Audio Burnen 2speed=klikjes 8speed=perfect

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik snap er echt géén ene reet van. Ik burnde mijn audio cd's altijd op 2 speed (Om te voorkomen van plopjes en klikjes) Dit lukte nooit en had dus de moet al opgegeven totdat iemand zei: "Ik doe het altijd op 8 speed en heb nergens last van", ik dus ook geprobeerd, en het loopt als een tiet!

Hoe kan het nou zo wezen dat een cd gebakken in 60 minuten kwalitatief slechter is dan eentje gebakken in 7,5 minuut???

Wie helpt mij?

20*350ZO45°

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Te traag rijden op een snelweg is gevaarlijk, er is zelfs een minimum snelheid :D, misschien is dat hier ook het geval.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Daar zat ik dus ook aan te denken, ik heb een vrij snelle PC (PIII 667), en de fabrikant van de burner maken de burner natuurlijk niet om op 2 speed te treuzelen.

20*350ZO45°

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Maakt geen donder uit, die klikjes komen met het lezen, niet met het schrijven. Probeer maar 's via hd een audio-cd te kopieren. De wave-files op je hd hebben dan ook (dezelfde) klikjes die je eerder beschreef. (tenzij de audio-extraction natuurlijk goed is gegaan, dan heb je geen klikjes)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Kan best wel! Ik las vroeger in met mijn cd-rom, nu kopieer ik een audio ook gewoon met Nero.

Lezen met Burner en branden met burner

Vroeger: Lezen met cd-rom en branden met burner.

Ik heb géén problemen met MP3--->audio cd op 2 speed, dus het ligt weer aan die f#cking cd-rom!

20*350ZO45°

Verwijderd

Er is nogal discussie over wat beter is voor audio.. Op 2x of op 8x. Volgens de ene groep is langzamer beter omdat dat nauwkeuriger zou zijn.
De andere groep zegt dat hoe langer de laser op 1 plekje staat hoe langer de rand van het gaatje dat gebrand wordt zal nagloeien wat juist onnauwkeurigheid tot gevolg heeft.
Persoonlijk heb ik zoiets van: M'n brander is gemaakt om op 8x te branden dan moet ik die 8x ook gebruiken want daar is ie optimaal voor gecalibreerd.
Dus ik denk wat meer in de trant van de tweede groep.
Maar het beste is gewoon uitproberen. En jij hebt dat al gedaan. Je merkt dat je cd's beter zijn als je ze op 8x brandt. Dan doe je dat toch gewoon?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op 2 speed zijn ze niet om aan te horen, en op 8 speed perfect, dus je weet wel wat ik nu aan het doen ben trouwens:

[quote/]M'n brander is gemaakt om op 8x te branden dan moet ik die 8x ook gebruiken want daar is ie optimaal voor gecalibreerd.[quote/]

Zoiets wilde ik ook zeggen maar kon géén geschikt taalgebruik vinden. Je hebt 't echt prachtig verwoord.

20*350ZO45°

Verwijderd

En als je cdromspeler het niet bij kan houden heb ik een tip voor je. Koop de Afreey 50x die start met grabben op een 17 speed en rammelt door tot een 32 speed ZONDER ook maar EEN foutje te maken. Heb het met verschillende software getest..
Super!! Gewoon lekker on the fly kopieren.

Verwijderd

Welke 8 speed branders hebben jullie dan? Ik wil er namelijk ook eentje kopuh.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 14:33 schreef Mutilator het volgende:
Welke 8 speed branders hebben jullie dan? Ik wil er namelijk ook eentje kopuh.[/quote]Koop altijd Plextor, dat zijn de beste :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 14:11 schreef Cbd het volgende:
En als je cdromspeler het niet bij kan houden heb ik een tip voor je. Koop de Afreey 50x die start met grabben op een 17 speed en rammelt door tot een 32 speed ZONDER ook maar EEN foutje te maken. Heb het met verschillende software getest..
Super!! Gewoon lekker on the fly kopieren.[/quote]Welke software gebruik je daar voor(om de snelheid te meten)?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Als je het geld niet voor een plextor hebt, dan is de LG CED-8080B ook een aanrader, heb ik ook, koste me 450,- en ondersteund alles in clonecd, en kan (samen met twee andere cd-burners) met de standaard FW tot 99:05 minuten aan!!!!!!! Zie hiervoor: http://www.esware.net/empire/hardware/cdrom/cd_cd-r99.shtml

20*350ZO45°

Verwijderd

http://users.pandora.be/erik.deppe/cdspeed2.htm
bijvoorbeeld. En uiteindelijk eens flink wat proberen met easy cdda extractor.
Pagina: 1