Werkelijke modemspeed

Pagina: 1
Acties:

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:17
Iemand ?:

net extern modem geïnstalleerd.

De juiste driver niet kunnen vinden (legato site onbereikbaar) dus in XP algemeen V90 modem geïnstalleerd op max snelheid (iets van 115kB/sec)

Echter, in balk Windows verschijnt nu dat ie met 115k2 verbinding heeft met modem, dat kan dus nooit maar hoe weet ik nu met welke snelheid het modem verbinding heeft ?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Legato? Volgens mij al lang falliet >:)

Zijn dat van die wisecom modems?? Heb ik ook nog eentje van staan, gewoon standaard V90 driver gebruiken. De reden dat je een 115k2 verbinding krijgt is dat je een bepaalde compressie aan hebt staan in de modem initstring, die moet je dus weer uitzetten (zie handleiding, daar staat ze in).

Verwijderd

dat is 115 Kbit dat zijn dus geen KiloBytes. De max. snelheid is dus 115/8 = +/- 14 KB per seconde

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Jopp schreef op 01 september 2002 @ 23:10:
hoe weet ik nu met welke snelheid het modem verbinding heeft ?
De juiste driver installeren :)
Met de standaard drivers van windows geeft ie de compoort snelheid aan en niet de lijnsnelheid (in de meeste gevallen 115k2 dus)
Met de juiste modemdriver toont ie de snelheid die de modem doorgeeft als er verbinding is gemaakt.

Overigens is er bijzonder weinig kans dat Legato zelf modemchips bakt, dus 10 tegen 1 zit er een standaard modemchip in (rockwell, conexant oid) die dus meestal ook wel werkt met een driver van die chipfabrikant.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself