Ik heb een AMD Duron 1000 Mhz met een Msi K7T Turbo 2. Hoe klok ik deze over zonder al te veel werk. Het lukt me namelijk niet via de BIOS. Ik heb geen beeld meer als ik daar iets verander en jumper op moederbord geeft hetzelfde resultaat. Wat kan ik nog meer doen of hoe moet het? Please help....
Yo, try potlood. en anders gewoon meer voltage naar de vcore(niet meer dan 1.85 zonder WC) bij mij wordt hij dan te warm. mijn duron is trouwens 700@850
Bij de msi turbo 2 staat de optie van FSB ook ergens verstopt, als je niet met potlood wil werken kan je die ook omhoog gooien, maar dan gaan al je apparaten sneller werken.
Bij de msi turbo 2 staat de optie van FSB ook ergens verstopt, als je niet met potlood wil werken kan je die ook omhoog gooien, maar dan gaan al je apparaten sneller werken.
In de search kun je heel veel vinden over hoe je moet overclocken, dus zou zeggen kijk daar even naar. 
Zoek dus eens op 'duron overclocken'
Zoek dus eens op 'duron overclocken'
Ik weet niet wat voor moederbord je hebt, en wat je dus geprobeerd hebt[want met overclocken kan je diverse dingen veranderen].BurnerXL schreef op 01 september 2002 @ 22:17:
Ik heb een AMD Duron 1000 Mhz met een Msi K7T Turbo 2. Hoe klok ik deze over zonder al te veel werk. Het lukt me namelijk niet via de BIOS. Ik heb geen beeld meer als ik daar iets verander en jumper op moederbord geeft hetzelfde resultaat. Wat kan ik nog meer doen of hoe moet het? Please help....
Als je een duron wil overclocken zonder dat je je geheugen wilt mollen[dus je geen PC133 geheugen hebt oid] dan moet je bij L1 de zogenaamde potlood streepjes zetten. Ik zal over een paar minuten even een schematje hier voor je posten hoe je dat doet.
Voor de duidelijk heid, je hebt verschillende manieren om over te clocken. Je kan over clocken via de bus snelheid te verhogen. Wat je ook kan doen is je multiplier omhoog gooien[dit kan dus alleen via de potlood streepjes]. Als je het laaste stapje doet, dan is het vaak de bedoeling dat je je VCore ook ietsje hoger zeg. 0.05V oid[geen hele volts!!!!!!!]
Hierbij het beloofde plaatje. De witte blokjes moet je met een potlood aanstrepen. Het werkt het beste wanneer het silver/metaal gehalte zo hoog mogelijk is van het potlood. Neem dus voor het beste/goed werkende resultaat een HB potlood.

Sorry voor het grote plaatje maar het is niet anders
Goodluck & Have Fun

Goodluck & Have Fun
Sinds waneer heb je een potlood met daarin zilver of metaalMikevanEngelen schreef op 01 september 2002 @ 22:57:
Hierbij het beloofde plaatje. De witte blokjes moet je met een potlood aanstrepen. Het werkt het beste wanneer het silver/metaal gehalte zo hoog mogelijk is van het potlood. Neem dus voor het beste/goed werkende resultaat een HB potlood.
[afbeelding]
Goodluck & Have Fun
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Is dat ook mogelijk bij een AMD Athlon 1000 Mhz ? En zo nee, wat kan ik dan wel doen ?MikevanEngelen schreef op 01 september 2002 @ 22:57:
[afbeelding]
Goodluck & Have Fun
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
*GAAP* HB potlood geleid het beste, dus kan je ook het beste nemenCloontje schreef op 02 september 2002 @ 00:36:
[...]
Sinds waneer heb je een potlood met daarin zilver of metaal
Dit is mogelijk TOT een XP, dan moet je geloof ik een ander systeem gebruiken.eMAeRCe schreef op 02 september 2002 @ 00:39:
[...]
Is dat ook mogelijk bij een AMD Athlon 1000 Mhz ? En zo nee, wat kan ik dan wel doen ?
Maar het zou best kunnen zijn dat er al streepjes gezet zijn. (Was bij mijn Athlon 1400 ook)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()