[modem]wel verbinding geen data

Pagina: 1
Acties:

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik ben de trotse eigenaar van een winmodem >:)
Met wat moeite heb ik die eindelijk aan de praat gekregen :*)
Ik krijg nu prachtig verbinding, de pieptoontjes gaan allemaal goed...gebruikersnaam en wachtwoord worden keurig verzonden en ik krijg access van mijn provider :), prachtig :7
Maar ik krijg er verder geen data doorheen, en ik dacht, dat los ik met een search wel eventjes op :o
maar nee :+
Ik heb gezocht en ben erachter gekomen dat een
code:
1
route add default gw [ip-van-de-gateway-die-ik-ook-in-een-ander-OS-krijg]

dat lost het probleem nog niet op :'(
Verder heb ik niets kunnen vinden in de search...ik krijg prachtig een ppp0 enzo (gechecked met ifconfig) maar ik krijg geen data door m'n ppp0, daar ligt ergens het probleem, denk ik
ik heb het ip van de gateway ook al in de /etc/hosts.allow gezet, je kan nooit weten 8)
Iemand misschien nog een tip?

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

zeker weten dat je een gateway moet invullen??

moet het niet gewoon met dhcp werken.
dus geen gateway, geen subnet. enz.

• klown
Het is gewoon een standaard-provider, zoals alle providers (wanadoo) maar het lukte anders niet, ik gebruikt de kppp dialer van KDE...(moet nog even uitzoeken hoe het in de console moet)
ip enzo krijg ik gewoon van de provider, dat gaat allemaal wel goed, gateway wordt misschien ook wel meegestuurd, maar ik krijg geen data :'(
dus had ik maar wat geprobeerd

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Effe Harde dns-en invullen van de provider, proxy uit zetten.

• klown
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:13:
Effe Harde dns-en invullen van de provider, proxy uit zetten.
Ik heb in resolv.conf al dns-servers ingesteld, maar ik kan ook geen ip's pingen (behalve m'n eigen ip en nog zoiets wat in ifconfig bij ppp0 staat)
en ik gebruik geen proxy, ik kan bijv. wel op de ftp-server komen van een andere computer hier in het netwerk (via eth0)
hij stuurt alle data volgens mij via eth0 ipv. ppp0

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geef eens de ouput van "ifconfig" en "route -n"

Waarschijnlijk lost de optie "defaultroute" bij de ppp opties het probleem wel op.

• klown
Ik heb het ondertussen al, het was inderdaad de route :o
het was mandrake :r en die had al een standaardroute aangemaakt, die ik eerst moest verwijderen |:(

Verwijderd

toch onwijs cool dat je een winmodem aan de praat hebt gekregen :)
Pagina: 1