Toon posts:

[readhat 7.3] Systeem config / linuxconf??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net redhat 7.3 geinstalleerd en ik wou wat aanpassingen maken aan de config van het systeem, maar m'n pc kent linuxconf niet en ik heb geen idee met welk ander programma ik het systeem kan aanpassen. Ik ben er een tijdje uit geweest (laatste versie was RH 6.1), maar het lijkt met sterk dat ze linuxconf eruit hebben gegooid. Moet ik misschien een aparte RPM installeren om linuxconf te kunnen gebruiken?

Alvast bedankt.

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-03 10:50
Ze hebben de linuxconf eruit gehaald. Je kan de linuxconf van redhat 7.2 installeren.

Verwijderd

Linuxconf zit niet meer in de default installatie. Je moet hem dus idd zelf installeren. Wat is er eigenlijk zo speciaal aan linuxconf?

Hoor meestal dat het een buggy prog is.

Zelf blijf ik de voorkeur geven aan de command line.

Maar ja, ieder z'n keus.

Verwijderd

Wat wil je dan aanpassen ? Linuxconf gebruikt onder water gewoon CLI en is niet meer dan een "grafisch" schilletje.

Verwijderd

Topicstarter
Linuxconf is een ingesleten gewoonte en ik heb me nooit de moeite genomen om verder wat te zoeken om m'n systeem te configureren omdat het altijd goed werkte voor mij.

In ieder geval bedankt voor de tips

Verwijderd

Alle config tooltjes zijn nu los in het systeem geintegreerd...

Zie start menu -> Programma's -> Systeem -> *** voor een overzicht van alle config tooltjes.

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

tik gewoon in setup en je kunt alles instellen wat je maar wil!!!
Xconfigurator voor X
sndconfig voor je Geluid
Wat moet je met linuxconf

Another white boy in this movie? Damn!

Pagina: 1