I het nodig om een nieuwe proc eerst te laten inburnen? Had hier tot sindskort nog nooit van gehoord. En wat is het rultaat hiervan?
ik heb er nix van gemerkt wat betreft snelheid maar de bedoeling is dat de silicum verbindingen soepeler moeten gaan ofzo.
erm, je processor wordt echt niet sneller van inburnen. het is alleen de bedoeling dat de transistoren wat verwijden zodat je later op een lager voltage hoger kan overklokken. bij mij kwam ie windows niet in met 1.7 volt eerst na inburnen loopt tie onder 3D pas vast
met een inburn progje.
meninge zijn hierover verdeelt. wat nou het best is. fpu toture of gewoon de processor zo heet mogelijk maken.
voor het eerste moet je prime hebben of een koetje maar prime tortured nog wat meer geloof ik.
http://www.mersenne.org/prime.htm
voor de CPU zo heet mogelijk maken moet je hier zijn:
http://users.ev1.net/~redelm/
meninge zijn hierover verdeelt. wat nou het best is. fpu toture of gewoon de processor zo heet mogelijk maken.
voor het eerste moet je prime hebben of een koetje maar prime tortured nog wat meer geloof ik.
http://www.mersenne.org/prime.htm
voor de CPU zo heet mogelijk maken moet je hier zijn:
http://users.ev1.net/~redelm/
idd die progjes moeten je cpu 100% belasten (heb je trouwens niet perse zo'n progje voor nodig, windows calculator komt ook een heel eind)
maar daarnaast zet je bij overburnen de proc op de hoogste snelheid die je kan bereiken, maar op een te hoog voltage (dus stel je bereikt 600@800@1.7v, dan draai je 600@800@1.9v bijvoorbeeld)
de meningen hierover zijn verdeeld, ook is niet iedereen het eens over hoe lang dit moet duren (uren, dagen, weken....)
het meest gangbaar is om het ongeveer twee dagen te doen
maar daarnaast zet je bij overburnen de proc op de hoogste snelheid die je kan bereiken, maar op een te hoog voltage (dus stel je bereikt 600@800@1.7v, dan draai je 600@800@1.9v bijvoorbeeld)
de meningen hierover zijn verdeeld, ook is niet iedereen het eens over hoe lang dit moet duren (uren, dagen, weken....)
het meest gangbaar is om het ongeveer twee dagen te doen
Weet iemand een goede url over het verschijnsel dat je cpu blijkbaar fysiek veranderd?
Hoe werkt het?
Hoe werkt het?
Verwijderd
Inburnen wil gewoon zeggen dat je je proceesor op een hoger bedoelde voltage laat lopen dan nodig op een bepaalde snelheid. Hierdoor kan je hem later verder overklokken.
Het kan niet veel kwaad voor je processor het is min of meer een auto constant iets harder laten lopen dn nodig zodat ie later meer benzine opvreet
Het kan niet veel kwaad voor je processor het is min of meer een auto constant iets harder laten lopen dn nodig zodat ie later meer benzine opvreet
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 19:43 schreef The Dude het volgende:
Inburnen wil gewoon zeggen dat je je proceesor op een hoger bedoelde voltage laat lopen dan nodig op een bepaalde snelheid. Hierdoor kan je hem later verder overklokken.
Het kan niet veel kwaad voor je processor het is min of meer een auto constant iets harder laten lopen dn nodig zodat ie later meer benzine opvreet :)[/quote]Euh, ja bij een auto weet ik dus dat er inderdaad fysiek iets met de motor gebeurt (vraag me niet wat, cylinders slijten uit ofzo?), maar op wat voor manier kan een processor fysiek veranderen door er stroom doorheen te laten lopen? Of door hem heet te maken zo je wilt.
Het kan niet veel kwaad voor je processor het is min of meer een auto constant iets harder laten lopen dn nodig zodat ie later meer benzine opvreet :)[/quote]Euh, ja bij een auto weet ik dus dat er inderdaad fysiek iets met de motor gebeurt (vraag me niet wat, cylinders slijten uit ofzo?), maar op wat voor manier kan een processor fysiek veranderen door er stroom doorheen te laten lopen? Of door hem heet te maken zo je wilt.
Hoe kun je met Windows calculator je proc dan inburnen?
Verwijderd
ik zit nu al kwartier te zoeken hier op got, maar krijg geen resultaat. was is de formule die ik moet invoeren in calc.exe?
Verwijderd
999999999999999999999999999999999 n! - in wetenschappelijke modus
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 20:03 ]
[off topic]
... kwist niet dat een topic na meer dan 5 jaar nog actief kon zijn ...
[/off topic]
... kwist niet dat een topic na meer dan 5 jaar nog actief kon zijn ...
[/off topic]
Tja, het lijkt me dat het bij een topic als dit wel kan? En zo niet, dan moeten ze maar gewoon "UPDATE * FROM TOPICS SET status='0' AND DATUM < 2002" ofzo doen?Ravefiend schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:06:
[off topic]
... kwist niet dat een topic na meer dan 5 jaar nog actief kon zijn ...![]()
[/off topic]
offtopic:
hoe zat die update-query ook alweer.....
hoe zat die update-query ook alweer.....
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
5.5 jaar...ik zit nu al kwartier te zoeken hier op got, maar krijg geen resultaat. was is de formule die ik moet invoeren in calc.exe?
Patience you must learn, young one
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()