Toon posts:

[hdd] cycle redundancy error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Plotseling werden in mijn mp3 map niet alle mp3's meer getoond; de hdd is kapot. :(

Ik d8 ff alle software die ik nog wel kan zien backuppen naar m'n laptop, maar tijdens het kopieëren treedt de volgende error op: kan niet kopieëren (cycle redundancy error). Nu heb ik 2 vragen:

1. Hoe kan ik dit eventueel repareren?
2. Welke software kan ik het beste gebruiken om AL mijn data van de hdd af te halen (data recovery dus), zodat ik een backup heb?

Het is dus de bedoeling werkelijk alles weer terug te krijgen, dus ook de bestanden (+/- 5 gig) die plotseling niet meer getoond worden.

Specificaties hdd:

ST330620A Barracuda ATA III 30 GB Ultra ATA/100 7200 RPM

Ik hoop dat jullie me oplossing kunnen aandragen en uiteraard: Thx in @dvance! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk eens bij ontrack oid.

verder zou ik niet hopen op een recovery van je data, denk dat je het allemaal kwijt bent.

Verwijderd

Hmm, Seagate's gaan eigenlijk niet stuk, waarschijnlijk is hij gewoon niet goed genoeg gekoeld geweest, gelukkig hebben ze bij Seagate goede garantie(als je het maar niet zegt dat hij te warm geweest is, dat vragen ze nl) O-)

Wat voor een formatering heb je gebruikt?, ntfs of fat32?, als ik het zo hoor is het windows2000 wat je draait of xp.

Bij fat32 kun je nog eens proberen om hem in een win98 bak te hangen, die doet lang niet zo veel checks, maar waarschijnlijk heb je hem wel op ntfs staan dus pech

Probeer eens per zo veel te copieren, en als het dan mis gaat gewoon overslaan

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 01 september 2002 @ 22:36:
kijk eens bij ontrack oid.

verder zou ik niet hopen op een recovery van je data, denk dat je het allemaal kwijt bent.
Data moet volgens mij wel te recoveren zijn. Ik had nl eerst kuren met die hdd; deze keer waren de bestanden er wel en de andere keer weer niet.

Weet iemand een goed data recovery programma? Het hoeft NIET persé gratis te zijn, zolang als ik mijn data maar terug kan halen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 22:44:
Hmm, Seagate's gaan eigenlijk niet stuk, waarschijnlijk is hij gewoon niet goed genoeg gekoeld geweest, gelukkig hebben ze bij Seagate goede garantie(als je het maar niet zegt dat hij te warm geweest is, dat vragen ze nl) O-)

Wat voor een formatering heb je gebruikt?, ntfs of fat32?, als ik het zo hoor is het windows2000 wat je draait of xp.

Bij fat32 kun je nog eens proberen om hem in een win98 bak te hangen, die doet lang niet zo veel checks, maar waarschijnlijk heb je hem wel op ntfs staan dus pech

Probeer eens per zo veel te copieren, en als het dan mis gaat gewoon overslaan
Bestandssysteem is Fat32

Het besturingsysteem is W2k, ik heb ook onder dos gekeken of ik de data kan zien, maar die geeft direct aan dat ie niet van de schijf kan lezen (in die map dan). In W2k kan dus maar een beperkte inhoud zien.

Bovendien die data moet te recoveren zijn met een speciaal programma ofzo. Ik ga er tenminste niet van uit dat ik ineens 5 gig aan bad sectors heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nogmaals een scandisk uitgevoerd, incl het zoeken en repareren van bad sectors en ik heb een gedeelte van mijn inhoud weer terug. :D Echter, ik moet een krachtiger programma hebben dan scandisk. Ik weet dat deze er zijn, maar weet niet hoe ze heten. Iemand een antwoord? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek in bijvoorbeeld download.com,tucows, etc.. naar "data recovery".
Ik hou je Easy Recovery aanbevolen :)

Zulke tooltjes gaan dan wel verder dan Scandisk, maar verwacht niet dat je ook echt álles terugkrijgt. Laat eens weten hoe het uiteindelijk is verlopen :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 02 september 2002 @ 07:46:
Zoek in bijvoorbeeld download.com,tucows, etc.. naar "data recovery".
Ik hou je Easy Recovery aanbevolen :)
Zal het eens proberen :)
Zulke tooltjes gaan dan wel verder dan Scandisk, maar verwacht niet dat je ook echt álles terugkrijgt. Laat eens weten hoe het uiteindelijk is verlopen :)
Had nogmaals scandisk er over heen gemikt met als resultaat dat ik 2 gig aan mp3's terug heb. In een dir FOUND.000 komen veel *.chk files voor maar dit zijn ook mp3's (helaas zonder informatie (id3) ) Ik zal je op de hoogte houden over de ontwikkelingen met Easy Recovery. :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik ook al in mijn vorige post heb aangegeven heb ik veel *.chk bestanden (ongeveer 1000 stuks). Dit zijn allemaal mp3's, maar dan in een ander bestandformaat, zoals file001.chk, e.d. Ik kan deze bestanden dan ook afspelen in winamp.

Nu wil ik graag dat deze bestanden weer de oorspronkelijk bestandsnaam krijgen, zodat ik weer weet om wat / welke mp3 het gaat. Is dit enigzins mogelijk, met uitzondering van handmatig hernoemen, en zo ja: Hoe?
Pagina: 1