Hoe stilte weghalen tussen mp3's

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 16:17
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort een autoradio met mp3-speler. Ik heb alleen 1 probleempje:
Als ik een mix-cd naar mp3 formaat afspeel in de auto, komt er telkens een korte pauze tussen elk nummer.
Is er een mogelijkheid om deze pauze weg te halen ?
Ik weet dat het met normale audio cd's wel kan, dus het moet met mp3 toch ook kunnen ?

Thanx.

Spasm

Random WTF

• talpje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
Betere mp3 speler kopen? :) hij leest het gewoon te langzaam in... je kan het niet hardware matig op de cd verandere

mekkerrrrrrrrrrrr

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je haalt 2 dingen door elkaar. audio cd heb je idd invloed op de pauze. bij mp3 cd's bestaat de cd gewoon uit data. als je hem in je cdrom speler doet zie je ook gewoon de mp3's staan. de enige oplossing zit misschien in de mp3-speler als optie.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Magic666
  • Laatst online: 21:07

Magic666

No one's neighbour!

als 1 grote mp3 opnemen (niet kunnen switchen tussen nummers als nadeel)

Verwijderd

mp3's zijn opgebouwd uit "frames" van een bepaalde lengte. Is die lengte niet exact gelijk aan het origineel dan hoor je een pauze. Omzetten in wav zou een optie zijn, maar niet voor een mp3 speler ben ik bang (ivm ruimte).

• Spasm
Magic666 schreef op 01 september 2002 @ 20:34:
als 1 grote mp3 opnemen (niet kunnen switchen tussen nummers als nadeel)
Ja, dat is een mogelijkheid, maar daar zit ik idd niet echt op te wachten. :'(

Random WTF

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Stilte rulez

sry :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Spasm
Pfff, als je nix zinnigs te melden heb, hou je dan stil

Random WTF

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-04 12:41

veryip

Nikon D7000 + Glas

Nog een MP3-speler kopen en crossfaden :-D

Nikon D7000

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 21:31
Ja, dat is een mogelijkheid, maar daar zit ik idd niet echt op te wachten.
Dit is de enigste oplossing, anders dan op de computer waarbij de de verschillende mp3tjes al in het geheugen worden geladen, moeten deze nog geladen worden in de auto, het van te voren laden gebeurd namelijk softwarematig. ik weet niet welke autoradio je hebt. maar waarschijnlijk is hier niets aan te veranderen.

• talpje
Dit is de enigste oplossing, anders dan op de computer waarbij de de verschillende mp3tjes al in het geheugen worden geladen, moeten deze nog geladen worden in de auto, het van te voren laden gebeurd namelijk softwarematig. ik weet niet welke autoradio je hebt. maar waarschijnlijk is hier niets aan te veranderen.
true... zoals ik al zei waarschijnlijk niet al te dure mp3 speler dat ie niet van te voren inlaadt...

mekkerrrrrrrrrrrr

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
gewoon de mp3's met nero branden

druk nu in het compilation window op properties bij elke mp3 en je ziet ergens gap 2 seconds staan. zet die gap op 0 secons en hij loopt door, maar wel als aparte nrs

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 21:31
G33RT schreef op 01 september 2002 @ 22:14:
gewoon de mp3's met nero branden

druk nu in het compilation window op properties bij elke mp3 en je ziet ergens gap 2 seconds staan. zet die gap op 0 secons en hij loopt door, maar wel als aparte nrs
volgens mij ben jij in de war met mp3's overzetten naar muziek cd formaat. wat hij heeft is dat hij een cd met mp3's in zijn wagen kan zetten. zo heeft hij 130 nummers op een cd.
ik heb het hier even gekeken en ik kreeg enkel deze functionaliteiten op het moment dat ik de mp3's liet omzetten, als ik een data cd maakte met daarop mp3's dan had ik deze functie niet

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

sht

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Spasm schreef op 01 september 2002 @ 22:07:
Pfff, als je nix zinnigs te melden heb, hou je dan stil
Je hebt helemaal gelijk ;)
(negeer bovenstaande error plz)

Verwijderd

mischien een tip: gebruik Sonic sound forge om de mp3 te bewerken en dan opslaan als een nummer en dan branden....... volgens mij moet dat goed gaan

• MaxxBass
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Nee, ik heb een Kenwood KDCM9021 met MP3, en die doet het ook. Een audio CD leest de speler anders, en haalt de nummerinfo uit een apparte TOC/track ofzo, bij MP3 haalt hij em telkens opnieuw uit het bestand.
Het zou mooi ziin als ie inderdaad de mp3's van te voren inleest, maar omdat de standaard volgorde bij een MP3 cd vrij verwarrend kan zijn, is het niet zo makkelijk blijkbaar...
Branden als 1 grote file is inderdaad een optie bij gemixte cd's...

• talpje
Toch zou je denken dat het niet zo lastig moet zijn om dat goed te programmeren... mijn mp3-speler kan het wel goed. Misschien keer firmware upgrade?

mekkerrrrrrrrrrrr

• Spasm
Firmware upgrade op een autoradio ? Hoe doe je dat ? Ik heb trouwens ook een Kenwood speler. En zeker geen goedkope !

Random WTF

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bel Kenwood (technische dienst...) of je dealer en vraag naar de mogelijkheden om je probleem op te lossen, begin zelf ff over de term firmware upgrade en wie weet hebben ze wat voor je...

Alles kan stuk.

Verwijderd

en is er nog iets uitgekomen??

Heb alle opties al geprobeerd in Nero, maar stilte blijft te horen (tis nog maar een fractie van een sec, maar toch)

BTW radio is de z838-w >:)

• QSYS
  • Laatst online: 07-03 13:50
tja , ik wou hier ook wel eens meer van weten, want met de search vind ik hier ook niks over.. MP3 Autoradio met no 2 sec break moet ik weten

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

1 Gebruik Nero
2 Importeer je losse tracks
3 selecteer alle tracks met ctrl-A
4 eigenschappen
5 Zet hem 0 FRAMES (geen sec) pauze
6 Klik op branden
7 Zeg JA bij de melding "the first track requires....blaat"
8 luisteren maar :P

edit:
oud topic btw... :|

[ Voor 11% gewijzigd door under-world op 07-10-2004 16:39 ]

• QSYS
  • Laatst online: 07-03 13:50
nee, bedoel dus met mp3's niet audio cd's ..

Eigenlijk ook gelijk de vraag of er 1 mp3 speler voor in de auto is , waar je de pauze's uit de nummers kan laten, want in de mp3's zitten die pauze's niet.

[ Voor 68% gewijzigd door QSYS op 07-10-2004 17:02 ]

Verwijderd

Ik heb een Muvo2 van 4 gieg en heb het zelfde probleem. Als ik live tracks of een mix afspeel hoor ik altijd een onderbreking tussen de nummers. Ik geloof niet dat er een makkelijke oplossing voor is....
Pagina: 1