Toon posts:

Heb nu een Dvd speler.. en een paar vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb voor mijn verjaardag een dvd speler gehad en nu wil ik de boel fijn aansluiten maar ik weet effe niet precies wat wat precies is.

Ik heb een Pioneer Pro Logic receiver met een LD/DVD ingang daar zitten geel / rood / wit en die heb ik vanuit mijn dvd speler ingeplugged.

Die gele is een video out en die gaat er bij mijn versterker weer in... (mijn versterker heeft dus bij het LD/DVD vakje naast de witte en rode tulp ingangen ook een gele (ik neem dus aan voor de video in). Waar dient het voor (video out dus...).

Ik heb ook een gele uitgang op mijn versterker zitten met het kopje: TV MONITOR
Is dit een beeld uitgang?

Verder heb ik een Phillps tv-tje met één scart aansluiting en daar wil ik dus een dvd en een video recorder op aansluiten.... hoe kan ik dit het beste doen?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 19:43:
Verder heb ik een Phillps tv-tje met één scart aansluiting en daar wil ik dus een dvd en een video recorder op aansluiten.... hoe kan ik dit het beste doen?
DVD via scart/tulp en video via coax?

Verwijderd

Topicstarter
zijn er misschien iets van scart splitters?

Verwijderd

Wanneer je niet bang bent voor wat duits kijk eens op:

http://www.area-dvd.de/hardware/einsteigerguide-1.shtml

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17
volgens de handleiding bij mijn sony is de tv monitor idd een tv out mja das een sony

Verwijderd

in uw situatie lijkt me het beste voor het beeld ; scart van dvd naar TV.

Indien er een DolbyDigital dekoder in de dvd zit , moet je de 5.1 uitgang naar de reciever doen.

Verwijderd

Als je video 2 scart aansluitingen heeft kun je ook je dvd met een scartkabel doorlussen via de videorecorder. Ze zeggen dat dat je beeldkwaliteit hier van achteruit gaat, maar ik heb het ook zo geschakeld en ik zie echt geen verschil. Dan sluit je alleen je audio kabeltjes(rood en wit) aan op de receiver, het heeft namelijk wienig zin om je video signaal via de versterker te schakelen als je maar 1 video bron hebt.
Heb je maar 1 scart op je video dan moet je of een schakelaar gebruiken, of je schakelt het video en audio signaal van video en dvd via de receiver naar de tv. Dan heb je wat scart blokjes en cinchkabels nodig. Nadeel is dan wel dat je de reciever aan moet hebben staan om een video te kijken, en je hebt de verdere voordelen van scart niet meer.

Verwijderd

ps : De video-out op een reciever is om de ingangen van audio en video , samen te kunnen doorschakelen naar keuze.

vb :dvd , video , kabelTV ...
Zo heb je telkens door 1 druk op de knop het passende beeld en geluid!
soms zit er op de video OUT , de programmatuur van de reciever. (OSD)
Dus qua gebruiksgemak is dit ideaal!

Echter wil je gaan voor kwaliteit , zonder kans op extra storingen , en onderbrekingen .
Dan koppel je best (met goede kabels) je dvd , direckt naar de TV.
Pagina: 1