Toon posts:

Warmte van de Mobile XP 1600+ CPU (Asus notebook)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geinteresseerd in de L2400D Asus notebook. Deze heeft de volgende CPU
code:
1
AMD Athlon 4 mobile processor up to 1.4GHz

Ik heb een aantal XP CPUs... En deze worden nogal ERG warm... Hoe zit dat bij de Mobile versie ervan? Hoe is de warmte ontwikkeling daarvan....

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde vandaag iemand in een winkel zeggen dat deze Mobile chips speciaal gemaakt zijn om minder hitte te produceren... Maar daardoor wel duurder zijn dus. Klinkt opzich logisch... Kan iemand dit bevestigen?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:32
ik heb een asus ls3800, met pentium IV wordt normaal 49 stressed 66-69 hangt van de ondergrond af waar ie opstaat. is dat niet erg heet?

aanvulling: tis overgens een 2.0ghz pentium IV

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Mobile processors vreten minder volt/watt en worden een stuk minder warm,
maar zijn ook duurder, vandaar dat veel notebooks worden uitgerust met "normale" cputjes

Verwijderd

Ff een vraagje, als je er een normaal cpu'tje in dropt, wordt ie dan niet duurder omdat er meer koeling in moet, of is dat altijd nog goedkoper als een mobile?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53

Wallie

Herr

Goedkoper... Asus had ook een goedkoop nootbook met een desktop PIII-850 erin. Die hebben ook geen power-save dingen ingebouwd in de cpu.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
warmte valt opzich best mee, ik heb een mobile athlon xp 1400+, deze word tussen de 40 en 45 graden als ie een paar uur gewerkt heeft op volle snelheid. Na een lange dag werken issie 's avonds meestal 50 graden.

Ik kan trouwens ongeveer 100minuten met een accu doen, als ik hem niet teveel belast. (ik heb overgens een sony vaio fx701)

Verwijderd

Topicstarter
die temp. wat jullie aangeven...

om het een beetje "lomp" te zeggen... is ie TE warm voor op je schoot te nemen? (45GR)

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Verwijderd schreef op 04 september 2002 @ 20:08:
die temp. wat jullie aangeven...

om het een beetje "lomp" te zeggen... is ie TE warm voor op je schoot te nemen? (45GR)
neuh... je voelt wel warmte maar om nou te zeggen dat het echt te warm is om op je schoot neer te zetten nee.
Pagina: 1