Toon posts:

bios flash mogelijk vanuit win2k zonder boot flop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
topic lijkt me duidelijk
is het mogelijk zonder een boot disk een bios flash te doen.
aangezien ik win2k draai met ntfs is het vrijwel onmogelijk om een flop ntfs te laten herkennen, dus ik wilde weten of ik mn bios kon flashen gewoon onder windows 2000 ;)

edit:
mobo = msi kt7t (ms-6330 v3)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

voor welk moederbord?? lijkt me namelijk niet onbelangrijk om dat ff te vermelden.
Maar ja soms is het mogelijk, zo hebben bv asus en msi een tooltje om te flashen omder windows.

Verwijderd

Je kunt gewoon een bootflop maken met daarop de BIOS en flashutil, daar heeft NTFS van je HD niks mee te maken

Verwijderd

Topicstarter
vertel over het tooltje, ik heb het nieuwe bios packetje gedownload en er zat een exe bij die gewoon draaide, maar ik durfde niet verder te gaan :)

edit:
dr staat in de handleiding van how to flash teh bios:
WARNING!!!!!
DON'T FLASH FROM A FLOPPY DISK!!!!
DON'T FLASH WHEN YOUR SYSTEM IS RUNNING FINE!!!!
DON'T FLASH IF YOU DON'T KNOW WHAT YOU ARE DOING!!!!

dit is niet geschreeuw ofoz, maar regelrechte copypaste.
lijk me nie slim om dan van floppy te doen...

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 00:48:
vertel over het tooltje, ik heb het nieuwe bios packetje gedownload en er zat een exe bij die gewoon draaide, maar ik durfde niet verder te gaan :)
lijkt me dat je nu de gewone flashutil voor onder dos hebt. Je moet zelf maar ff goed zoeken op de MSI site want ik ga nu :Z was iets met liveupdate ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
lol liveupdate is toch iets van nortonantivirus, ik ga maar gewoon is proberen, zoveel kan er nie misgaan (owja toch wel :D) naja
niet geschoten is altijd mis...

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 00:56:
lol liveupdate is toch iets van nortonantivirus, ik ga maar gewoon is proberen, zoveel kan er nie misgaan (owja toch wel :D) naja
niet geschoten is altijd mis...
Norton AntiVirus kent ook een LiveUpdate ja, maar MSI ook. ;)

Ik kan helaas niet zeggen of dat al dan niet werkt, omdat ik het zelf niet heb geprobeerd. Ik heb anderhalf jaar geleden ofzo mijn BIOS geflashed met een bootflop (ook een MSI K7T Turbo; MS-6330 v3) en dat ging prima. Toen draaide ik overigens nog Win98 SE met FAT32.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken bedankt in iedergeval

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:59

Wok

Dakloos...

Ik heb zonet even gekeken op de MSI-site en daar staat dat je ook met Windows 2000 gebruik moet maken van een bootflop en dat je daarvoor een bootflop van Win95/98/ ME kunt gebruiken, omdat je met Win2000 gewen bootflop kunt maken. Misschien dat je hier iets aan hebt :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
nee daar had ik weinig aan, want ik wist wel dat ik een bootflop moest gebruiken maar het is lastig om dan je ntfs schijf aan te spreken. snappie?
het is met dat liveupdate netjes gelukt :) dus voor de mensne die easy willen updaten raad ik dat liveupdate van www.msi.com.tw aan, het werkt perfect, je hebt wel een flop nodig maar die maakt ook het programmatje aan.
bedankt voor julie hulp, voor mijn part maggie dicht :)

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Je kan daarvoor MSI Liveupdate downloaden en dat pragramma loodst jouw door de procedure heen. Hij maakt ook iets van een rescue disk maar wat je daar dan mee kan? Gelukkig heb ik het antwoord niet nodig gehad :9 Heel makkelijk voor de eerste keer en handig van MSI :)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik doe het altijd van af flop en het gat altijd goed (ik was vergeten een dos partitietje te maken, |:( dus.)

One World Concepts

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

SebaZ schreef op 02 september 2002 @ 14:34:
Je kan daarvoor MSI Liveupdate downloaden en dat pragramma loodst jouw door de procedure heen. Hij maakt ook iets van een rescue disk maar wat je daar dan mee kan? Gelukkig heb ik het antwoord niet nodig gehad :9 Heel makkelijk voor de eerste keer en handig van MSI :)
Anders lees je ff het topic door voordat je een reply geeft :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 00:48:
Je kunt gewoon een bootflop maken met daarop de BIOS en flashutil, daar heeft NTFS van je HD niks mee te maken
precies, dat blijft nog steeds staan... immers die flop had ie toch nodig.... (wel of geen NTFS....).

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

zelfde probleem hier alleen ik heb geen floppydrive (opgeblazen).
ik kan me 98 cd ook nergens vinden (die boot ook naar dos) :?
weet iemand een andere manier om in dos te komen?

Dell Precision Rack 7910

Verwijderd

Het is eenvoudig om zonder Floppy in DOS te komen je kan opstarten vanaf winME of andere win9X cdrom dan kan je zo DOS selecteren.
Ik zit dan het Bios bestand en de Flash utility op een fat32 ingedeelde partitie,welke ik dan selecteer.
Op deze manier heb ik al vrij veel flashen uitgevoerd van zowel mobos als vga kaarten en ide controllers.
Het werkt sneller en veiliger als dmv. een floppy.
Pagina: 1