Gaat me HD dood?

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Win2k geeft deze melding is Event Log:
The driver has detected that device \Device\Harddisk1\DR1 has predicted that it will fail. Immediately back up your data and replace your hard disk drive. A failure may be imminent.
Ik ga nu ff die Maxtor tooltjes erover gooien, maar moet ik volgens jullie al vast beginnen te huilen?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

als je nu ff snel back-upt of nog recente back-ups hebt, zou ik nog niet zo hard gaan huilen.

tenzij beide niet het geval is

Multimonitor is relax :P

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

stokkie schreef op 01 september 2002 @ 22:59:
Win2k geeft deze melding is Event Log:

[...]

Ik ga nu ff die Maxtor tooltjes erover gooien, maar moet ik volgens jullie al vast beginnen te huilen?
Nee, je moet beginnen met backuppen... |:( :P

• stok
  • Niet online
Hmmzzz.
Die Maxtor tool geeft bij de SMART test aan dat r iets niet goed is :'(
Tijd om te gaan back-uppen :'(

Kan ik dit ding nu al opsturen naar de fabriek (is nog geen jaar oud && heb de aankoopformulieren), of moet er dan echt iets gecrashed zijn ??

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 21:20
als de Maxtor tool al aangeeft dat er iets fout is kun je hem sowieso naar Maxtor insturen.

• stok
  • Niet online
BartNL schreef op 01 september 2002 @ 23:37:
als de Maxtor tool al aangeeft dat er iets fout is kun je hem sowieso naar Maxtor insturen.
Ok. Kheb de RMA-formulieren al ingevuldt. Morgen ff back-uppen (dingetje staat nu uit), en dan overmorgen op de post :P

Hoe lang zou het duren???

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik leef met je mee, kom er nl. net achter dat mijn seagate barracuda IV van 3 maand oud ook de geest gaat geven... SeaTools geeft een error, zegt dat de ' drive defective ' is en vervangen moet worden... Argh...

WinXP startte ineens niet meer op, en na de repair optie klopte er weinig meer van de lay-out van winxp (enorme letters en taakbalk). Ben nu aan het backuppen, morgen een nieuwe schijf halen...

Hopen dat de nieuwe (van welk merk dan ook) net zo stil is als mijn barracuda IV, want dat was wel het grote voordeel van die schijf.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

SMART is alleen nogal vaag. Vaak geen melding en ineens een dode schijf. Soms wel een melding en nog 2 jaar een werkende schijf.

Ik zou toch maar backuppen.
Pagina: 1