Toon posts:

hoe maak je van een lompe AVI-file een compacte MPEG?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
N.a.v. vorige topics heb ik het geprobeerd met Virtual Dub en TMPGEnc maar het lukt me niet cq. ik kan niet vinden hoe het moet. Is een DivX encoder is maar niks?

- Met deze Virtual Dub lukt het me wel om van een 8 MB AVI een 3 MB AVI te maken, maar da's nog steeds te groot en niet mailbaar. Ik kan hem niet saven als MPEG, alleen maar als AVI, en dat betekent veel schijfruimte.
- Met TMPGENC kan ik alleen maar MPEGS bewerken, geen AVI's. Of ik doe iets chronisch fout?

Ik praat hier slechts over filmpjes van nog geen minuut (van een digicam).
Hoe verklein ik dit naar slechts 1 MB? Kwaliteitsverlies is geen punt!

bedankt!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 23:04
MPG is over het algemeen 10 MB/sec, dus dat is ook niet echt een optie. Je kunt er beter een DivX van maken en de bitrate lager zetten.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Door de bitrate en de resolutie omlaag te gooien.

Met tmpgenc moet je avi om kunnen zetten naar mpeg.
Dus je doet waarschijnlijk wat fout.

virtualdub. moet je de resolutie aanpassen en/of de bitrate.g
En dan kan het ook gewoon.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:46
Met virtual dub kan je er echt een divx van maken. Je moet alleen wel de codec hebben geinstalleerd. Haal de laatste versie eens op van www.divx.com

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Het zou toch met de TMPGEnc moeten kunnen. Waar gaat het de mist in?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 19:03

Caveman

whahoehaha

VirualDub gebruiken, en de resolutie omlaag draaien, DV is 720x 500 ofzo, als je daar 320x240 van maakt dat scheelt al 4x in de grootte en dan nog ff een lekkere compressie erop, dan hou je nix meer over, :) op www.vcdhelp.com staat een handleiding voor VD

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 10:40
nou, dat lukte mij dus ook niet. Ik pakte een Divx, maakte de resuolutie kleiner, maar het resultaat is GROTER in mb's (ja, gecomprimeerd)

Verwijderd

andere bitrate kiezen in virtualdub, alleen de bitrate bepaald hoe groot het uiteindelijke bestand wordt. (resolutie is wel belangrijk uit kwaliteitsoogpunt)

evt kun je ook het geluid resamplen, 112kbit mp3 44khz is zo'n beetje het laagste dat ik zou gebruiken. Als het geluid niet belangrijk is kun je het ook helemaal strippen natuurlijk.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Meestal wordt ook vergeten om de audio mee om te zetten naar MP3....
In Vdubb moet je dan ook je audio op full processing mode zetten en kies de juiste MP3 bitrate eruit.

Maar probeer voorla te spelen met de bitrate van je video. In Vdubb staat dit standaard op 900 maar terug naar 300 doet best veel voor een 352x288 film.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 21:58:
N.a.v. vorige topics heb ik het geprobeerd met Virtual Dub en TMPGEnc maar het lukt me niet cq. ik kan niet vinden hoe het moet. Is een DivX encoder is maar niks?

- Met deze Virtual Dub lukt het me wel om van een 8 MB AVI een 3 MB AVI te maken, maar da's nog steeds te groot en niet mailbaar. Ik kan hem niet saven als MPEG, alleen maar als AVI, en dat betekent veel schijfruimte.
- Met TMPGENC kan ik alleen maar MPEGS bewerken, geen AVI's. Of ik doe iets chronisch fout?

Ik praat hier slechts over filmpjes van nog geen minuut (van een digicam).
Hoe verklein ik dit naar slechts 1 MB? Kwaliteitsverlies is geen punt!

bedankt!
AVI kan wel kleiner als MPG zijn, AVI is enkel een container formaat, dat wil zeggen, een bestand waar je blokjes data in kunt zetten die door een bepaalde codec weer uitgepakt kunnen worden.

In AVI kun je dus DivX video met MP3 audio plaatsen.

Installeer hiervoor DivX van www.divx.com. Als je daarna in VirtualDub een bestand opent kun je voor compressie kiezen en de divx codec pakken. Stel alles goed in (www.vcdhelp.com is hier wel handig voor) en comprimeer het bestand. De mp3 codec kun je in het nimo codec pack vinden (zie meuktracker op tnet).
Twilight Burn schreef op 01 september 2002 @ 21:59:
MPG is over het algemeen 10 MB/sec, dus dat is ook niet echt een optie. Je kunt er beter een DivX van maken en de bitrate lager zetten.
MPG heeft geen vaste bitrate. 10MB (megabyte/sec) komt bijna niet voor. 10mbit wel, maar 1,25 MB/S is wel veel. met DivX kun je met de Quality 80 tot 95 setting een stuk lager komen met hele goede kwaliteit.
Pagina: 1