Zoek stilste koellingselementen voor pc!!

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik had vandaag een klein ongelukje. Nadat ik een uur een CS server had gedraaid liep mijn systeem vast. Ik had dit al eerder gehad dus ik maar weer even in de bios gekeken wat mijn CPU temp was. :o 86 graden. Ik heb dus gelijk alles stil gelegd en open gegooid.
Nu maakte mijn pc nogal herrie en was ik al van plan om nieuwe kloellingselementen te kopen, maar ik zou graag wat advies willen.
Ik ben in het bezit van een AMD athlon thunderbind 1100 Mhz en een MSi lite mobo. Ook heb ik een slechte voeding qua geluid.
Nu heb ik een poosje rond gekeken en zag ik dat er 2 voedingen zijn die wel goed zouden zijn. Dat is een van Enermax en van Zalman. Nu wil ik graag weten welke nou volgens jullie de beste is want er zijn wel heel veel meningen.
Ook wil ik vooral mijn CPU cooler aanpakken. Hier lijkt mij een zalman in zo'n waaier idee wel goed voor. Ook hier wil ik graag wat van weten. Btw passen deze op alle mobo's ik nogal grote condensatoren zijn het d8 ik vlak naast mijn socet zitten.
Ook zocht ik wat voor de airflow in mijn case en daar heb ik geloof ik de Papst fans voor nodig. En ik wil eigelijk ook nog wel een goede stille HD cooler.
Zijn er verder nog dingen waarmee ik mijn temps omlaag kan brengen. Ik denk niet dat ik gebruik kan maken van een peltier als ik niet op WC overstap of wel.
Ik dank jullie hartelijk voor je tijd om dit te lezen.

Greetz Crewlz

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-01 22:33
Neem als koeler voor je processor een Zallman, dit zijn qua uiterlijk mooie koelers. Die ook nog goed koelen.
Of je portomonnee het ook leuk vind weet ik niet, maar ze zijn te koop bij alle/meeste OC winkels.

Over je voeding kan ik je geen advies over geven, omdat ik van beide goede dingen heb gehoord, en het beide top merken zijn.
Ik zelf heb dus geen van beiden.

Toch zou ik persoonlijk voor de Zallman gaan, omdat ik vind dat ze ook goede CPU koelers maken, dus past een mooie voeding van dat merk er ook tussen. [het slaat nergens op]

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

MikevanEngelen schreef op 01 september 2002 @ 23:06:
Neem als koeler voor je processor een Zallman, dit zijn qua uiterlijk mooie koelers. Die ook nog goed koelen.
Of je portomonnee het ook leuk vind weet ik niet, maar ze zijn te koop bij alle/meeste OC winkels.

Over je voeding kan ik je geen advies over geven, omdat ik van beide goede dingen heb gehoord, en het beide top merken zijn.
Ik zelf heb dus geen van beiden.

Toch zou ik persoonlijk voor de Zallman gaan, omdat ik vind dat ze ook goede CPU koelers maken, dus past een mooie voeding van dat merk er ook tussen. [het slaat nergens op]
toch sluit ik me bij jou aan

Multimonitor is relax :P

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-01 22:33
[@@P MODE]
Kwam er achter dat ik nog niet helemaal had geantwoord
[/@@P MODE]
Ook hier wil ik graag wat van weten. Btw passen deze op alle mobo's ik nogal grote condensatoren zijn het d8 ik vlak naast mijn socet zitten.
Ook zocht ik wat voor de airflow in mijn case en daar heb ik geloof ik de Papst fans voor nodig. En ik wil eigelijk ook nog wel een goede stille HD cooler.
Zijn er verder nog dingen waarmee ik mijn temps omlaag kan brengen. Ik denk niet dat ik gebruik kan maken van een peltier als ik niet op WC overstap of wel.
De meeste koelers passen wel op ander soort sockets dan voor je ze koopt. Maar soms kan het zijn dat het niet zo is.
Als je hier kijkt http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=232
Zie je bijvoorbeeld dat Socket A/462 past, maar ook de 'oudere' P3/P4/Celeron processoren. Maar dat de 'nieuwe' P4 niet meer past/bedoelt is.
Over het algemeen moet een processor koeler wel heel groot zijn wil hij de condensatoren raken in de omgeving rond de socket.
Ik heb eens een plaatje bekeken van je moeder bord:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6330Lite.jpg
En het lijkt me dat een zallman koelertje will do the job, en dus ook gewoon goed past.

Over watercooling kan ik je op dit moment niets vertellen. Daar zijn hier andere dudes voor die echt grote projecten hebben opgezet en uitgevoerd. Dus daar krijg je nog vast wel antwoord op.

Ik hoop dat je wat aan me uitleg hebt gehad, en vertel ons wat je gaat aanschaffen en wat je uiteindelijke temps zijn!!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Als je WC wil, moet je eerst goed zoeken naar informatie en alles op een rijtje zetten. Het is zeker niet risicoloos namelijk.

Ik heb (als het mee zit) einde van deze maand waterkoeling, maar ik heb wel eerst gezoekt/gevraagd wat goed is en wat ik vooral niet moet kopen.

Goede producten:

Eheim pomp (eventueel met bijpassend plexiglas reservoir)
Danger-den maze 3 (of een look-a-like, wordt gemaakt door Imothep)

Kijk eens rond op www.freezinghardware.nl en www.xxlcases.nl
Gebruik de search op GoT, en je zult veel informatie vinden

Succes iig :)

iStockphoto

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 04:06

adana

merzbow, schmerzbow

Crewlz schreef op 01 september 2002 @ 22:46 onder andere:
...
Nu heb ik een poosje rond gekeken en zag ik dat er 2 voedingen zijn die wel goed zouden zijn. Dat is een van Enermax en van Zalman. Nu wil ik graag weten welke nou volgens jullie de beste is want er zijn wel heel veel meningen.
...
Greetz Crewlz
Nu ga je dus gewoon nog meer meningen krijgen.

Ik kan je wel aanraden om eens een kijkje op www.silentpcreview.com te nemen, daar is een hoop interessante informatie te vinden.

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Verwijderd

Via de Search had je aardig wat info over die voedingen en stille koelers bij elkaar kunnen sprokkelen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.