Welcome to the desert of the real.
Verwijderd
Ik heb nu een scriptje geschreven (nou ja, ben ik mee gezig
Kennen andere dbase deze wel?
CowMike, indien je eventueel je scriptje hier vrij wilt geven later, misschien is het ook voor mij intressant
Maar als het je voornamelijk te doen is om de databases bij de quota van users te tellen, kun je per database de group gelijkstellen aan die van de user (waarbij iedere user dus tot een aparte group behoort).
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
Idd, maar nog een probleem (?): een gebruiker die misschien niet weet wat die map is, delete die map, en voila: dbase wegSebas schreef op 03 september 2002 @ 02:33:
Ik vind symlinks in dit geval helemaal geen 'vage oplossing'. Voor zover ik het weet gebruikt mysql per database een eigen directory, als je nu per user een database aanmaakt en dan in /var/lib/mysql gewoon directories in de ~'s symlinked zou het prima moeten gaan, je kunt het makkelijk met de /home backuppen, het is in no--time opgezet en ik zie zo 1-2-3 geen zwakke kanten ervan.
Zou je ook kunnen instellen met rechten dat een gebruiker een bepaalde map niet mag verwijderen, maar wel mag beschrijven ? (zoals ~/public_html of ~/.maildir) ?
Booster: het is nog in de begin fase, maar als het belangrijkste deel af is, zal ik het posten
Booster schreef op 02 september 2002 @ 19:24:
Kennen andere dbase deze wel?
Interbase/firebird snapt het opzich wel.
Of anders, bij interbase moet je zelf bepalen waar ie de database file aanmaakt.
Ik zou alleen niet daarop overstappen, zullen je klanten je niet allemaal in dank afnemen
Nee, alleen de symbolic link is dan weg.Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 08:18:
[...]
Idd, maar nog een probleem (?): een gebruiker die misschien niet weet wat die map is, delete die map, en voila: dbase weg
[ Voor 0% gewijzigd door Fatal-Error op 03-09-2002 13:32 . Reden: deel reactie verwijderd, was aan de verkeerde persoon gericht ]
Ik was voornamelijk nieuwsgierig naar waarom dat het met MySQL niet mogelijk was databases in user-dirs te plaatsen. MySQL is populair onder de hosters uiteraard, en daarmee was het ook wellicht makkelijk om de database-files/dirs onder beheer van de user zelf te plaatsen. En dan praat ik dus over de files opzich, niet alleen de inhoud.
Interbase/firebird, mjaaa.... * Booster proeft vieze nasmaak in mond
Nah, doe maar niet
Het idee met symlinks is inderdaad een stuk minder ingewikkeld dan ik in eerste instantie dacht. Echter het is toch niet helemaal wat ik zoek
Maar, het is geen ramp, zonder dbases in de homedir kom ik er ook. Dank voor de replies
[ Voor 0% gewijzigd door Booster op 04-09-2002 13:06 . Reden: toevoegingkje ]
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.