Toon posts:

Hoe maak ik een partitie tot swap partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo formateren want kan niet lekker gamen met win xp maar goed daar gaat het niet om
ik wil win98 er weer opzetten alleen wil ik een partitie maken voor swap partitie.
ik weet hoe je met fdisk partities maakt maar hoe krijg je het voor elkaar om van een partitie een swap partitie te maken?

met search vind ik niet wat ik wil als ik zoek naar swap vind ik alleen maar mensen die dat zo hebben :o

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 09:03

JF_

Niet. Win98 heeft geen speciale swappartitie, maar gebruikt gewoon een bestand op een normale FAT32-partitie.
En een aparte partitie voor je swapfile is, als die op dezelfde schijf staat, een ronduit slecht idee voor je performance. Sowieso is veel swappen slecht voor je performance - flikker dan liever wat meer geheugen in die bak, en laat windows lekker zelf de swap beheren.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

configuratiescherm->Systeem->prestaties-> virtueel geheugen

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja inderdaad, dan kun je instellen wáár je de swap file wil hebben. Naast het feit dat dit meer een WOS vraag is, is dit ook een erg basic vraagje. Het staat zelfs in Windows Help (druk F1). Deze gaat dan ook op slot :)

Dit topic is gesloten.