hoe vern**k je het modden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020
nieuws: Athlon MP 2200+ Review @ 2CPU.com

begin er wel zo zat van te worden op de frontpage. er zijn elke keer van die gasten die iedereen en alles maar omlaag modden zonder ook maar gekeken te hebben.
in deze topic kwam eerst 1 persoon die iedereen -1 overbodig :? gaf daarna een persoon die de eersten allemaal een -1 first post gaf |:(.
moeten de andere gebrukkers dit pikken omdat er iemand is die zich beter wil zien dan de rest dmv de rest omlaag te halen :(?

[ Voor 0% gewijzigd door nAFutro op 01-09-2002 19:41 . Reden: verkeerde forum .... kan een mod het draadje verschuiven naar het MF ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Heb de draad eens bekeken en daar is inderdaad iemand aan het strooien geweest. Ik snap ook niet dat jouw reactie en een vlam en een troll en een overbodig om de oren krijgt. Dat je kritisch bent ten aanzien van de reviewer kan toch terecht zijn en lijkt me niet en reden om de reactie neer te sabelen. Maar goed als ik zie hoe er gemod is heeft het ook niets met de inhoud te maken maar met hufterigheid van users die ze eik de modpunten af zouden moeten pakken. Probleem is dat het tegenwoordig zo vaak voorkomt dat het me ook niet zou verbazen als het van meerdere users tegelijk afkomt en dat je dan geen stok hebt om mee te slaan.

Maar de lol gaat er zo wel vanaf ja. Een TMF topic is symptoonbestrijding maar ook wel nuttig om iig de reacties weer goed te krijgen. Ik zal zalf de eerste aanzet tot modden geven.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens ff gaan kijken of het inderdaad om 1 persoon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 09:23

Jaymz

Keep on moving !

TFF => TMF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vier verschillende users hebben de overbodig-tag gebruikt bij die nieuwsposting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:38:
vier verschillende users hebben de overbodig-tag gebruikt bij die nieuwsposting.
Daar was ik al bang voor. Ik weet niet of misschien één van die vier users naar verhouding veel overbodigs/first post gebruikt hebben? Maar het zal wel niet. Er zijn gewoon veel mensen aan het fokken met modden. Tis toch alweer bijna kinderbedtijd en einde weekend hè. ;)

Van de andere kant brengt me dat wel weer op een heel oud punt. Ik weet dat de Powermod belangrijk is, maar ik ben irritant genoeg om nog even te heralen dat wat mij betreft het nadenken over het reguliere modsysteem niet moete stoppen. En dat één van de voorstellen uit het verleden dat er wat criteria moeten zijn voor modden nog steeds actueel zijn. (* KeX noemt het aanmelden voor modden, het e-mail-faqje, de karmagrens eventueel gekoppeld aan karma per post ratio enz. enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

KexDaFlex schreef op 01 september 2002 @ 20:45:
Van de andere kant brengt me dat wel weer op een heel oud punt. Ik weet dat de Powermod belangrijk is, * botoo maar ik ben irritant genoeg om nog even te heralen dat wat mij betreft het nadenken over het reguliere modsysteem niet moete stoppen. En dat één van de voorstellen uit het verleden dat er wat criteria moeten zijn voor modden nog steeds actueel zijn. (* KeX noemt het aanmelden voor modden, het e-mail-faqje, de karmagrens eventueel gekoppeld aan karma per post ratio enz. enz.)
* botoo is ook irritant genoeg . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik al bang voor. Ik weet niet of misschien één van die vier users naar verhouding veel overbodigs/first post gebruikt hebben? Maar het zal wel niet. Er zijn gewoon veel mensen aan het fokken met modden. Tis toch alweer bijna kinderbedtijd en einde weekend hè.
Dat is natuurlijk allemaal wel uit te zoeken, maar kost in verhouding veels te veel tijd om per user te gaan kijken wat de moderaties zijn. Het behoort wel tot de opties van een powermod om dit te doen, maar de tnetcrew kun je hier niet mee gaan belasten.
(* Kex noemt het aanmelden voor modden, het e-mail-faqje, de karmagrens eventueel gekoppeld aan karma per post ratio enz. enz.)
Ik weet moet hoe hier door de rest (TMF'ers en crew) over wordt gedacht. Het lijkt mij geen slecht id om het er nog eens over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De draad staat inmiddels wel weer goed. Er staat nog een post op overbodig, maar die is ook overbodig.
En dat één van de voorstellen uit het verleden dat er wat criteria moeten zijn voor modden nog steeds actueel zijn. (* Kex noemt het aanmelden voor modden, het e-mail-faqje, de karmagrens eventueel gekoppeld aan karma per post ratio enz. enz.)
En hier kan ik het volkomen mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik heb het gisteren IRL heeeeel kortstondig met Wouter over het modsysteem gehad. Wat ik heb begrepen uit die heeeele korte conversatie is dat Wouter best wel een goed inzicht heeft van wat er op TMF gebeurt en hoe er gedacht wordt, bovendien isie het volgens mij met ons eens. :+

Uiteraard moet er niet gestopt worden met nadenken, en dat zal ongetwijfeld ook niet gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 21:02:
[...]

Dat is natuurlijk allemaal wel uit te zoeken, maar kost in verhouding veels te veel tijd om per user te gaan kijken wat de moderaties zijn. Het behoort wel tot de opties van een powermod om dit te doen, maar de tnetcrew kun je hier niet mee gaan belasten.
Dat lijkt me duidelijk. Anders had ik Sherlock wel ff gefaxed, maar ik wilde het even uitspreken om te voorkomen dat er nu rechtstreeks de conclusie getrokken wordt dat er _niet_ iemand heeft zitten fokken.
[...]

Ik weet moet hoe hier door de rest (TMF'ers en crew) over wordt gedacht. Het lijkt mij geen slecht id om het er nog eens over te hebben.
Daar heerst een redelijke consensus over, indien noodzakelijk zijn er vast wel wat linkjes naar boven te vissen. Ik weet ff niet of er hierover ook in het PMO gesproken is. Er zijn echter wel wat ideëen draadjes met betrekking tot het regular modsysteem ergens aanwezig.

[ Voor 0% gewijzigd door KeX op 02-09-2002 08:41 . Reden: iek nie tiep kan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 21:02:
[...]

[...]

Het aanmelden voordat je kunt modden vind ik een goed idee, de mogenlijkheid om te kunnen modden aan karma koppelen vind ik een zeer slechte zaak.

Bij het aanmelden een mailtje sturen met de belangrijke links lijkt mij een goed idee.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt mij anders wel goed om het recht tot modden afhankelijk te maken van karma. Veel karma is een teken dat je weet hoe een goede reactie er uit moet zien, en dat is nou net de kennis die je nodig hebt voor goed modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
polaris schreef op 02 september 2002 @ 09:00:
Het lijkt mij anders wel goed om het recht tot modden afhankelijk te maken van karma. Veel karma is een teken dat je weet hoe een goede reactie er uit moet zien, en dat is nou net de kennis die je nodig hebt voor goed modden.
Persoonlijk blijf ik erbij dat een hoog karma niet garant staat voor inzicht in het modden. Ik ben van mening dat een betere 'opvoeding' van de modders heel wat meer problemen op zou lossen, en een iets hogere drempel daarin zou ik prima vinden.

Uit eigen ervaring weet ik dat ik niet echt veel reageerde in mijn beginnende modtijd, pas een tijd later ben ik aan het reageren geslagen, dus het kan wel een jaar geduurd hebben voordat ik boven de 100 karmapunten zat (ik weet het niet meer precies, dus de precieze tijd is fictief :)), maar in die tussentijd heb ik al wel gemod, en ben ik eigenlijk hier op TMF een beetje opgevoed (moddenderwijs) :+

Een drempel zoals bijvoorbeeld een checkbox om je modmogelijkheden te activeren zou denk ik voor veel users al een drempel zijn. Je zou bijvoorbeeld een reset kunnen doen van de modrechten.
In een reset zie ik het inbouwen van een checkbox in je preferences ofzo, die standaard uitstaat (ook voor de bestaande modders op het moment dat ie wordt ingevoerd). Op die manier ontneem je niemand van de modmogelijkheid, maar zal iedereen bewust de keuze moeten maken om te modereren.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

spook schreef op 02 september 2002 @ 08:24:
[...]

...de mogenlijkheid om te kunnen modden aan karma koppelen vind ik een zeer slechte zaak.
...
Ik snap wel wat je bedoelt. Het heeft echter ook een aantal pluspunten. Moddende kloontjes bijvoorbeeld zijn hier mee af te vangen. Ook _kan_ het een indicatie zijn voor iemands welwillendheid cq inzicht. Ik ben persoonlijk ook niet voor het plaatsen van een hoge karmagrens oid. Iets van 50 kan al afdoende zijn. Wat ik echter wel belangrijk vind is dat een karmagrens gekoppeld wordt aan een ratio. Als je je karma van 50 gehaald hebt met 500 reacties (ik overdrijf) dan lijkt het me niet dat je echt okeej bezig bent. Een harde uitspraak over wat zo'n ratio dan zou moeten zijn kan if applicable wel besproken worden.

Een tweede reden waarom ik een karmagrens nog graag even verdedig is dat het een tweede actiemoment losgekoppeld van het registratiemoment veroorzaakt. Als het willen modden slechts om de actie vraagt dat je bij je registratie iets aanvinkt en vervolgens een e-mail in je box krijgt dan schiet je IMO niets op. Het desbetreffende vinkje moet wat mij betreft bij registratie onaanvinkbaar zijn en er moet dan op een gegeven tweede moment in de tijd een vinkje gezet worden. Dat tweede moment is dan bijvoorbeeld een karmagrens. Als dit teveel bezwaar oplevert lijkt me een tijd (GoT alike) ook niet echt een heel slecht plan, alhoewel wel minder.

* KeX was niet van plan in detail te gaan zolang het implementeermoment van diverse andere zaken nog niet daar was, maar helaas, al!

Blaablaamomentent-blaa-blablaatblaat-moment-bladiebladiebladiebla. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Met een karma grens van 50 heb je al voor elkaar dat ik niet zou mogen modden.
Dat is dus een aardig probleem denk ik. Je hebt meerdere moderatores die vrijwel niet reageren op de fp en die trap je er dan allemaal uit.
Een 2e punt is dat je dan karma hoeren krijgt om zo sel mogenlijk een karma van 50 te krijgen.
Ik kan je nu al vertellen dat als 50 karma punten het minimale wordt en ik daardoor niet meer kan modereren ik niet terug kom als ik die 50 punten gehaald heb.

Daarbij kun je met een stuk of wat grappige opmerkingen ook aan 50 punten komen en of je daar wat aan hebt? of je haald naar 900 reacties eindelijk de 50 karma punten en dan kun je ook gaan modden. In mijn ogen zecht karma heel wijnig.

Daarbij vind ik nog steeds dat goed reageren niks zecht over het kunnen modden.

Waar ik me nog wel in kan vinden is een ratio karma / reacties
bij karma \ reacties <1 niet kunnen modden
karma \ reactie >1 wel kunnen modden
karma \ reactie >2 meer mod puntjes

Hiermee stimuleer je betere recties ipv veel reacties en jaag je geen moderators weg

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 09:23

Jaymz

Keep on moving !

spook schreef op 02 september 2002 @ 14:12:
Waar ik me nog wel in kan vinden is een ratio karma / reacties
Karma \ reacties <1 niet kunnen modden
Karma \ reactie >1 wel kunnen modden
Karma \ reactie >2 meer mod puntjes
Hier kan ik me eigenlijk best goed in vinden.
Als je het nou eens combineert met een idee dat ik ooit ergens(specifieker dan ergens kom ik op het moment niet ;)) heb gedropped?
Namelijk dat je een soort van modpunt-quotient kan meegeven aan bezoekers.

Bijvoorbeeld 0.5, 1 en 1.5 en misschien 2. Iemand die 'net' kan modereren krijgt maar de helft van de modpuntjes die je hoort te krijgen. Iemand die k / r =>2 heeft krijgt 1.

Hoe je dan 1.5 (en evt. 2) gaat uitdelen is een ander verhaal (actieve TMF-er is _een_ meetmethode) maar daar moeten we maar gaan over denken als dit idee goed ontvangen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Thor heeft al eens een zinvol karma/mod modus bedacht, helaas weet * botoo die natuurlijk niet meer, Kex, Rennie of Jaymz misschien nog wel?

persoonlijk vind ik een k/m modus een goed idee, maar alleen als extra drempel, niet als enige...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:38:
1 user heeft volgens mij 4x de first post uitgedeeld, iets wat behoorlijk lastig is bij 1 onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

spook schreef op 02 september 2002 @ 14:12:
...

Daarbij kun je met een stuk of wat grappige opmerkingen ook aan 50 punten komen en of je daar wat aan hebt? of je haald naar 900 reacties eindelijk de 50 karma punten en dan kun je ook gaan modden.
...
Dat was de reden waarom ik in mijn post ook zeg dat ik een ratio nog belangrijker vind dan een absolute karmagrens. Zoals ik al aangaf, wat mij betreft is een tijdsfactor na regsitratie in combinatie met een "normally closed" vinkje ook goed. Ik denk alleen niet dat je bij registratie gelijk in je formulier in moet kunnen vullen: "wil jij modden?" Omdat ik dan weet wat iedereen daar neer zet. Als je een tijd of karmaratiotellertje laat lopen dan wordt de mogelijkheid unlocked en dan kan de user dat later zelf op aan zetten.
botoo schreef op 02 september 2002 @ 16:17:
Thor heeft al eens een zinvol karma/mod modus bedacht, helaas weet * botoo die natuurlijk niet meer, Kex, Rennie of Jaymz misschien nog wel?

persoonlijk vind ik een k/m modus een goed idee, maar alleen als extra drempel, niet als enige...
Sloeg die op de hoeveelheid modpunten beschikbaar of op de modmogelijkheid?

Wat was dat ook alweer. denkdenkdenk!
StraracZ schreef op 02 september 2002 @ 16:47:
[...]

1 user heeft volgens mij 4x de first post uitgedeeld, iets wat behoorlijk lastig is bij 1 onderwerp :)
Het lijkt van niet, maar het kan modtechnisch wel degelijk. Een first post reactie is namenlijk niet per definitie de reactie die bovenenaan in het rijtje staat. Een reactie is namenlijk een first post als hij voldoet aan: "First posters hebben tot doel om als eerste een reactie te plaatsen op het moment dat er een nieuw artikel op een website wordt gepost. First posts zijn over het algemeeen compleet inhoudsloos en bestaan vaak uit opmerkingen zoals 'Ik ben de eerste'. First posts zijn niet per definititie de eerste reacties op een artikel. Soms wil het voorkomen dat er al reacties zijn geplaatst in de tijd dat de first poster zijn nutteloze reactie aan het typen was. "

Zo kan het dus zijn dat door samenloop van omstandigheden in een nieuwsitem, meerdere first post staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Er zit natuurlijk ook een negatieve kant aan zo'n karma/post ratio. Namelijk dat mensen hun punten ineens veel belangrijker gaan vinden. Momenteel maak ik me er niet zo druk om als een reactie van mij lager gemod wordt dan ik hem waard vindt. Zolang hij maar niet onder nul wordt beoordeeld gaat mijn karma toch niet achteruit. De punten per post echter wel en als dat belangrijk wordt krijg ik meer de neiging te gaan klagen. En dat zullen met mij nog velen meer vinden. Kortom, TMF kon wel eens overspoeld worden met klachten over te laag gemodde reacties. Het is maar de vraag of je daar blij mee moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

polaris schreef op 02 september 2002 @ 18:02:
Er zit natuurlijk ook een negatieve kant aan zo'n karma/post ratio. Namelijk dat mensen hun punten ineens veel belangrijker gaan vinden. Momenteel maak ik me er niet zo druk om als een reactie van mij lager gemod wordt dan ik hem waard vindt. Zolang hij maar niet onder nul wordt beoordeeld gaat mijn karma toch niet achteruit. De punten per post echter wel en als dat belangrijk wordt krijg ik meer de neiging te gaan klagen. En dat zullen met mij nog velen meer vinden. Kortom, TMF kon wel eens overspoeld worden met klachten over te laag gemodde reacties. Het is maar de vraag of je daar blij mee moet zijn.
Ik denk dat je er niet zo zwaar aan moet tillen. Een ratio van één is wat mij betreft al het maximum. De enige manier hoe je dat niet krijgt is als je loopt te kloten. Ik heb lang karma ratios van godlikes bijgehouden (mag niet hè) en dan kom je op max 3% wat niet aan die ratio voldoet. Dus we zouden nog wat lager kunnen gaan zitten, maar ik vind dat persoonlijk al acceptabel.

Dat TMF overspoelt wordt met klachten is alleen maar goed. Dat betekent meer betrokkenheid en meer mensen die willen kunnen modden en dan dus ook minder snel geneigd zullen zijn bollocks te posten. En als ze geen bollocks posten en ze komen hier terecht omdat ze onheus bejegend denken te zijn, dan zitten ze hier toch goed. Daar is TMF voor. Nee ik kan daar niks negatiefs in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Spook en Jaymz hebben het overigens over een ratio van 2, wat al heel wat minder triviaal is. Een ratio van 1 moet iedereen die het niet te gek maakt wel kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Een karma/reactie verhouding is IMO ook wel een goed idee. De ratio moet GOED uitgedoktord worden. Ik zit bijvoorbeeld al onder de 2 punten per reactie, o.a. omdat ik veel reacties (zeker een tijdje geleden) heb geplaatst VOOR TMF, die altijd naar de +1 gingen.

Verder zou ik een mod-mogelijkheid-reset wel een goed idee vinden. Die moet dan alleen niet weer op te heffen zijn met een checkbox, maar met een mailtje. Dr moeten dan een paar vrijwilligers uitgezocht worden die de mailtjes doorlezen, bepalen of zo'n persoon modrechten krijgt of niet en die dan wel/niet toekennen. Dingen waarbij dan op gelet zou moeten worden is de inhoud van het mailtje. Het meegeven van een User-ID moet verplicht worden gesteld. Alles om het zo simpel mogelijk te houden voor de controleurs.

Dat, in combinatie met een afhankelijk aantal modpunten en een iets scherper meta-mod-botje (die ook moet leren om overmatig gebruik van overbodig en first post e.d. te spotten) moet volgens mij een wereld van verschil maken. :)

Ok, ik heb hier langer dan 5 minuten over nagedacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Netman867 schreef op 02 september 2002 @ 19:34:
....

Verder zou ik een mod-mogelijkheid-reset wel een goed idee vinden. Die moet dan alleen niet weer op te heffen zijn met een checkbox, maar met een mailtje. Dr moeten dan een paar vrijwilligers uitgezocht worden die de mailtjes doorlezen, bepalen of zo'n persoon modrechten krijgt of niet en die dan wel/niet toekennen. Dingen waarbij dan op gelet zou moeten worden is de inhoud van het mailtje. Het meegeven van een User-ID moet verplicht worden gesteld. Alles om het zo simpel mogelijk te houden voor de controleurs.
....
Sorry, nettie maar IMO te omslachtig. We praten hier over regulare mods. Dit moet geen elite taak worden, maar eigenlijk een soort bestaande situatie met modders die echt willen. Mensene die niet geïinteresseerd zijn krijgen de features dan niet te zien. Misschien dat er even in het TMF wat oude discussies opgegraven moeten worden over het reguliere modsysteem.

Maar zonder * KeX , ik ben er vanavond laat pas weer. Maar daar valt zeker in te lezen waarom ik gelijk zo negatief zeg dat ik het menselijk handelen hierin geen goed plan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Toch wel ja? :P ;)

Die verhouding lijkt mij een heel behoorlijke oplossing, maar die ratio inderdaad. Ik zie het trouwens niet echt zitten om het selecteren handmatig te doen. Op die manier ben je weer bezig met het handmatig uitzoeken van modders, en ik vind nog steeds dat het een goede zaak is dat het modden in principe voor iedereen mogelijk is. Dit afgezien van het feit dat ik vermoed dat diegenen die zich aanbieden zo ongeveer een dagtaak hebben aan het afhandelen van de mailtjes (direct na een reset situatie that is).

offtopic:
Is het trouwens een idee om de metamodbot niet te laten wegen op de powermoderaties?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Sorry, nettie maar IMO te omslachtig. We praten hier over regulare mods. Dit moet geen elite taak worden, maar eigenlijk een soort bestaande situatie met modders die echt willen. Mensene die niet geïinteresseerd zijn krijgen de features dan niet te zien. Misschien dat er even in het TMF wat oude discussies opgegraven moeten worden over het reguliere modsysteem.

Maar zonder * KeX , ik ben er vanavond laat pas weer. Maar daar valt zeker in te lezen waarom ik gelijk zo negatief zeg dat ik het menselijk handelen hierin geen goed plan vindt.
Wat mij betreft wordter dan een botje aan gekoppeld, die automagisch de link naar het profile uit de mail sloopt, als de actie iig maar MEER word dan het aanvinken van een vakje. Dat is namelijk heeeel simpel gedaan, en daarmee houd je de kloontjes niet tegen. Als iemand een mail stuurt (en zeker alsie niet weet dat alleen een botje er naar kijkt) is dat iig een stuk meer aan actie en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

op zich vind ik een methode om een grens te stellen van lidmaatschapstijd en karma/reactie verhouding goed...

echter als er bijv een karma grens stelt wordt van 50 zal het nog 2 a 3 jaar duren voordat ik er aan kom (heb er nu een ruim jaar over gedaan om er 15 te halen) en ik denk dat er wel meer mensen zijn die wel modden (op een beetje nivo) maar 99 van de 100x niets te melden hebben, dus ook niet reageren...

wat je zeker moet voorkomen is dat je veel posters en karma-jagers gaat krijgen.
Hoe je dat precies moet doen, geen idee... maar mod-mogelijkheden standaard uitzetten, wachttijd voordat je die kunt activeren zijn imho allemaal goede daden... ik heb namelijk het idee dat er ook veel gemod wordt omdat mesen denken dat je die modpunten moet op maken...

edit:

misschien is het ook een idee om mensen die pas modden de eerste tijd niet hoger dan +3 en lager 0 te kunnen laten modden

[ Voor 0% gewijzigd door Duur! op 02-09-2002 20:49 . Reden: regeltje toegevoegd. ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAFutro
weer een voorval, ik heb heel wat punten opgemaakt om de arme mensen gewoon geen min te laten zien terwijl ze het echt niet altijd verdienen.. sommigen waren wel weer |:( btw
KexDaFlex schreef op 02 september 2002 @ 16:58:Het lijkt van niet, maar het kan modtechnisch wel degelijk. Een first post reactie is namenlijk niet per definitie de reactie die bovenenaan in het rijtje staat. Zo kan het dus zijn dat door samenloop van omstandigheden in een nieuwsitem, meerdere first post staan.
just a smile ;)

[ Voor 0% gewijzigd door nAFutro op 02-09-2002 20:47 . Reden: stuur je een link op, vergeet je die in te voegen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
De ratio verhouding is niet zo belangrijk, ik dacht aan deze zodat je minimaal gemmideld op een standaard niveau zit maar karma / (reactie /2) is wat mij betreft ook goed, maakt niet zoveel uit zolang alle faalhazen en erger maar wegvallen.

Voor het aanmelden van het modden moet niet de drempel te hoog worden, het modsysteem draait op de basis dat iedereen kan modden. Als de drempel te hoog wordt krijg je een tekort aan moderators en vervalt de basis van het systeem.

Een extra actie voordat je kunt modden vind ik een goed idee maar het moet niet te moeilijk zijn en niet al te ver verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Je kan ook nog (net als bij de GoT-HK) een wachttijd invoeren voordat je kunt modden. Dat gaat kloons ook wel tegen. En het moet ook mogelijk zijn mensen die erg raar modden hun modrechten weer af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
een klein verschil is dat de hk een extra iets is wat eigenlijk losstaat en het modden en de fp zijn 1 geheel.
Ik zie zoiets meer als een wachtijd om nos of sa zetten.
een mogenlijkheid is om in het regetratie mailtje wat je krijcht aan te geven dat er een mogenlijkheid is om te modden door bv in je profile het aan te zetten.

Pagina: 1