Loginscript vraagie.. %username% met win9x

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Wie weet hoe ik een homedrive kan aangeven voor een user die inlogt op een win9x client?

Als ik in user manager for domains en homedrive aangeef, mapt ie hem wel voor een winnt client, maar niet voor een win9x client.

Ik heb het ook geprobeerd in het login script, met het volgende commando:

net use h: \\pdc\%username%

Er bestaat al een share met met de goeie naam, maar dit werkt ook niet. Ik heb nu voor elke user een apart loginscript en dat werkt perfect, maat ik wil 1 loginscript hebben, want als er 100 users bijkomen dan word het een hels karwij. Wie weet het?

Mijn iRacing profiel

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Je moet gewoon kixstart gebruiken. Dit is een scriptingtool waar je echt alles mee kunt. Wordt bijna door alle grote bedrijven gebruikt in een NT/9x omgeving. Gebruik ik zelf ook maak ik alle drive en printer mappings mee.

http://kixtart.org/

Kan ook zijn dat je de $ aan het eind vergeten bent, ik neem aan dat jullie usershares hidden zijn(zoals het hoort).

Dus dan wordt het net:

use h: \\pdc\%username%$

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
nee dat is niet het geval, er zitten rechten op voor aleen die user, dus hoeft geen hidden share te zijn.

Mijn iRacing profiel

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 22:20 schreef collin het volgende:
nee dat is niet het geval, er zitten rechten op voor aleen die user, dus hoeft geen hidden share te zijn.[/quote]Je hebt nogal een vreemd criteria om een hidden share te gebruiken.
Het nut van een hidden share is dat je ze niet ziet als je in netwerkomgeving op de betreffende server kijkt, waarschijnklijk heb je niet zoveel users, wordt namelijk wat onoverzichtelijk als je meer als 15 users per fileserver hebt. Dit heeft dus niks met rechten te maken, die horen er natuurlijk op.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
owk, dat is idd handig, maar er zitten ook maar 3 users op me lan :)

Mijn iRacing profiel