Toon posts:

[EL] SwitchPanel voor Mp3 programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor het programma Bpmstudio (www.bpmstudio.com) zelf een klein paneeltje maken met een aantal knopjes erop zoals Play/pause, Next song, last song etc. en dit alles Dubbel want het werkt met 2 kanalen. Het idee hierachter is dat ik met de pc een nr selecteer en laad in de speler en dan vervolgens achter het mengpaneel kan gaan staan en met 1 druk op de knop mn liedje kan starten.
Het probleem is dat het programma werkt met sneltoetsen. Nu zoek ik een programma waarmee ik via de serieele of parralelle poort (wat adviseren jullie?) die 6 knopjes en evt nog 1 of twee meer aan kan sturen.

Verder wil ik ook graag weten of het mogelijk is om een ledje in te bouwen dat zodra je op de play knop drukt het ledje gaat branden en dat bij pause/stop eind nr het ledje weer uit gaat.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Die paneeltjes die origineel bij bpm studio horen werken in ieder geval via de ps/2 poort volgens mij.... En daar zit dan ook nog een lcd-tje aan. Maar het zou wel mooi zijn als je zoiets kan maken, zit er zelf ook al lang op te wachten. De originele zijn namelijk best wel duur.

Verwijderd

Topicstarter
thacow schreef op 01 september 2002 @ 20:41:
Die paneeltjes die origineel bij bpm studio horen werken in ieder geval via de ps/2 poort volgens mij....
nope ze werken via Com Poort of usb (in het programma onder opties en dan remote control)
En daar zit dan ook nog een lcd-tje aan. Maar het zou wel mooi zijn als je zoiets kan maken, zit er zelf ook al lang op te wachten. De originele zijn namelijk best wel duur.
daarom wilde ik het ook. want ik heb geen zin om daar 500€ voor uit te geven (zoiets kost die goedkoopste geloof ik)
en dat lcd'tje is iets voor de langere termijn want ik ben geen held in programmeren ed en dan zou ik toch echt zo'n schema van zo'n controller van hun moeten hebben ;

en dan nog een klein vraagje ;) (ik ben dikke noep op dit gebied)
Stel dit lukt enzo... welke schakelaars moet ik dan nemen? gewoon degene die je in elke elektro zaak hebt of speciale (vanwege de extreme lage spanning in de kabel?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Maar dan zul je wel moeten wachten tot er iemand reageert die dat wel weet :D

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja dat denk ik ook. maar helaas nog geen reactie.

Ben nl nu nog druk opzoek naar een stukkie software wat op de achtergrond draait en wat de signalen van de knopjes omzet in een toetsenbord aanslag.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

chromeeh

the Gnome

LOL ik heb die echte panels wel (Dure Cd players zitten ze bij :)) maar daar zit een optic link aan....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb die echte panels ook...
maar dan voor CD spelers. maar ik heb geen zin om weer een bak met geld uit te moeten geven voor deze panels. Want het gaat zoals ik het nu doe ook goed, maar het is ff het gemak. en voor dat gemak ga ik geen grof geld betalen.

En dan dr bij je kunt niet die panel van dure CD spelers pakken want die heeft geen LPT port ofzo, dus das jammer.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 11:11

DinX

Motormuis

crash, kan je niet met zo'n proggie wat je poorten monitored (hoe schrijf je dat) kijken wat er door de COM-poort gaat als je op de knoppen van je panel drukt ? Dat zou al heel veel helpen voor burger :)

edit: oja, het gaat optisch bij hem. Maar als er andere mensen zijn die zo'n panel hebben zou het moeten kunnen

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
nee zijn systeem heeft niks met zn pc te maken want hij heeft nl een standalone cdplayer (2) met daar 2 controle paneeltjes bij
Pagina: 1