Toon posts:

Pixel? Dit is mega wazig hoor :)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/pixel.gif

Daar waar die tag met 'pixel' tevoorschijn komt was mijn muiscursor. Als ik die in dat gele gedeelte rechtsboven in een forum stil houd verschijnt er die tag op een bepaalde plek.

Wat is dat? Best wazig :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat is dit:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[img]"i/pixel.gif"[/img]<br />[/quote]Als ik daar zo naar kijk zie ik nog veel wazigere dingen dan die alt...

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 08:05

AntonT

One Ton!

Gewoon opvulling...
Dan hoeft het niet in een groter plaatje, maar gebruik je een plaatje van 1x1 pixel.

Er staan trouwens een heleboel tags die eindigen op /> :?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>:?[/quote]Dat gezicht trekt validator.w3.org ook bij het zien van GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 21:53 schreef AntonT het volgende:
Gewoon opvulling...
Dan hoeft het niet in een groter plaatje, maar gebruik je een plaatje van 1x1 pixel.

Er staan trouwens een heleboel tags die eindigen op /> :?[/quote]Ja dat snap ik. Maar waarom dan die ALT-tags? Dat staat zo raar .. laat ze leeg.

• AntonT
  • Laatst online: 13-02 08:05

AntonT

One Ton!

Tja....

Da's Arjen & Jorma's pakkie an.

Kijk eens bij het logo: top, menu, top3....
Daar ga je nog meer :? van kijken

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar waarom dan die ALT-tags?[/quote]Hmm tja, mislukte poging om w3c compliant te zijn denk ik...

• Chaos
  • Niet online
En dan nog ff een bugje: Als je een geboortedatum van voor 02/01/1970 invult is ie niet zichtbaar in je profile.

• Idéfix
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Mensen die eerder geboren zijn horen hier ook helemaal niet thuis...;)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 23:44 schreef Chaos het volgende:
En dan nog ff een bugje: Als je een geboortedatum van voor 02/01/1970 invult is ie niet zichtbaar in je profile.[/quote]Yep.. dat probleem heb ik ook... gna.. ben idd vast te oud! :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Femme
  • Laatst online: 17:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat komt omdat Unix timestamps niet verder terug gaan.

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Maar het veld is geen unixtimestamp maar gewoon een date veld.

• Onno
  • Niet online
Dat zal allemaal best, maar dan gebruik je ergens anders een unix timestamp. Noch MySQL, noch PHP verzinnen spontaan om alle data voor 2/1/1970 weg te laten hoor.

Oh, en nog wat, als iemand geen geboortedatum (of nou ja, 0/0/0) heeft ingevuld staat er 'n/a'. Ik neem aan dat je niet weet wat n/a betekent, want anders zou je wel iets anders neergezet hebben. N/a is hier namelijk totaal niet van toepassing.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

n/a = not available

Of ben ik gek?

• Chaos
  • Niet online
n/a = not applicable = niet van toepassing = n.v.t.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kan ook.:)

• Hielko
  • Nu online
Dacht ook altijd dat n/a not available betekende... en dat lijkt me daar prima passen.

PS. bij icq kan een user ook N/A zijn, en ik denk toch echt dat ze dan not available bedoelen.

• Chaos
  • Niet online
Uhhmm, het klopt toch wel... het kan zelfs nog betekenen dat de geboortedatum alcoholvrij is :)

www.acronymfinder.com/af-query.asp?p=dict&String=exact&Acronym=N%2fA

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dacht ook altijd dat n/a not available betekende...[/quote]Tja... slechte invloed van ICQ. N/a betekent gewoon not applicable, en geen not available. Pak een willekeurig woordenboek en je zult het zien.

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Dan zal ik dat maar vervangen door een mooi -'je ofzo. :)

• Hielko
  • Nu online
Arjen: dat lijkt me niet nodig, volgens een willekeurig woordenboek betekend het namelijk het volgende:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Main Entry: NA
Function: abbreviation
national association, no account, North America, not applicable, not available[/quote]Het lijkt er dus op dat de afkorting N/A meerdere betekenissen heeft...

• Chaos
  • Niet online
NA != N/A

• Hielko
  • Nu online
Oke, zie dan http://www.umr.edu/~aeg/arco/n.arco.html<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>N/A = Not Applicable
N/A = Not Available[/quote]

• Chaos
  • Niet online
Inderdaad. Zoals ik om 13.15 al zei :)

• Onno
  • Niet online
Leuk zo'n anonieme bron, hielko.

Longman Dictionary of the English language:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Na symbol sodium
NA abbr 1 North America 2 not applicable
n/a abbr no account - used in banking[/quote]Collins Cobuild English language dictionary:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>N.A.; also sometimes written n/a. N.A. is an abbreviation for 'not applicable'; used when you are filling in a form and a question or category is on it is not relevant to you.[/quote]En ten slotte nog een vertaal woordenboek, Wolters' Woordenboek Engels-Nederlands:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>NA afk van North America(n)
n/a afk van not applicable niet van toepassing, nvt[/quote]En dit zijn dus stuk voor stuk respectabele en verantwoorde woordenboeken (met de betekenis van dat woord schijn je ook wat problemen te hebben), niet zomaar lijstjes op internet.

Verwijderd

Oh Onno, vergeef ons dat wij ons, in onze onwetendheid hebben laten leiden door de afkortingen die door een of ander miezerig, onbenullig, suf programmaatje gebruikt worden...

Wat een gelul! Als je ergens een afkorting ziet staan, trek je dan gelijk je Dikke Van Dale/Brittannica/Winkler Prins-combo? Nee!
Ga je dan kijken wat een programma voor uitleg geeft? Nee!
Je gaat nadenken wat er zou kunnen staan, en Not Available komt in dit geval ff mooi uit.
Je wil perse overal je gelijk in hebben, en dat begint me nu toch wel bijzonder tegen te staan.:r

• Onno
  • Niet online
Kaj, ik merk alleen gewoon even op dat er onterecht n/a wordt gebruikt.
Maar, op het moment dat mensen als hielko dat fel gaan tegenspreken, dan kom ik met woordenboeken aanzetten ja, om hier ff een quotje neer te kunnen planten.
En niet eerder. Dat heb ik helemaal niet nodig, want ik weet gewoon wat n/a betekent.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je wil perse overal je gelijk in hebben, en dat begint me nu toch wel bijzonder tegen te staan. :r[/quote]Waar jij volgens mij vooral last van hebt is dat ik ook nog daadwerkelijk gelijk heb. Ten koste van adjes e.d.

En wat mij dan weer bijzonder stoort is dat je kennelijk te laf bent om zo'n flame onder je eigen naam te posten, maar in plaats daarvan een of andere wazige alias gebruikt. :r

Samenvatting:

Ksu.

Ga maar 's rustig nadenken over wat deze afkorting zou kunnen betekenen. Ik weet wel iets wat "toevallig ff mooi uitkomt".

• Chaos
  • Niet online
Sowieso is N/A een engelse afkorting en GoT een nederlands forum... waar zeuren we dan over??? Maak er gewoon een streepje van.

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ik vraag me zoeizo af waarom we zitten te zeiken over 2 letters, een streepje en een paar alt's..

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En wat mij dan weer bijzonder stoort is dat je kennelijk te laf bent om zo'n flame onder je eigen naam te posten, maar in plaats daarvan een of andere wazige alias gebruikt.[/quote]Dat doe ik juist om te voorkomen dat ik met die Mod-tag een eigen mening verkondig, want ik ben van mening dat ik dat niet kan doen omdat die mod-tag een voorbeeldfunctie met zich meebrengt.
Maar als jij denkt van wel, dan doe ik dat bij deze voor jou.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>op het moment dat mensen als hielko dat fel gaan tegenspreken[/quote]Vond ik wel meevallen, maar ja; wie ben ik? Een mod die z'n bek niet kan houden...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 16:19 schreef Timpie2000 het volgende:
Ik vraag me zoeizo af waarom we zitten te zeiken over 2 letters, een streepje en een paar alt's..[/quote]En dit is het zinnigste wat ik tot nu toe in deze kwestie heb gelezen.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En KSU? Ik heb geen flauw idee; en zolang ik het niet zelf ga gebruiken/niet nodig heb, zal de betekenis me een grote zorg zijn.

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 16:10 schreef Onno het volgende:
En wat mij dan weer bijzonder stoort is dat je kennelijk te laf bent om zo'n flame onder je eigen naam te posten, maar in plaats daarvan een of andere wazige alias gebruikt. :r[/quote]Als je zoiets onder je naam post wordt je uitgemaakt voor gigantische sukkel en ben je de grootste kut-admin die er bestaat.

En ik kan het weten >:) heb er trouwens schijt aan, post gewoon onder m'n eigen naam, maar t'is wel zo dat je een kut-admin bent als je zoiets onder je eigen naam post.

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar t'is wel zo dat je een kut-admin bent als je zoiets onder je eigen naam post.[/quote]Ja, en anders ben je een kut-bezoeker. De naam die boven een flame staat is niet van belang voor het flame-gehalte ervan hoor.

• Hielko
  • Nu online
WOW, waar een kleine discussie over een lullige afkoring wel niet op uit kan lopen.....

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Inderdaad. En dan nog te bedenken dat er eigenlijk (behalve de engelse taal) helemaal geen fout is.

Als jij je geboortedatum niet in wilt vullen, is dat veld niet van toepassing in het profiel. In dat opzicht volstaat dit perfect:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>n/a afk van not applicable niet van toepassing, nvt[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben het topic begonnen, en ik zal 'm ook trachten te be-eindigen.

BOEIUH wat N/A nou wel of niet is. Het is wel duidelijk hoor ..

Verwijderd

hmmzz, zelfs een pixel kan een flame uitlokken ;)

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Onno: Officiele waarschuwing. Je kunt je account behouden door a) niet zo te mierenneuken, b) niet overal tegenin gaan, en c) gewoon normaal doen.

Ik (en niet alleen ik) word nu echt ziek van je continue negatieve gezeur.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 18:00 schreef Mephisto_ het volgende:
hmmzz, zelfs een pixel kan een flame uitlokken ;)[/quote]Die opmerking geeft perfect weer wat voor stemming er de laatste tijd hier hangt. (nou word ik er ook mee aangestoken:()
Op elke melding van "foute" dingen hier in LA komt, omdat het meestal van dezelfde komt, een rant van hier tot Japan.
Kunnen we het niet wat rustiger aan doen? Alsjeblieft?

• Hyp Hyper
Ik denk dat we ons best wel mogen laten leiden door verbasteringen die veroorzaakt zijn door 'computerzaken' als ICQ. Dat hoort er nou eenmaal bij. Internet zal het taalgebruik in de toekomst alleen maar meer veranderen.

Ik vind 'luser' nog altijd een mooi voorbeeld. Een combinatie van 'loser' en 'user'. :)

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Onno: Officiele waarschuwing. Je kunt je account behouden door a) niet zo te mierenneuken, b) niet overal tegenin gaan, en c) gewoon normaal doen.
Ik (en niet alleen ik) word nu echt ziek van je continue negatieve gezeur.[/quote]Mij bannen moet je vooral doen als je dat goed lijkt. Maar tot het zover is zeg ik wat ik wil zeggen.
En als dat ontaardt in eindeloos gezeur... tja... wees eens wat ontvankelijker voor op- en aanmerkingen. Dat voorkomt een hoop ergernis.

Maar dat is iets wat jullie hier niet schijnen te kunnen. Met name admin Jorma heeft er een handje van om elke vorm van kritiek als een persoonlijke aanval op te vatten, en alles wat fout (hoe onbenullig ook, zie deze thread) is a) met kromme redenaties krampachtig goed te praten of b) af te doen als gezeur.
Dat vind ik een ronduit zielige houding.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Goh.. waarom had ik deze reactie verwacht van je? Zeer waarschijnlijk omdat ook deze keer je theorie onderuit gehaald wordt?
Deze quote gaat daarom dan ook nu weer niet op:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 oktober 2000 16:10 schreef Onno het volgende:
Waar jij volgens mij vooral last van hebt is dat ik ook nog daadwerkelijk gelijk heb. Ten koste van adjes e.d.[/quote]Erg onvolwassen om dan vervolgens links en rechts van je af te gaan slaan en een compleet foute conclusie te trekken. Waarom? Omdat je van jezelf geen fouten mag maken ofzo? Dát is pas zielig!

En om mijn in jouw ogen zielige houding nog even voort te zetten, volgt hier nog een quote van een actie van je n.a.v. een woordenwisseling waar je ook dáár helaas je gelijk niet kon halen:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 september 2000 21:59 schreef Onno het volgende:
Ok, doei got.[/quote]Vraag me af wat je rede is geweest om terug te komen...

Verwijderd

Dag Onno, vaarwel en we zullen je missen! (NOT). >:)

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zeer waarschijnlijk omdat ook deze keer je theorie onderuit gehaald wordt?[/quote]Heb je het nu over deze opmerking van je?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als jij je geboortedatum niet in wilt vullen, is dat veld niet van toepassing in het profiel. In dat opzicht volstaat dit perfect:[/quote]Dat is niet meer dan een kromme gedachtengang om dat n/a toch maar te rechtvaardigen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Erg onvolwassen[/quote]En dat zeg jij? Pff.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 15:49 schreef Onno het volgende:
Grove fouten als dat de search het eerste resultaat altijd weglaat zouden onmiddellijk gefixt kunnen én moeten worden, maar dat gebeurt dus niet...[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 17:48 schreef Jorma het volgende:
Moeten?

Een bugfix is niet hetzelfde als een hotfix.[/quote]Dat is het niveau van een gemiddelde reactie van jou ongeveer. Absoluut niet serieus ingaan op een opmerking, alleen maar met onnavolgbare redenaties komen die ook nog eens niets afdoen aan de gemaakte opmerking.

En ondertussen anderen beschuldigen van van alles en nog wat.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waarom? Omdat je van jezelf geen fouten mag maken ofzo?[/quote]En waar trek jij die conclusie uit?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En om mijn in jouw ogen zielige houding nog even voort te zetten[/quote]Dat is idd precies wat je hier doet. Iets volslagen off-topics en van een tijd terug erbij halen.
Overigens is er nu, anderhalve maand later, nog steeds helemaal niets gedaan aan de fouten in Topix mbt Netscape, iets wat mijn opmerkingen daar alleen maar bevestigt: voor jullie zijn Netscapers niet belangrijk genoeg om je mee bezig te houden. Bah, lastige vliegen. *pets*<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Vraag me af wat je reden is geweest om terug te komen...[/quote]Zoals gezegd, totaal off-topic, en in deze context lijkt het me duidelijk dat ik absoluut niet de behoefte heb jou dat uit te leggen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dag Onno, vaarwel en we zullen je missen! (NOT).[/quote]Jammer voor je Revolution, maar ik ben niet weg.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik ben het ermee eens dat Onno best wel eens wat minder negatief mag zijn, niet overal op in hoeft te gaan en ook wel eens wat positieve dingen mag zeggen, maar ik kan toch echt niet anders constateren dan dat Onno op een hoop punten gewoon gelijk heeft. En dan heb ik het uiteraard niet over de N/A discussie hier.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Hyp Hyper
Klopt. Onno heeft vaak wel gelijk en hij is vast heel kundig, maar hij brengt het klote. :)

Pagina: 1