[z/OS] bestaat er een JCL emulator?

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Nu ik mijn ES07 cursus heb afgerond wil ik thuis ook nog rommelen en aangezien ik geen s/390 thuis heb :) ben ik dus hard op zoek naar een JCL emulator.
Nu ben ik al bij IBM.com geweest, heb ik al via google gezocht en heb zelfs voor mijn gevoel de halve dinosaur webring gehad, maar ik kan niks vinden wat ook maar enigzins hint de buurt van wat ik wil...

Weet iemand of zoiets bestaat en waar dat te vinden is?? Bij voorkeur uiteraard een freeware versie, maar een kleine vergoeding (max 50 euro) ben ik ook nog wel beried op tafel te gooien ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51

_nethack

We're all MAD here

Een JCL emulator weet ik niet, maar er bestaat wél een emulator van een IBM Mainframe CPU genaamd Hercules. Die schijnt ook de moderne mainframe OS-en (VM/ESA, OS/390?) te kunnen draaien.
Ben zelf wel eens met OS/360 op zo'n ding aan het klooien geweest, maar dat is me wat te cryptisch allemaal (verder 0,0 ervaring met mainframes, wel met AS/400's maar das weer heel ander spul geloof ik (en is ook geen emulator voor ben ik bang)) :)

[ Voor 0% gewijzigd door _nethack op 01-09-2002 20:26 . Reden: url toegevoegd ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb hem gedownload, maar het lukt me niet om het even snel aan de praat te krijgen; zal er van de week nog eens rustig naar kijken..
Bedankt iig. !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me