[5.1] CD Audio op achterste speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Ik ben de weg kwijt, als dit in de FAQ staat wijs me dan even waar.

In de PC een Terratec SixFire 24/96, waarop een HomeArena 5.1 speakerset is aangesloten. Windows (XP Prof) correct ingesteld met 5.1 speakers, laatste Terratec drivers geinstalleerd. Het 5.1 stuk werkt, wanneer ik test met het control panel en wanneer ik een DVD met 5.1 geluid speel.

Ik wil echter bij een gewone audio cd ook geluid uit de rear speakers krijgen... Hoe doe ik dat? Ik zie bergen proggies om surroud op een 2 speakersysteem te krijgen, maar het omgekeerde kan ik niet terugvinden :?

Vandaag geen signature

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Je wilt dus 4 speaker surrond hebben en geen 5.1 geluid neem ik aan? (daarvoor moet je toch digitale uitgang van cd-rom hebben of nie?). Anyways, vaag dat het niet automatisch gaat bij jou, bij mij (SB Live 5.1, Inspire 5300) gaat ie gewoon op de 4 speakerss...
Misschien een instelling je afspeelproggie?

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Psies. Echt surround moet op de CD staan (althans, dat denk ik als n00b dan), maar het moet toch simpel zijn om links en rechts niet alleen voor, maar ook naar achter te sturen...

Vandaag geen signature

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55
Dit staat in de sblive sticky. Je kan anders ook even van de zoekfunctie gebruik maken. Het verdelen van audio over alle 5.1 speakers is een onderwerp dat dagelijks voorbijkomt (en daarom ook consequent op slot gaat)

Dit topic is gesloten.