Toon posts:

PC doet helemaal niets

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok even de voorgeschiedenis:

Circa 2/3 weken geleden stelde ik in het bios van mijn TH7-II-RAID in dat deze aan moest gaan indien ik mijn wachtwoord intypte als de computer uit staat. Ik save de settings, laat WinXP Pro booten, sluit pc af en typ mijn wachtwoord in.
PC doet niks
Ik druk op de power knop
PC doet niks
Ik druk op het PWR knopje op het mobo
PC doet niks
Ik reset m'n CMOS
Ik druk op de power knop
PC doet niks
Ik druk op het PWR knopje op het mobo
PC doet niks

Ja daar sta je dan met je droge harses :D

Nou ik dacht gelijk dat het aan de voeding lag dus pc uit elkaar gehaald.
Abit gemailed, FF gekeken of condensators stuk waren (eigen inbreng want van hun hoor ik alleen maar RMA RMA RMA) Board ziet er perfect uit.

Het 5V stand by lampje brand wel op het moederbord, dat geeft toch een indicatie dat het board niet stuk is.

Mijn centjes zijn nog steeds niet gestort dus ik had geen geld om een nieuwe voeding te kopen wat vandaag dus ook overbodig bleek.

Groen met zwart van de atx mobo aansluiting op elkaar gezet met een draadje, fan gaat draaien, alle draadjes nagemeten en die bevatten keurig de nodige waardes.

Ik zet net moederbord op m'n bureau neer, P4 erop, boxed cooler erop want m'n nieuwe spire kreeg ik er niet op :+, geheugen erin + nep modulletjes, voeding en fans aangesloten, AGP videokaartje erin maar helaas nog steeds geen resultaat.

Weet iemand van jullie waar het aan kan liggen? tips, ideeen, of moet ik hem gewoon naar Abit sturen? (Heb illegale bios flash :()

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05
en als je de nep modulen weg haalt?

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:22
Volgens mij kan je alleen maar met het wachtwoord booten, dat lukt niet altijd, heb ik ook wel eens gehad, dus bios resetten en dan zou hij het weer moeten doen! (Resetten doe je door een jumpertje naast je bios even te verplaatsen en weer terug te zetten!)

Verwijderd

Topicstarter
The_MAN schreef op 01 september 2002 @ 22:09:
Volgens mij kan je alleen maar met het wachtwoord booten, dat lukt niet altijd, heb ik ook wel eens gehad, dus bios resetten en dan zou hij het weer moeten doen! (Resetten doe je door een jumpertje naast je bios even te verplaatsen en weer terug te zetten!)
Yep I know heb ik 100 keer gedaan

Verwijderd

Topicstarter
/me kan wel janken, ik krijg een spontane ingeving na 2 weken kloten, ik haal het cmos batterijtje eruit, stekker erin, druk op het knopje op mobo. KETSJING KETSJING W000000000000000000000000000T hij doet het, nu weer FF proberen met batterijtje erin :D
Hahaha sorry maar ik vind het geweldig.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Feli enzo ;)

Verwijderd

computeraap, wist je dat je toetsenbord meestal zn voeding krijgt van de ps2 of usb poort?
deze stroom wordt door het mobo geleverd, dus als je geen stroom hebt op mobo -> geen stroom op keybord -> wachtwoord komt niet over op mobo om pc aan te doen. :)
voor deze optie op sommige moederborden heb je een apparte voedign voor je keybord nodig om dit te laten werken. het is eigenlijk heel logisch maar niet goed over nagedacht.

tsja, bios hard resetten is dan ook enige mogelijkheid he om dat voormekaar te krijgen :)

Verwijderd

misschien een tip voor een volgende bios flash.. wacht op een officiele
heb er zelf ook fijne ervaringen aan overgehouden

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

ik haal het cmos batterijtje eruit
Dat had je nog NIET geprobeerd dan :? ;)

Dit soort truukjes is basiskennis hoor.... ;) :>

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

ohwohw, standaard dingetje nummer een :)

ik denk dat ik er nooit achter was gekomen :D

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
Je moet er maar net aan denken. Die oude packard Bell dingen was ook een speciaal truucie voor.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Probleem is al opgelost mensen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.