Toon posts:

Winroute geeft wel MSN maar geen internetpagina's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb ADSL van Mxstream en nu deel ik men internet met winroute.
Het is 1 server met 4 pc erachter.
Eerst heeft alles het goed gedaan maar sinds gisteren is hij ermee opgehouden.
Ik heb nog wel msn en kazaa dat online wil komen maar ik kan geen internet pagina's binnen halen via men browser ik kan dat wel doen op men server.
Ik kan wel vanaf elke pc na buiten pingen.
Hij heeft het in die tijd twee keer weer gedaan maar dan in eens houd hij er weer mee op met het doorgeven van de pagina's.
Heeft iemand soms een idee waar dit aan kan liggen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Ik kan wel vanaf elke pc na buiten pingen.
Ook op dns naam ipv ip ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
stel je DNS ff goed in en dan werkt alles weer...

Verwijderd

Topicstarter
dog4life schreef op 01 september 2002 @ 20:52:
stel je DNS ff goed in en dan werkt alles weer...
Volgens mij staat dat allemaal goed want hij loop zeker al een jaar zo zonder dat ik er wat aan veranderd heb en ineens hield hij ermee op maar wat en waar moet ik dat dan precies invullen ?

Verwijderd

Op alle clients bij DNS de IP-adressen van de primaire en secundaire DNS-Servers invullen. Die adressen verschillen per ISP, en moet je van hen gekregen hebben..

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 01 september 2002 @ 20:52:
[...]

Ook op dns naam ipv ip ?
Ik kan wel op ip na buiten pingen maar niet op naam.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat winroute je dns-requests niet goed forward, dat was hier meestal het probleem. Ik zou doen wat JSS zegt, dan werkt het altijd (tenzij de DNS-servers uitvallen...).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na die DNS gekeken die staat nu op:

DNS automatisch door sturen na de DNS server, die bij het besturingssysteem bekend is.

Hij stond daarvoor op:

DNS aanvragen, doorsturen na volgende DNS servers.

en dan een nummer de onder maar zo heeft hij het afgelopen jaar gedraaid en nu hield hij ermee op. vind het maar vaag, want nu doet hij het weer. iedereen in iedergeval bedankt voor jullie hulp :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:56:
Op alle clients bij DNS de IP-adressen van de primaire en secundaire DNS-Servers invullen. Die adressen verschillen per ISP, en moet je van hen gekregen hebben..
Dat had je gehoopt... Ik heb @home, maar dit bericht is gedeeltelijk powered by Zeelandnet :X

Ik had geen zin om uren aan de helpdesk te gaan hangen voor die nummers, die hadden ze ook wel gewoon in dat mapje van ze kunnen doen, maar nee.. Dan maar van een andere ISP. Wat dat betreft roelt @home niet echt :P

Je kunt trouwens ook altijd nog de DNS van Tiscali ofzo gebruiken, dat werkt ook :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1