[Win95] Hoe to upgraden naar 98 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:26
Ff een vlug vraagje over Win95 :)

Het gaat om een pc vol software waar nu 95 opstaat maar waar Win98 op MOET en, jawel morgen moet het ok zijn:)
Omdat er software opstaat die door een ander bedrijf alleen kan/mag geinstalleerd worden kan ik geen schone Win98 installatie doen.
Nu weet ik dat er een speciale versie is/was van Windows 98 om 95 mee te upgraden. Deze was ook wat goedkoper dan de normale versie

Ik heb deze upgrade cd NIET ! Maar wel een normale Win98SE versie. Kan ik met deze normale cd gewoon die Win95 PC upgraden of wil dit niet

Tuurlijk kun je zeggen van 'probeer maar' alleen staat er te belangrijk spul op om 'ff' te proberen

Of er moet een andere manier zijn om te voorkomen dat ik alle programma's opnieuw moet installeren..... Dan hoor ik het graag

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 03:01

Thomix

cAFFEÏNE!

Volgens mij kan het met de normale 98 CD, maar ik weet het niet 100% zeker. Je kan het sowieso proberen, als het niet kan zal de setup je daar op wijzen en gaat het feest niet door.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij krijg je dan de SU0168 error
[google=su0168] levert misschien wel wat tips op:
http://www.nvdi.com/whertra/w950823.htm

De vraag is dan alleen of je een upgrade krijgt of een nieuwe install.

Edit: kan ook zijn dat dat alleen met de OEM versie is, kweenie of je die hebt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18

Mentalist

[avdD]

Even een ghost maken en uitproberen dus..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het is voor mij al een jaar of drie/vier geleden dat ik het laatst iets met Win98 gedaan heb maar ik weet nog wel dat die setup methode die eigenlijk niet kon (upgraden met een niet-upgrade CD) via een omweg wél kon.

Volgens mij moest je een bestandje hernoemen zodat de Win98 niet de SU0168-error geeft. Je moet dan wel opletten dat hij niet gaat installeren in C:\Windows.000 maar over de oude Windows-dir heen schrijft, in C:\Windows dus.

Ik zou voor de zekerheid wel eerst even een backup maken van de hele Windows95 installatie.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MauritsvanBaerle schreef op 01 september 2002 @ 23:41:
Het is voor mij al een jaar of drie/vier geleden dat ik het laatst iets met Win98 gedaan heb maar ik weet nog wel dat die setup methode die eigenlijk niet kon (upgraden met een niet-upgrade CD) via een omweg wél kon.

Volgens mij moest je een bestandje hernoemen zodat de Win98 niet de SU0168-error geeft. Je moet dan wel opletten dat hij niet gaat installeren in Windows.000 maar over de oude Windows-dir heen schrijft, in C:\Windows dus.

Ik zou voor de zekerheid wel eerst even een backup maken van de hele Windows95 installatie.
Ik weet ook nog dat er een methode was om een verse install te doen met een upgrade cd :7

Dat was pas lachen :7

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Vooral goedkoop ;)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:26
hehe , maar is er iemand die et ook 100% zeker weet ?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Ik weet 100% zeker dat het kan. Ik weet alleen niet meer hoe. Daarvoor is het iets te lang geleden.
Het is dus zeker de moeite waard om het even te zoeken met Google. Zoek maar eens op 'upgrade' en 'SU0168'.

Let alleen echt op die twee dingen, Windows.000 en eerst backuppen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MauritsvanBaerle schreef op 01 september 2002 @ 23:52:
Ik weet 100% zeker dat het kan. Ik weet alleen niet meer hoe. Daarvoor is het iets te lang geleden.
Het is dus zeker de moeite waard om het even te zoeken met Google. Zoek maar eens op 'upgrade' en 'SU0168'.

Let alleen echt op die twee dingen, Windows.000 en eerst backuppen!

Oftewel, kijk eens naar de link die ik heb gepost *D

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Er zijn ook 95->98 updates, die heb ik hier ook op CD. Maar uit ervaring blijkt het zeer onstabiel. Gewoon een nieuwe 98 instalatie geeft 10x meer stabiliteit als een update. Dit heb ik al bij meerdere systemen gemerkt, geen idee waarom eigenlijk.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Mwaah,

Waarom niet upgraden naar win2k ?? dat werkt altijd !!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
blackd schreef op 01 september 2002 @ 23:52:

[...]

Oftewel, kijk eens naar de link die ik heb gepost *D
Je hebt helemaal gelijk. :*)Ik had niet gekeken :X

Toch niet slecht, zo uit mijn hoofd van die oude kost opdiepen. ;)

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
wim.com herbenoemen voor setup vanaf dos is voldoende geloof ik

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kun je die Win98 upgrade niet gewoon downloaden? (Da's niet per defenitie illegaal, want je hebt nu óf toch al een illegale Win98 liggen waarmee je dus illegaal bent, óf je hebt een officiële Win98 liggen, met licentie, en dan mag je die licentie toch ook wel voor de upgrade gebruiken... Alhoewel... Naja, who cares *D)

Verwijderd

Nee, het is niet mogelijk om 95 te upgraden naar 98 met de gewone 98 installatie cd.
Ik heb dat zelf thuis ook wel eens geprobeerd, maar dat wil helaas niet werken.
Wat je nu kunt doen is van alle documentatie en dergelijke een back-up te maken of anders naar een andere computer/harde schijf zetten. Alles veilig wegzetten en dan kan je Windows 98 installeren.
NB. Let er wel op of alle programma's onder 98 werken. (Dat zal wel).
TIP: ga inderdaad zo snel mogelijk af van 95. De support op 95 is inmiddels al helemaal stilgezet, dus: exit 95. :*)

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Ze hebben toch ook een aparte Windows 98 upgrade CD-Rom cd te koop in de winkels? Anders kan je die vast nog wel ergens vandaan halen bij een of andere computerzaak....

https://www.enwatbenjedan.nl/

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 13:54:
Nee, het is niet mogelijk om 95 te upgraden naar 98 met de gewone 98 installatie cd.
Ik heb dat zelf thuis ook wel eens geprobeerd, maar dat wil helaas niet werken.
Wat je nu kunt doen is van alle documentatie en dergelijke een back-up te maken of anders naar een andere computer/harde schijf zetten. Alles veilig wegzetten en dan kan je Windows 98 installeren.
NB. Let er wel op of alle programma's onder 98 werken. (Dat zal wel).
TIP: ga inderdaad zo snel mogelijk af van 95. De support op 95 is inmiddels al helemaal stilgezet, dus: exit 95. :*)
Exit '95? Mijn Q3server, Apache en de mp3 waar ik nu naar luister draaien op een Win95 machine met IDT C6 processor - niks Intel/AMD war. Ding krijg je niet plat (als je er normaal mee omgaat, als je de boel gaat zitten verstieren krijg je ieder OS plat). Maar ik verzeker je dat mijn Athlon XP onder Win98 meer Blauwe Schermen Der Dood en andere klerezooi produceert, en m'n P3 onder Win98 maakt ook meer crashes...

Win95 exit? No way!

edit:
Ah, in dit geval zegt je postcount ook wel wat over de kwaliteit van je post :+ ;)
Welkom op GoT :D

Verwijderd

Dat 95 nog steeds goed werkt is een feit! Maar ik had het er niet over dat het slecht is...
Maar microsoft e.d. hebben de support stop gezet. Dus vandaar: exit 95.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 11:40:
Dat 95 nog steeds goed werkt is een feit! Maar ik had het er niet over dat het slecht is...
Maar microsoft e.d. hebben de support stop gezet. Dus vandaar: exit 95.
De meeste programma's doen het nog gewoon onder Win95, ik geloof alleen dat de nieuwste DirectX het niet meer doet op '95, maar dat is niet zo interresant, ik denk ook niet dat Win95 nog geschikt is als primair OS, ik gebruik de originele versie en daar zit alleen FAT 16 in (dus schijven van >2 GB moet je in meerdere partities opdelen, maar mijn hd is toch maar 1,6 GB), de nieuwste DX werkt volgens mij niet meer (zit toch geen Geforce/Radeon ofzo in :P) en nog wat van die onzin..

Bugs? Het crasht niet echt, ik heb niet echt last van bugs. Updates? If it ain't broken, don't fix it. Ik kom nooit op Windows update..

Ik zit nu trouwens te tikken op m'n Win95 bak. Waarom? Heerlijk stil, zo'n P1 klasse machine *D. Mp3tje op, explorertje open en GoTten maar, zonder de herrie van je AMD koeler of spontane bsod/totale crash :).

En nee, van de snelheid heb ik weinig last op deze bak...
Waarom heb ik een Athlon XP gekocht :?

[/offtopic] ;)

Pagina: 1