Computer valt uit bij een temp van 4x (c)

Pagina: 1
Acties:

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn nieuw bestelde onderdelen gekregen omdat mijn oude kuren vertoonde.
Nieuwe config bestaat uit Asus A7V333 Mobo (niet gaan roepen lees het Grote Topic maar.....), AMD Athlon XP 2100+, Cooler Master DP5-7H53F-0L en 256 MB DDR PC2700.
Echter, nadat ik alles vrolijk had aangesloten en de compu voor het opstartte, viel hij na verloop van tijd uit. Na enige inspectie dmv de Hardware Monitoring in de BIOS blijkt dat hij bij een Temp van Ca. 47/48 Co het leven legt en uitvalt. De Proc is ingesteld op een lagere Frequentie, nl 1300 i.p.v. 1753...
Is dit een warmte probleem, of spelen er andere factoren een rol.
Het mobo maakt geen kortsluiting met de kast, heb het mobo helemaal uit de kast gehaald, alles los en hij vertoonde dezelfde mankementen. Dit is dus alvast uitgesloten.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je in het bios zoiets kunt instellen, dat ie bij een bepaalde temp uitgaat. Ik geloof dat sommige biossen dat hebben. Moet je anders effe kijken wat bij jou de instellingen zijn.

• Vorkie
  • Niet online
Mag ik nog 1 dingetje weten.... je voeding aantal wattage en je videokaart. en welke bios versie.

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Notehouteladekast schreef op 01 september 2002 @ 21:56:
Ik weet niet of je in het bios zoiets kunt instellen, dat ie bij een bepaalde temp uitgaat. Ik geloof dat sommige biossen dat hebben. Moet je anders effe kijken wat bij jou de instellingen zijn.
Heb ik voor gezocht, maar zover kom ik meestal niet omdat ie dan alweer uit is gevallen :(
En ik heb verder ook nog niet echt ontdekt waar ik dat in zou moeten stellen, hoewel ik gezocht heb in de BIOS <zolang het ging>

tips voor New York

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Vorkie schreef op 01 september 2002 @ 21:57:
Mag ik nog 1 dingetje weten....
je voeding aantal wattage 350 WATT P4 Voeding
en je videokaart ASUS V3800 TNT2 is al wat ouder
en welke bios versie. vers uit de verpakking, nog niet gekeken welke het is.

tips voor New York

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kijk dan eens in de handleiding of die functie in jouw bios zit.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Bij de meeste moderne biossen zit die optie er inderdaad wel in hoor. hier ook :) (valt uit bij 70°)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Topicstarter
Ik heb wat liggen switchen in de BIOS. Maar het probleem is nou dat hij gewoon uitvalt. Ongeacht welke temp. de Proc bereikt heeft.
Mobo temp is 26/27 Stabiel
Proc begint op 35 en loopt langzaam omhoog tot ie uitvalt...
IK begin te vermoeden dat het niet een echt warmteprob is, maar dat hier meer aan het handje is. Ik ben nou bezig in het grote AUS A7V333 topic, maar daar is dit prob nog niet aan de orde gekomen.
Hebben ze gewoon een dood mobo gestuurd of heeft iemand een oplossing cq. suggestie...

tips voor New York

Pagina: 1