qua snelheid kracht. dit komt omdat het verschillende processoren zijn.
het hangt er ook nog is vanaf wat je met de processor wil doen.
kijk eens op anandtech voor vergelijkingen tussen de processors met verschillende benchmarks.
je zult zien: bij het ene loopt de pentium meer voor dan op het andere, maar ik denk dat je qua richtlijn wel aardig goed gegokt hebt.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Wat wil je precies doen met het systeem dat je wilkopen. dat is echt het belangrijkste. Als je dat weet kanje kijken welke processor je nodig hebt.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
en welke celeron... De celerons met 256 kb cache, de tualatins zijn ERG krachtig. p3 Tualatins nog veel krachtiger. De p4 is niet heel erg krachtig, en celeron 1,4 is sneller dan een oude williamette p4 die hoger geklokt is... maja ik kan wel vanalles gaan vergelijken, maar ff googlen naar wat benchmarks wil wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ahh ik wil internetten en pentium2 400mhz zou al voldoen maar die verkopen ze niet meer nieuw.Ik zoek nu gewoon het goedkoopste pakketje maar wil wel het beste voor mijn geld.Ik kom dus al snel op nieuwe celeron modellen of oude pentium3 magazijnoverblijfselen.
Staat er nooit bij wat de precieze processor uitvoering is heb dus geen idee, ik ben geen expert in dit soort zaken.Ik hou er maar op dat het niet veel zal uitmaken ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 02:01:
ahh ik wil internetten en pentium2 400mhz zou al voldoen maar die verkopen ze niet meer nieuw.Ik zoek nu gewoon het goedkoopste pakketje maar wil wel het beste voor mijn geld.Ik kom dus al snel op nieuwe celeron modellen of oude pentium3 magazijnoverblijfselen.
Staat er nooit bij wat de precieze processor uitvoering is heb dus geen idee, ik ben geen expert in dit soort zaken.Ik hou er maar op dat het niet veel zal uitmaken ...
Absoluut niet, zolang het maar geen Covington (lees: trager dan 300MHz) Celeron is- die waren echt bagger, vaak trager dan een P1 233MMX

Verder waren de Mendocino Celeron CPUs soms zelfs sneller dan een gelijkgeclockte P2. Maar ga anders eens bij www.geek.com de CPU specs bekijken, kun je veel meer lezen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als 600 tot 1000Mhz dus genoeg is, zou ik kijken naar "uitgerangeerde" modellen: Mooi lichte laptop met bijv een PIII 800 ~1000...
Bij oudere modellen "on sale" zal het prijstechnisch niet zoveel uitmaken tussen PIII en Celly.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Whahaa, een PIII 800 ~ 1000 is licht?

Omdat het op dit moment even niet anders kan heb ik momenteel m'n oude Celeron333 weer terug als machine waar ik dagelijks mee werk. Je moet er geen DivX mee willen encoden, maar rondsurfen, programmeren in Delphi5, 30 windows open hebben, allemaal geen enkel probleem hoor. :)

Ik weet niet wat voor werk jij je processor te doen wilt geven, maar ELKE processor die je tegenwoordig koopt (is er nog <1GHz te koop?) is snel *zat* voor het gemiddelde office werk. Zelfs voor spellen hebben ze kracht genoeg, maar dat is weer meer afhankelijk van je videokaart.

Siditamentis astuentis pactum.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Wanneer gelijk? In feite zijn de Tualatins Celeron en P!!! gelijk aan elkaar; enige verschil is de FSB (100 t.o.v. 133MHz). Alle andere Celerons (Covington, Mendocino en Coppermine-128) hebben minder L2 cache (128kB of zelfs nul in het geval v.d. Covington) en de cache-associativiteit is minder (4-way t.o.v. 8-way dacht ik). Als je een laptop neemt, ga dan bij voorkeur voor een Tualatin; deze zijn erg zuinig (en snel) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Tualatin Celerons hebben inderdaad 256kb cache, maar Tualatin P3's hebben 512kb. Dus die celerons zijn toch weer van een trager soort. Tegen een 'ouderwetse' P3 zijn ze wel een goede match inderdaad :) (En ik heb ook een Celeron-1400 tualatin voor me aan het werk.)

Siditamentis astuentis pactum.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Varienaja schreef op 02 september 2002 @ 10:37:
Tualatin Celerons hebben inderdaad 256kb cache, maar Tualatin P3's hebben 512kb. Dus die celerons zijn toch weer van een trager soort. Tegen een 'ouderwetse' P3 zijn ze wel een goede match inderdaad :) (En ik heb ook een Celeron-1400 tualatin voor me aan het werk.)

Alleen de P!!!-S heeft 512kB L2 cache, da's dan ook nog eens de enige Tualatin welke kan SMP'en (iets wat voorheen door elke P!!! gedaan kon worden, maar de normale 256kB L2 P!!! Tualatins kunnen dat dus niet meer, zodoende is het verschil met de Tualatin Celeron echt heel klein)

Ben niet zo thuis in de laptop business, maar de (Tualatin) P!!!-M heeft idd ook 512kB bedenk ik me nu, dat maakt het verschil ietsje groter :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1